0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نمازی دیگر

معرفی، خرید و دانلود کتاب نمازی دیگر

درباره نمازی دیگر

کتاب نمازی دیگر روایت سلیمه یکی از اهالی شهر مدینه است. سلیمه که نوزادی بسیار بی‌تاب دارد. این بار طاقت نمی‌آورد و همراه با نوزادش خود را به نماز جماعت به اقامه‌ی رسول خدا (ص) می‌رساند. این کتاب مناسب رده‌ی سنی نوجوانان است و علاقه و محبت پیامبر اسلام به کودکان را به نمایش می‌گذارد.

صدای بلند اذان در آسمان آبی مدینه ‌پیچید. بازهم سلیمه به فکر فرو رفت. غمی بزرگ بر وجودش سایه انداخت. خسته بود و خواب‌آلود و دل‌تنگ. حسابی دلش هوای مسجد کرده بود. با تمام وجود می‌خواست در صف نمازگزاران باشد. صدای دلنشین پیامبر خدا را بشنود، با تک تک کلمات آسمانی نبی اوج بگیرد و لحظاتی را دریابد که یک شهر با آسمان آبی و تمام پرندگانش غرق در سکوت و آرامش می‌شدند گویی که همگی با گوش جان نماز رسول را می‌شنیدند. یک رکعت نماز خواندن پشت سر پیامبر خدا همراه شدن با خیل عظیم فرشتگان بود. نماز جماعت کجا و نماز تک و تنها در خانه کجا! ولی چه کار می‌توانست بکند؟ از هنگامی که کودک به دنیا آمد، مادر از نماز جماعت محروم شد. نوزادش مدام گریه و بی‌تابی می‌کرد. با چنین کودکی که نمی‌توانست به مسجد برود. اگر در حین نماز گریه می‌کرد چه کاری از دستش برمی‌آمد؟! آن زمان حواس نمازگزاران پرت می‌شد و وجود سلیمه از شدت شرمندگی در زمین فرو می‌رفت.

هربار با شنیدن صدای اذان دلش پرمی‌کشید. کودکش در خواب بود. طاقت نیاورد. کسی را هم نداشت که فرزند را نزد او بگذارد. لباس پوشید و از خانه بیرون زد. پاهایش ناخودآگاه به سوی مسجد کشیده می‌شد. بانگ بلند “عجلوا بالصلوه” به گوش یک شهر می‌رسید. کاش نوزادش این یک بار ساکت می‌ماند. کودک آرام آرام چشم گشود. نمازی دیگر بود و نمازگزاران به صف، قامت می‌بستند و باز هم صدای ملکوتی پیامبر …

کتاب نمازی دیگر شامل چه بخش‌هایی است؟

 این کتاب داستان مادری است که دل‌بسته‌ی حضور در نماز جماعت به اقامه‌ی پیامبر اسلام(ص) است. اما تولد نوزادش او را ازین نعمت بزرگ محروم می‌کند. کودک بسیار بی‌تاب است و مادر نگران است که کودکش با بی‌تابی خود دیگران را آزار بدهد. اما در نهایت عزم رفتن به مسجد و حضور در نماز جماعت می‌کند. تصاویر زیبای کتاب در کنار این روایت دل نشین از دوران زندگی رسول خدا(ص) می‌نشینند تا مخاطب را بیشتر در حال و هوای آن روزها قرار دهند.

 کتاب نمازی دیگربه همه‌ی نوجوانانی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند با خواندن روایتی کوتاه و دلنشین، زیبایی محبت رسول خدا(ص) به کودکان را با چشم دل ببینند و تا ابد آن را به خاطر بسپارند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
34.۷۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
24 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۴۸:۰۰
نویسندهمصطفی رحماندوست
ناشرآثار سبز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
قیمت ارزی
1 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۳۴.۷۳ کیلوبایت
۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
5,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نمازی دیگر
نمازی دیگر
مصطفی رحماندوست
آثار سبز
0
(بدون نظر)
5,000
تومان