0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مقدمه‌ای بر تجزیه و تحلیل سری‌های زمانی پیشرفته

معرفی، خرید و دانلود کتاب مقدمه‌ای بر تجزیه و تحلیل سری‌های زمانی پیشرفته

ناشر:
نور علم
درباره مقدمه‌ای بر تجزیه و تحلیل سری‌های زمانی پیشرفته

اقتصاد سنجی طی چهار دهه گذشته به سرعت در حال توسعه است. این نه تنها در مورد سنجی خرد که کم و بیش در این دوره به وجود آمده درست است، بلکه برای اقتصاد سنجی سری زمانی که انقلاب همگرایی کار عملی را به طرز قابل توجهی تحت تأثیر قرار می دهد درست است. اقتصاددانان مدت زیادی است که از سری های زمانی استفاده می کنند. از دهه 1930 که اقتصاد سنجی به یک موضوع خاص تبدیل شد ، محققان عمدتاً با مجموعه های زمانی کار می کردند. با این حال، اقتصاددانان و همچنین آماردانان واقعاً به خصوصیات آماری سری های زمانی اهمیت نمی دادند. این نگرش در سال 1970 با انتشار کتاب درسی تجزیه و تحلیل، پیش بینی و کنترل سری زمانی توسط جرج، باکس و جنکینز شروع به تغییر کرد. ، با این حال، تأثیر اصلی از فعالیت گرنجر از دهه 1960 شروع می شود. در سال 2003 همراه با رابرت دبلیو انگل، برای کارش جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کرد.

این کتاب درسی مقدمه ای برای این روش های اخیراً توسعه یافته در اقتصادسنجی سری زمانی است. بنابراین، فرض بر این است که خواننده با دانش اولیه حساب و جبر ماتریس و همچنین اقتصاد سنجی و آمار در سطح کتابهای مقدماتی آشنا است. این کتاب با هدف دانشجویان کارشناسی پیشرفته و به ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد در اقتصاد و اقتصاد سنجی کاربردی بلکه در مخاطبان عام اقتصاددانان با استفاده از روش های تجربی برای تجزیه و تحلیل سری های زمانی است. برای این خوانندگان، این کتاب در نظر دارد تا با ارائه مثالهای تجربی فراوان، شکاف بین روشها و کاربردها را برطرف کند.

کتابی که در مورد زمینه ای در توسعه سریع بحث می کند، ناگزیر ناقص است و منعکس کننده علایق و تجربیات نویسندگان است. برای مثال، مدل سازی پارامترهای وابسته به زمان با فیلتر کالمن و همچنین مدل های سوئیچینگ مارکوف، ریشه واحد پانل و هم آمیختگی پانل در این کتاب بحث نمی شود. علاوه بر این ، روش های دامنه فرکانس نیز شامل نمی شوند.

نسخه های قبلی فصل های مختلف در سخنرانی های مختلف در مورد تحلیل سری زمانی و اقتصاد سنجی در دانشگاه فرای برلین آلمان و دانشگاه سنت گالن سوئیس استفاده می شد. بنابراین، این کتاب طی چند سال توسعه یافته است. در این بازه زمانی، ما چیزهای زیادی از دانشجویان خود آموخته ایم و امیدواریم که این امر باعث بهبود ارائه در کتاب شده باشد.

مجموعه حاضر در 7 فصل جهت تدریس اقتصادسنجی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاههای ایران ترجمه شده است. روش طرح بحث کتاب حاضر به این صورت است که در ابتدای هر بحث مفاهیم بنیادین به تفصیل مورد بحث قرار می گیرد و در ادامه با رویکرد ریاضی و با استفاده از فرمول های مربوطه به طرح بحث و نتیجه گیری می پردازد.

در جای جای فصول کتاب به تناسب مباحث مختلف از مثال های متنوع استفاده می شود تا دانشجویان در فهم مباحث ارایه شده دچار مشکل نگردند و براحتی بتوانند این مباحث را در قالب یک مثال ملموس مرور کنند. به همین صورت به تناسب هر بحث مثال های کاربردی ارایه می شود. این مثال ها طوری طراحی شده اند که با حل آن ها مطالب فصل مرور گشته و دانشجو به نکات تازه ای در حل این مسایل دست خواهد یافت. در واقع این مثال ها با دقت و تامل بسیار به صورت آموزشی طراحی شده اند و از نکات قوت کتاب حاضر محسوب می شوند. به طوری که این جهت از دیگر کتب آموزشی در اقتصاد سنجی متمایز شده است.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
9.۱۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
366 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۱۲:۰۰
نویسندهگبهارد کرشگاسنر
نویسنده دوموالتر یورگن
مترجم مسعود باغستانی میبدی
مترجم دومعبدالکریم حسین‌پور
ناشرنور علم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۹.۱۹ کیلوبایت
۳۶۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مقدمه‌ای بر تجزیه و تحلیل سری‌های زمانی پیشرفته
مقدمه‌ای بر تجزیه و تحلیل سری‌های زمانی پیشرفته
گبهارد کرشگاسنر
نور علم
0
(بدون نظر)
35,000
تومان