0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تأثیر عملکرد شهرداری‌ها بر کیفیت زندگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب تأثیر عملکرد شهرداری‌ها بر کیفیت زندگی

ناشر:
آذرکلک
درباره تأثیر عملکرد شهرداری‌ها بر کیفیت زندگی

کتاب حاضر به‌منظور شناسایی تأثیر عملکرد شهرداری بر کیفیت زندگی شهروندان در تهران موردمطالعه قرار گرفته است. مدل مفهومی تحقیق با توجه به موضوع تحقیق و طرح دو مفهوم، «عملکرد شهرداری» به‌عنوان متغیر مستقل و «کیفیت زندگی» به‌عنوان متغیر وابسته تحقیق، بر اساس مدل پیشنهادی عملکرد شهرداری بر مبنای تحقیق شیروانی و همکارانش (۱۳۹۲) تحت عنوان بررسی رابطه بین عملکرد سازمانی و ایجاد سرمایه اجتماعی شهروندان، عملکرد شهرداری دارای چهار مؤلفه شامل: ۱. عملکرد اجتماعی، فرهنگی، ۲. حمل‌ونقل و ترافیک شهری، ۳. عملکرد فنی، عمرانی، ۴. خدمات شهری، به‌عنوان متغیر مستقل تحقیق می‌باشد که اعتبار و روایی تحقیق و ابزار پرسشنامه به لحاظ نظری و تجربی مورد تأیید واقع شد، همچنین در این مدل کیفیت زندگی شهروندان (مقیمی و رمضان، ۱۳۹۲) به‌عنوان متغیر وابسته بر مبنای پرسشنامه معتبر جهانی شاین و سیندر (۲۰۰۷) مورداستفاده قرار گرفته است.

روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بوده و ازنظر هدف کاربردی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان شهرداری منطقه ۶ شهر تهران در سال ۹۴ به تعداد ۹۵۰ نفر بوده که حجم نمونه نیز با استفاده از فرمول کوکران به تعداد ۲۷۴ نفر تعیین می‌شود. روش نمونه‌گیری تحقیق، به‌صورت تصادفی ساده بوده است.

نتایج یافته‌های توصیفی نشان داده وضعیت عملکرد شهرداری (متغیر مستقل) با میانگین ۲.۴۴ به میزان ۴۹ درصد و مؤلفه‌های آن شامل: حوزه اجتماعی، فرهنگی با میانگین ۲.۲۷ به میزان ۴۵ درصد؛ حوزه فنی و عمرانی با میانگین ۲.۳۳ به میزان ۴۷ درصد؛ ترافیک شهری با میانگین ۲.۵۵ به میزان ۵۱ درصد و خدمات شهرداری با میانگین ۲.۵۶ به میزان ۵۱ درصد و درنهایت وضعیت کیفیت زندگی شهروندان (متغیر وابسته) با میانگین ۳.۱۶ به میزان ۶۳ درصد است؛ بنابراین ازنظر پاسخگویان، کیفیت زندگی شهروندان بهتر از عملکرد شهرداری در منطقه موردمطالعه است. همچنین نتایج استنباطی یافته‌ها با استفاده از آزمون همبستگی آماری پیرسون نشان داده که بین عملکرد شهرداری و کیفیت زندگی شهروندان به میزان ۱۹ درصد؛ و تأثیر مؤلفه‌های عملکرد شهرداری شامل عملکرد اجتماعی- فرهنگی شهرداری بر کیفیت زندگی شهروندان به میزان ۱۸ درصد؛ بین حمل‌ونقل و ترافیک شهری تهران و کیفیت زندگی شهروندان به میزان ۱۵ درصد؛ بین عملکرد فنی و عمرانی شهرداری تهران و کیفیت زندگی شهروندان به میزان ۱۷ درصد معنی‌داری بوده اما بین خدمات شهرداری تهران و کیفیت زندگی شهروندان رابطه آماری معنی‌داری مشاهده نشده است. به‌طورکلی می‌توان گفت که اگرچه بین عملکرد شهرداری و مؤلفه‌های آن بر کیفیت زندگی شهروندان منطقه ۶ تهران مؤثر بوده اما این اثر در حد ضعیفی معنادار می‌باشد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۰۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسندهسیدخلیل سیدعلی‌پور
نویسنده دومرضا اسدی احمدآباد
ناشرآذرکلک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۰۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۰۳ کیلوبایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تأثیر عملکرد شهرداری‌ها بر کیفیت زندگی
تأثیر عملکرد شهرداری‌ها بر کیفیت زندگی
سیدخلیل سیدعلی‌پور
آذرکلک
0
(بدون نظر)
45,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر