0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
طراحی، اجرا و نظارت بر مراکز بهداشتی محل‌های دفن پسماند لندفیل‌ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب طراحی، اجرا و نظارت بر مراکز بهداشتی محل‌های دفن پسماند لندفیل‌ها

درباره طراحی، اجرا و نظارت بر مراکز بهداشتی محل‌های دفن پسماند لندفیل‌ها

زندگی انسان بر روی کره خاکی مشکلات زیادی را برای محیط زیست در پی‌داشته است. پسماند یکی از مهمترین این مشکلات است که امروزه تولید آن در کلان شهرها به هزاران تن در روز می رسد، پسماند‌ها یکی از مشکلات زیست محیطی هستند که راهکارها‌ی مختلفی برای نابود‌کردن آ‌ن‌ها وجود دارد.یکی از اساسی ترین این روشها دفن پسماند میباشد که اگر به صورت بهداشتی انجام نپذیرد مشکلات زیست محیطی بسیاری را در پیخواهد داشت. از جمله این مشکلات می‌توان به آلودگی خاک توسط نفوذ شیرابه و همچنین آلودگی هوا توسط بیوگاز ناشی از فعل و انفعلات درونی پسماند اشاره کرد.

علی رغم ابداع انواع روش‌های دفع و با وجود تکنولوژیهای پیشرفته بازیافت و استحصال مواد، دفن بهداشتی از متداولترین و معتــــبرترین روشهای دفع موادزائد جامد شهری در جهان و ایران به شمار

می‌آید. دفن بهداشتی عبارت است از تخلیه زباله در داخل ترانشه، متراکم‌کردن آن و پوشاندن آن با خاک به روش کاملا سیستماتیک به نحوی که زباله در داخل کپسول کاملا محصور شده و امکان نفوذ شیرابه و گاز به اطراف سلول وجود نداشته باشد.‌گرچه سابقه دفن بهداشتی درجهان بیش از شش دهه می‌باشد و در این مدت تحولات مثبت زیادی در جهت بالا‌بردن کیفیت دفن بهداشتی صورت گرفته ولی در ایران متاسفانه وضعیت به این صورت نبوده و در حالی که ۹۲ درصد مواد زائد در ایران دفن می‌شوند در این میان حدود ۸۵ درصد شهرها، زباله‌ها را به روش غیر بهداشتی و غیر اصولی دفن و تلنبار می‌کنند و به ادعای شهرهایی هم که دفن بهداشتی را گزارش می‌کنند نمی‌توان اعتماد کرد. در مدفن‌های غیر مهندسی از لایه زهکش شیرابه استفاده نمی‌شود و زباله‌ها در تماس با زمین طبیعی هستند و این مساله باعث از بین‌رفتن هزاران هکتار زمین در سال می‌شود. یک مدفن مهندسی دارای قسمت‌های مختلفی شامل لاینرهای نفوذناپذیر، لایه‌های زهکش شیرابه، لایه‌های پوششی (پوشش روزانه، میانی و نهایی)، سیستم جمع‌آوری شیرابه، سیستم جمع‌آوری گاز و سیستم‌های کنترل می‌باشد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
10.۰۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
164 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۸:۰۰
نویسندهشایان اکبری‌پور
نویسنده دومسیده سائین دانشور
نویسنده سومعلی اکبرپناهی
نویسنده چهارمروح‌الله جعفری
ناشرانتشارات خانیران
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۲/۱۱
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۰.۰۶ کیلوبایت
۱۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
طراحی، اجرا و نظارت بر مراکز بهداشتی محل‌های دفن پسماند لندفیل‌ها
طراحی، اجرا و نظارت بر مراکز بهداشتی محل‌های دفن پسماند لندفیل‌ها
شایان اکبری‌پور
انتشارات خانیران
0
(بدون نظر)
50,000
تومان