0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
انگیزه
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب انگیزه

نیروهایی که ما را پیش می راند
نویسنده:
دنیل اچ پینک
درباره انگیزه

سازوکارهای حاکم بر رفتار انسان‌ها جهانی کم‌وبیش ناشناخته است. برخی کارهای ما با عقل جور درنمی‌آید؛ اما به‌نظر خودمان طبیعی است. برای نمونه، اگر کل جهان را هم به ما بدهند، پا در ساختمانی سوزان نمی‌گذاریم؛ اما اگر فرزندمان آنجا گیر افتاده باشد، کسی نمی‌تواند جلویمان را برای نجاتش بگیرد. انگیزه است که بر رفتار انسان‌ها حکمرانی می‌کند.

رفتار انسان نیز مانند رایانه‌ها سیستم‌عامل دارد و مانند هر سیستم‌عاملی همواره به‌روزرسانی می‌شود. در آغاز، یگانه سیستم‌عامل انسان انگیزه‌اش برای بقا بود؛ اما با گذشت سده‌ها و پیشرفت بشر، سروکلۀ چماق‌ها و هویج‌ها پیدا شد و به تنبیه و پاداش هم واکنش نشان دادیم. اما دیگر چماق‌‌ها و هویج‌ها هم توجیه‌کننده یا هدایت‌کنندۀ رفتارمان نیست؛ پای سیستم‌عامل انگیزۀ دیگری در میان است.

دنیل اچ. پینک که تاکنون چهار کتابش درزمینۀ علوم رفتاری و مدیریت، در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها از نگاه نیویورک‌تایمز قرار گرفته است، در این کتاب سیستم‌عامل جدید رفتار انسان را معرفی می‌کند؛ سیستم‌عاملی که مبنایش خودمختاری، رسیدن به استادی و دستیابی به هدف والاست. اهمیت این سیستم‌عامل در این است که اقتصاد مدرن سدۀ بیست‌ویکم را بدون نیاز به چیز دیگری می‌توان پیش برد.

نویسنده کوشیده رفتار انسان را موشکافی کند و سیستم‌عامل جدید انگیزه را پیش ‌رویتان بگذارد و نشان دهد هر کُدی در این سیستم‌عامل جدید مسئول چیست و به چه‌چیزی واکنش نشان می‌دهد، نادیده‌گرفتن کدام بخش‌ها عواقب جبران‌ناپذیری دارد و به کدام بخش‌ها باید بیشتر توجه کرد. همچنین ازآنجاکه این سیستم‌عاملِ رفتار انسان، کم‌وبیش ناشناخته است، در شناساندنش از پژوهش‌های فراوانی بهره می‌گیرد که بیشترشان داستان و ایده‌های جالبی دارد.

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، بزرگ، کوچک یا حتی بسیار کوچک، بی‌گمان باید این کتاب را بخوانید. اگر کسب‌وکار را بازی در نظر بگیریم، این کتاب کدهای تقلب آن است. اگر کارمندید، با خواندن این کتاب به درک بهتری از جهان انگیزه‌تان دست می‌یابید و در انگیزه‌بخشی به خود و همکارانتان بسیار بهتر عمل می‌کنید. اگر زندگی را دریایی مواج در نظر بگیریم، این کتاب سکان هدایت کشتی ماست.

در پایانِ کتاب، جعبه‌ابزاری وجود دارد که برای به‌کارگیری این ایده‌ها در بخش‌های گوناگون زندگی، ابزارهای مفیدی در اختیارتان می‌گذارد و با معرفی نمونه‌هایی که این توصیه‌ها را به‌کار برده‌اند، نقطۀ آغازی به شما می‌دهد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
934.۰۰ بایت
تعداد صفحات
232 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۴:۰۰
نویسنده دنیل اچ پینک
مترجم هدا پری زاده
ناشرانتشارات آموخته
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Drive
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
174,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۳۴.۰۰ بایت
۲۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
87,000
٪50
43,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
انگیزه
٪50
انگیزه
نیروهایی که ما را پیش می راند
انتشارات آموخته
5
(1)
87,000
٪50
43,500
تومان