0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خیرگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب خیرگی

درباره خیرگی

«کتاب خیرگی»روایتی است به‌مثابه‌ دوربینی که به‌طور تصادفی به دست دختری به نام پری‌نسا می‌افتد که برای کار و زندگی اولین بار به زادگاهش آمده است.

پری‌نسا با همین دوربین، تدریجا، شاهد چشم‌اندازی می‌شود که زندگی‌اش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛چشم‌اندازی که در اصل قهوه‌خانه‌ای است که مالکش آن را جزیره می‌نامد. جزیره متعلق به فردی است به نام جان‌لنین، و ساکنانی دارد که به آن‌ها «اهالی» می‌گویند.

اهالی، انسان‌های تنهایی هستند که با نگاهی متحیر به عناصر نامشابه بین درون و بیرون خود چشم دوخته‌اند. این، درواقع به‌معنای رها بودن در اسارت یا، همان‌گونه که در جایی از رمان آمده، «خمیر آویزان» است.

آن‌ها «رابینسون کروزو»هایی هستند که برخلاف او، به میل خود راهی سفر نشده‌اند اما با میل خود پا به «جزیره» گذاشته‌اند: جزیره‌ی جان‌لنین.

علیرضا سیف‌الدینی با کوله‌باری از تجربه در نوشتن رمان، ترجمه، نقد، ویرایش و نظریه‌ی ادبی، رمانی یگانه و کم‌نظیر نوشته است. کتابی که حاصل هفت سال از عمر اوست.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
552 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۸:۲۴:۰۰
نویسندهعلیرضا سیف‌ الدینی
ناشرنشر نیماژ
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۱/۲۵
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
180,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۴ کیلوبایت
۵۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3
تلخ ☕️

جناب سیف الدینی از باسوادان روزگار ما هستند. اشراف ایشان به ترجمه و ویراستاری و سواد و معلومات بالای ایشان که کمتر کسی در حد این گرامی شاید مطالعه کرده باشد. همین یک مشکل ایجاد میکند.من کتاب "خم"را هم قبلا خوانده ام.سواد جناب سیف الدینی و وسعت واژگانشون بقدری بالاست که شاید سرریز شده است.و چون میخواهند تمام این سطح بالای سواد را در اثرشون ارائه دهند.اثر هم خیلی طولانی میشود.توضیخات بین متنی بسیار و این کار را از انسجام میاندازد و خواننده را کمی خسته میکند.شاید در پاسخ بگویند که سبک ایشون در این نیست که داستان آغاز و فرجام داشته باشد.اما حتی در آثار جریان گربز هم یک نظمی نهفته است.آثار جناب سیف الدینی بیشتر به سبک یادداشتی نزدیک است و مونولوگ ها و گفتگوهای درونی شخصیت ها که شاید باب سلیقه ی حتی مخاطبان این سبک نوشتاری نباشد.آثار نوشتاری ایشان غیرمنسجم و بسیار پریشان است.

3
(1)
تلخ ☕️ (1)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خیرگی
خیرگی
علیرضا سیف‌ الدینی
نشر نیماژ
3
(1)
تلخ ☕️ (1)
60,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر