0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اختلال دفع در کودکان

معرفی، خرید و دانلود کتاب اختلال دفع در کودکان

درباره اختلال دفع در کودکان

مسائل دفعی کودکان یکی از مهم ترین مسائل دوران کودکی و از عمده ترین نگرانی های احتمالی خانواده ها به شمار می رود. اختلال در دفع مدفوع می تواند دلایل متعددی داشته باشد. اختلالات دفع در کودکان ۴ سال و یا بزرگ تر مشاهده شده که به صورت دفع کامل در لباس زیر و یا سایر مکان های نامتعارف مشاهده می شود. این پدیده بیشتر در کودکان پسر رخ داده که نسبت رخداد آن در کودکان پسر به دختر در حدود ۶ به ۱ می باشد.

انواع مختلف اختلالات دفع بر مبنای ویژگی های پاتوفیزیولوژی، بالینی و درمانی از یکدیگر متمایز می شوند. یبوست، اهمال در آموزش توالت رفتن، واکنش جویی های کودک و مشکلات عضوی گوناگون می تواند عوامل سبب ساز این اختلال باشد. این کودکان اغلب شکم های باد کرده دارند و ممکن است از دردهای شکمی نیز رنج ببرند. اکثر این کودکان دچار یبوست

هستند و یا گاهی بدون هیچ دلیل عضوی از رفتن به توالت و دفع مدفوع امتناع می ورزند.

در کودکانی که دچار یبوست هستند، به علت درد ناشی از عبور و تخلیه مدفوع به دلیل کوچک بودن مخرج انتهایی، کودک از توالت رفتن وحشت دارد و با جلوگیری از انجام عمل دفع، یبوست سخت تری را موجب می شود.

هنگامی که کودک تجربه ناخوشایندی از رفتن به توالت داشته باشد، ترس و تنفر از آن مکان برایش به وجود می آید و در نهایت باعث م یشود که مدفوع خود را نگه دارد.

در کودکانی که دچار یبوست نیستند و بدون هیچ دلیل عضوی، از توالت رفتن امتناع می ورزند، بروز چنین رفتاری در این کودکان می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که از مهمترین آنها مخالفت با والدین و مبارزه برای دستیابی و کسب قدرت و به دست آوردن توجه والدین که از این شرایط ناراحت می شوند و یا گاهی این کودکان از کثیف کردن خود در توالت می ترسند، زیرا در گذشته به این علت تنبیه شده اند و در نتیجه سعی می کنند مدفوعشان را در خود نگه دارند تا از این طریق نظم را رعایت کرده باشند.

بعضی از والدین انتظارات خیلی زیاد از پاکیزگی و تطابق کودکان دارند و همچنین گاهی تعاملات غلط و منفی بین کودک و خانواده می تواند سبب بروز این مشکل شود.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۰۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
131 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۲۲:۰۰
نویسندهداود کمیجانی
نویسنده دومنساء کرمی مزین
نویسنده سومژینو شریفی
ناشرتوانمندان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
130,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۰۹ کیلوبایت
۱۳۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
18,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اختلال دفع در کودکان
اختلال دفع در کودکان
داود کمیجانی
توانمندان
0
(بدون نظر)
18,000
تومان