0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مدیریت پسماند الکترونیکی و الکتریکی

معرفی، خرید و دانلود کتاب مدیریت پسماند الکترونیکی و الکتریکی

نویسنده:
حسن هویدی
درباره مدیریت پسماند الکترونیکی و الکتریکی

با پیشرفت تکنولوژی و ورود تجهیزات و کالاهای پیشرفته به زندگی بشر، مشکلی به نام زباله‌های الکترونیکی بیش از گذشته خود را بر محیط‌زیست تحمیل نموده و زندگی ساکنان کره زمین را به مخاطره می‌اندازد.

از زباله‌های اتمی، با شرایط خاص نگهداری که بگذریم، سایر زباله‌ها و به‌ خصوص زباله‌های الکترونیکی دغدغه اصلی دوستداران محیط‌زیست شده است.

با پیشرفت تکنولوژی راه‌هایی برای بازیافت زباله‌های مختلف ابداع و به مرحله اجرا گذاشته شده است. بسیاری از زباله‌ها با نام طلای کثیف مورد بهره‌برداری و برگشت دوباره آن‌ها به چرخه تولید قرار گرفته‌ است. زباله‌های بیمارستانی با صرف هزینه معدوم شده به زباله‌های کم‌خطر تبدیل می‌شوند. بسیاری دیگر از زباله‌ها را می‌توان در مراکز بازیافت به‌ چرخه طبیعت بازگرداند که کودهای مرغوب نمونه‌هایی از این موارد هستند و در بسیاری از موارد هم از زباله‌ها برای تولید انرژی در نیروگاه‌های برق استفاده می‌شود (نیروگاه‌های زیست‌توده)، یا ایستگاه‌های مخصوص زباله را به صورت‌های دیگر انرژی تبدیل می‌نمایند تا از خطرات محیط‌زیستی آن‌ها کاسته شود. اما زباله‌های الکترونیکی حکایت دیگری دارند.

با گسترش کاربرد ابزارها و تجهیزات الکترونیکی به بهانه پیشرفت اجتماعی و احاطه این تجهیزات بر کلیه شئون زندگی ما انسان‌ها، متاسفانه از مقوله‌ای مهم و بسیار جدی به نام زباله‌های الکترونیکی غافل مانده‌ایم. کاملاً قابل پیش‌بینی است که این وضع به حد بسیار خطرناک رسیده و جامعه را به آسیب‌های گوناگون دچار خواهد نمود و پس از تلفات جانی و انسانی چند صد نفره به صورت یکجا و به یکباره، از طریق نشت محتویات باطریهای این تجهیزات به آب‌های زیرزمینی، تازه یادمان خواهد آمد که… در حقیقت این وضعیت بیشتر به یک گول زدن شبیه است. زیرا در مقام مقایسه، چیزهایی را که ما از طریق کاربرد این تجهیزات به دست می‌آوریم، در مقابل چیزهایی که از دست می‌دهیم بسیار ناچیز است و علت آن که به چشم نمی‌آید به دلیل بخشش بدون منت طبیعت است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
7.۴۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
434 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۲۸:۰۰
نویسندهحسن هویدی
ناشرانتشارات خانیران
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۲/۱۱
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
290,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۷.۴۳ کیلوبایت
۴۳۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
120,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مدیریت پسماند الکترونیکی و الکتریکی
مدیریت پسماند الکترونیکی و الکتریکی
حسن هویدی
انتشارات خانیران
0
(بدون نظر)
120,000
تومان