0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرصت دوباره
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فرصت دوباره

نویسنده:
گلی ترقی
درباره فرصت دوباره

فرصت دوباره عنوان کتابی از گلی ترقی نویسنده‌‌ی برجسته‌ی معاصر ایران است که در سال ۱۳۹۳ منتشر شد. این کتاب شامل نه داستان است که عبارتند از: «بانو خانم»، «انتخاب»، «دزد محترم»، «آن یکی»، «پوران خیکی و آرزوهای بزرگش»، «گذشته»، «شاپرک و آقای عدل طباطبایی»، «زندگی ساده» و «فرصت دوباره».


داستان‌های کتاب فرصت دوباره درباره‌ی ‌زندگی انسان‌های شهری است که در دنیای مدرن گرفتار تنهایی شده‌اند. گلی ترقی در این داستان‌ها گم‌گشتگی ‌افراد را با پرهیز از دیالوگ‌های طولانی روایت می‌کند. سرگشتگی‌ افراد داستان‌ها را با توجه به طرح جلد کتاب هم می‌توان متوجه شد. مجسمه‌ی حاضر در طرح جلد کتاب مجسمه‌ی «رهرو» از کتاب «جاکومتی»، نقاش و مجسمه‌ساز اهل سوییس است که به انتخاب گلی ترقی با توجه به مضمون کتاب انتخاب شده است.


گلی ترقی درباره‌ی انگیزه‌اش برای نوشتن داستان «انتخاب» و «گذشته» در کتاب فرصت دوباره می‌گوید:«۳۰ سال پیش، در ابتدای انقلاب، در روزنامه خواندم که پسری مادر پیرش را جلوی خانه‌یی در حوالی فرودگاه گذاشته و خودش به امریکا رفته است. پیرزن در انتظار آمدن پسرش و رفتن با او به امریکاست. این اتفاق برایم تکان‌دهنده بود. صدها پرسش برایم مطرح کرد. سرنوشت این پیرزن چه می‌شود؟ چرا این پسر دست به چنین کار دردناکی زد؟ جواب به این پرسش‌ها تبدیل شد به یک داستان تراژیک عاشقانه. ایران پر از اتفاق‌های عجیب و داستان‌های باور نــکردنی است. مثل داستان «گذشته»، چشمم به تابلویی افتاد که جلوی در خانه‌یی بزرگ به درخت کوبیده بودند. رویش نوشته بودند «در گذرگاه تاریخ». اینجا موزه عتیقه‌جات قدیمی بود که از خانه افراد طاغوتی به نفع دولت مصادره شده بود. تا چندین روز از فکر این موزه خلاصی نداشتم. خانه کی بود؟ صاحبش کجاست؟ صاحبان عتیقه‌جات چه کسانی هستند؟ هر روز افرادی خیالی دورم را می‌گرفتند و می‌گفتند که سال‌ها در این خانه زندگی کرده‌اند. خودم هم به جمع این افراد پیوستم و ادعا کردم که تمام دوران کودکی و جوانی‌ام در این خانه گذشته است. داستانی که در ذهنم شکل گرفته بود من را به دنبال خودش می‌کشاند. خودم را در این خانه می‌دیدم و شاهد حوادث دردناک آن بودم. واقعیت و خیال در ذهنم به هم پیوسته بود.»

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
457.۲۸ کیلوبایت
مدت زمان
۰۵:۰۹:۳۳
نویسندهگلی ترقی
راویلی لی فرهادپور
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۵۷.۲۸ کیلوبایت
۰۵:۰۹:۳۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
84,000
٪50
42,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرصت دوباره
٪50
فرصت دوباره
گلی ترقی
رادیو گوشه
0
(بدون نظر)
84,000
٪50
42,000
تومان