0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مخلوقات فوق‌العاده تیزهوش

معرفی، خرید و دانلود کتاب مخلوقات فوق‌العاده تیزهوش

نویسنده:
شلبی ون پلت
ناشر:
نشر نون
درباره مخلوقات فوق‌العاده تیزهوش

تاریکی برای من مناسب است.

هر شب صبر می‌کنم تا چراغ‌های بالای سرم خاموش شود و فقط روشنایی مخزن اصلی باقی بماند. عالی نیست، اما بد هم نیست.

مثل قسمت‌های پایینی اقیانوس تقریباً تاریکی مطلق برقرار می‌شود. من قبل از اینکه اسیر و زندانی شوم آنجا زندگی می‌کردم. یادم نمی‌آید. بااین‌حال، هنوز می‌توانم طعم جریان‌های طبیعی آب‌های آزاد سرد را بچشم. تاریکی در رگ‌هایم جاری می‌شود.

می‌پرسید من کی‌ام؟ اسم من مارسلوس است، اما بیشتر آدم‌ها به این اسم صدایم نمی‌زنند. معمولاً می‌گویند اون یارو. مثلاً: اون یارو رو ببین؛ اوناهاش؛ از پشت سنگ فقط بازو‌هاش معلومه.

من یک اختاپوس غول‌پیکر اقیانوس آرام هستم. این را از روی پلاک روی دیوار پشت محفظه‌ام می‌دانم.

می‌دانم دارید با خودتان چه فکری می‌کنید. بله، من خواندن بلدم. خیلی چیزها بلدم که انتظارش را ندارید.

روی پلاک حقایق دیگری هم نوشته شده است: اندازه‌ام، رژیم غذایی مناسبم و جای زندگی‌ام اگر اینجا زندانی نبودم. به توانایی‌های فکری‌ام و گرایشم به زیرکی هم اشاره شده است، چیزی که بنا به دلیلی مایه تعجب آدم‌هاست. نوشته شده: اختاپوس‌ها مخلوقات فوق‌العاده تیزهوشی هستند. راجع‌به استتارم به آدم‌ها هشدار می‌دهد. به آن‌ها می‌گوید در صورتی که ظاهر خودم را تغییر داده باشم تا به شکل شن دربیایم، خیلی با احتیاط دنبالم بگردند.

روی پلاک نوشته نشده که اسمم مارسلوس است. ولی آدمی که اسمش تری است، همان که این آکواریوم را اداره می‌کند، گاهی به بازدیدکننده‌هایی که نزدیک مخزن من جمع می‌شوند اسمم را می‌گوید. اون پشت می‌بینینش؟ اسمش مارسِلوسه. مرد خیلی خاصیه.

-از متن کتاب-

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
699.۰۰ بایت
تعداد صفحات
360 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۰۰:۰۰
نویسندهشلبی ون پلت
مترجممحمد عباس‌ آبادی
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Remarkably bright creatures
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
265,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۹۹.۰۰ بایت
۳۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (2)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩

این کتاب سال ۲۰۲۲ توی بخش های fiction و debut novel گودریدز کاندید شده بود. اگر به داستان های فانتزی، درام و حیوانات علاقه دارید، این کتاب میتونه براتون جالب باشه. آخر نظرم سریال هایی که شبیه به این کتابن رو اسم بردم، اگر این کتابو دوست داشتید شاید اونا رو هم بپسندید. داستان از سه شخصیت اصلی و چند شخصیت فرعی تشکیل میشه که همه شخصیت‌پردازی خیلی خوبی دارن و میتونید درموردشون کلی حرف بزنید. اولین شخصیت "تووا" نام داره، زنی پا به سن گذاشته ولی قوی، مهربان و مثبت اندیش. اون توی یه مغازه آکواریوم کار میکنه و در حین نظافت با موجودات دریایی هم صحبت میکنه. تووا تنها زندگی میکنه، پسرش "اریک" در ۱۸ سالگی در دریا غرق شده و غم بزرگی روی دل تووا گذاشته. همسرش "ویل" هم چند سال قبل فوت کرده و حالا تووا این روزا به سختی خودش رو با زندگی سازگار میکنه و به فکر بازنشست کردن خودش، ترک شهرشون "سوول بِی " و رفتن به یه مرکز سالمندان هست. با این حال در رفتارش با دیگران بسیار خوش برخورده و همین تووا رو برای همه اهالی "سوول بِی" عزیز میکنه. دومین شخصیت "کامرون" نام داره، پسری در دهه بیست سالگی که پیش خاله‌ "جین" زندگی میکنه، دانشگاه نرفته، سر هر کاری میره زود اخراج میشه و دوست دخترش هم خیلی از خودش چه از نظر مالی و چه شغلی بهتره. مادرش "دافنه" اونو در ۹ سالگی پیش خاله جین گذاشته و دیگه برنگشته و پدرش، معلوم نیست چه کسیه. بعد از اخراج آخرش و گرفتن جعبه‌ای از وسایل مادرش و دیدن سرنخی از پدرش، راهی جاده میشه و به دنبال پدرش میگرده تا ازش بخواد این سال هایی که نبوده رو با پول براش جبران کنه و اینجوری بدهیش به خاله جین رو هم پس بده. اون توی سوول بی، زندگی جدیدی رو شروع میکنه تا بتونه پدرش رو پیدا کنه. سومین شخصیت یه اختاپوسه و "مارسلوس " نام داره. مارسلوس یه موجود خیلی باهوشه که توی مغازه آکواریومی که تووا کار میکنه زندگی میکنه و از انسانها هم درک بالایی داره. اون هرکسی که توی مغازه میاد رو ارزیابی میکنه. و البته درباره تووا هم همیشه ارزیابی‌هایی داره. نمیشه مارسلوس رو دوست نداشت. هرچی در داستان جلوتر برید بیشتر متوجه منظورم میشید. این سه شخصیت به هم وصل میشن و داستان خیلی زیبا و دلنشینی رو رقم میزنن. من از خوندنش لذت بردم. یه ستاره کم داره چون وسطاش یکم خسته‌ام کرده بود ولی چون داستان رو دوست داشتم ادامه دادم و پشیمون هم نیستم. واقعا ارزشش رو داشت و برام دوست داشتنی بود ♡ سریال های مشابه این کتاب از کره جنوبی که در شهرهای ساحلی اتفاق میفتن و مثل کتاب شخصیت‌های خاکی و مهربونی دارن: - مادر بد (Bad Mother) - دهکده ساحلی چاچاچا (Hometown Cha-Cha-Cha) - غم های ما (Our Blues) اگر دلتون یه داستان آروم و زیبا میخواست این کتاب گزینه خوبیه.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
سرگرم‌کننده 🧩

عالییییی

4.5
(2)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مخلوقات فوق‌العاده تیزهوش
مخلوقات فوق‌العاده تیزهوش
شلبی ون پلت
نشر نون
4.5
(2)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
59,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر