0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روان درمانی اگزیستانسیال
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال

درباره روان درمانی اگزیستانسیال

کتاب صوتی روان‌ درمانی اگزیستانسیال نوشته‌ی اروین د. یالوم به چهار دغدغه‌ی اساسی و ازلی انسان یعنی «مرگ»، «آزادی»، «انزوا و تنهایی» و «پوچی و بی‌معنایی» با رویکردی پویا و پویه‌نگر می‌پردازد.

یالوم با مطالعه‌ی نظریات و بررسی آثار افرادی چون «گابریل مارسل» و «ژان پل سارتر» و با توجه به اجتناب‌ناپذیری مرگ و آزادی این کتاب را نوشته است. این روان‌پزشک و نویسنده‌ی فکور و توانمند، موضوعات مرتبط با غایت و سرشت انسان را در قالب آثار درمانی/داستانی به قلم می‌آورد و رمان‌هایی روان‌شناسانه و فلسفی می‌آفریند.

از دیگر آثار مطرح اروین یالوم می‌توان و نیچه گریه کرد، انسان موجودی یک روزه، دروغگویی روی مبل و مسئله‌ی اسپینوزا را نام برد. او خود روان‌درمانی اگزیستانسیال را کتاب مرجع تمامی آثار داستانی خود معرفی می‌کند.


درباره کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال:

این کتاب صوتی هم راهنمایی برای درمان‌گران است و هم می‌تواند نوعی درمان شمرده شود. مخاطبان اصلی این کتاب، دانشجویان و روان‌درمان‌گران هستند؛ اما به سبب نثر روان و سبک قابل فهم و عاری از اصطلاحات تخصصی‌اش، برای مخاطب عام نیز قابل درک و جذاب است. برای تعریف کتاب حاضر، ابتدا باید مفهوم «اگزیستانسیالیسم» را بیان کنیم: اگزیستانسیالیسم یا هستی‌گرایی یا همان باور به اصالت وجود، نسبت به این باور اطلاق می‌شود که «نقطه‌ی آغاز انسانیت فرد، به دنبال اندیشه و نگرش به هستی یا احساس گم‌گشتگی و عدم تعلق به دنیای به‌ظاهر پوچ و بی‌معنا کلید می‌خورد». طبق باور اگزیستانسیال، زندگی بی‌معناست؛ مگر این که خود انسان به آن هدف و معنا دهد.

اروین یالوم باور دارد که انسان وجودی مابین دو عدم است؛ زیرا نه می‌داند که از کجا به این جهان آمده و نه می‌داند که به کجا خواهد رفت. آدمی برای کسب شادی و رضایت باطنی در این زندگی، باید به دنبال خلق و کسب معنا باشد. بنا بر عقیده‌ی او در صورتی که به ابعاد عمیق آموزه‌های دینی وارد شویم، روان‌شناسی اگزیستانسیال می‌تواند به کشف و فهم معانی پنهان در لایه‌های مختلف دین نیز کمک شایانی بکند. یالوم با استفاده از تجربیات بالینی، تحقیقات مبتنی بر تجربه و بررسی آثار بزرگان فلسفه، توانسته است تا کتابی جامع و پرمحتوا به رشته‌ی تحریر در بیاورد و اکنون ما نسخه‌ی صوتی آن را به شما عرضه کرده‌ایم.

کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال با هدف ارائه‌ی راهکارهای نوینی برای روان‌درمانی نوشته شده است. این اثر هم راهنمایی برای درمان‌گران است و هم نوعی روش درمان محسوب می‌شود و مخاطبانش را به تفکر و خرد وامی‌دارد. این کتاب صوتی بر دلواپسی‌هایی تمرکز می‌کند که در هستی انسان ریشه دارند و با رویکردی روانشناسانه، سعی در بهبودبخشی به شرایط دارد.


شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال را به دوستداران قلم توانمند و گیرای اروین یالوم و علاقمندان به فلسفه و ادبیات روانشناسانه توصیه می‌کنیم.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۵۹ مگابایت
مدت زمان
۲۹:۰۱:۰۱
نویسنده اروین د یالوم
مترجمسپیده حبیب
راوی سعید اسلام زاده
ناشراستودیو نوار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۲۶
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۵۹ مگابایت
۲۹:۰۱:۰۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4
(2)
290,000
٪30
203,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روان درمانی اگزیستانسیال
٪30
روان درمانی اگزیستانسیال
اروین د یالوم
استودیو نوار
4
(2)
290,000
٪30
203,000
تومان