0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شبیه سازی انسانی در کلام اسلامی

معرفی، خرید و دانلود کتاب شبیه سازی انسانی در کلام اسلامی

درباره شبیه سازی انسانی در کلام اسلامی

شبیه‌سازی انسانی (Human Cloning) به معنای انتقال هسته‌ی سلول جسمی انسانی به تخمکی که هسته‌ی آن بیرون کشیده شده است. با توجه به پیشرفت‌های سریعی که در آن رخ داده، دچار چالش‌هایی درزمینه‌ی علوم مختلف ازجمله روانشناسی، فقه، حقوق، جامعه‌شناسی، کلام و ... شده است و مخالفت‌هایی با این علم نوظهور رخ داده است.


علت این مخالفت‌ها ناهماهنگی‌هایی است که بین مبانی اعتقادی ادیان با شیوه‌ها و روند شبیه‌سازی در انسان رخ داده است. در اینجا علم کلام با توجه به رسالتی که بر دوش می‌کشد وظیفه‌ی خود می‌داند که این تعارضات و تناقضات را پاسخگو باشد. درواقع شاه‌کلید حلّ این مسئله در دست علم کلام است. چنانچه این معضل (جواز شبیه‌سازی در انسان) در نظر علم کلام بلامانع باشد در سایر علوم نیز حل شده خواهد بود. لذا این پژوهش به بررسی و کنکاش شبیه‌سازی انسانی در علم کلام اسلامی می‌پردازد. نیز این مکتوب به دنبال پاسخگویی به این سؤال است که با توجه به دستیابی بشر به این علم جدید و درحال‌توسعه و رسالت علم کلام که پاسخگویی و دفاع از عقاید و شبهات را بر عهده دارد، سرانجام این علم به کجا خواهد رسید؟


به همین منظور این کتاب در راستای دستیابی به اهداف اصلی خود بر آن شده است، مطالبی را که درمجموع به روش بنیادی جمع‌آوری نموده، در ۴ بخش ارائه دهد. در بخش‌های اول و دوم با استفاده از روش توصیفی (مراجعه به کتب و مقالات علمی و نیز مصاحبه‌ها) به‌تفصیل در باب کلیات و مفهوم شناسی فرآیند شبیه‌سازی و تاریخچه شبیه‌سازی و اهداف آن مطالبی را بیان کرده و در بخش‌های سوم و چهارم با استفاده از روش توصیفی – تحلیلی، اهمّ شبهات مطروح در این باب که غالباً از طرف برادران اهل سنت طرح شده را جمع‌آوری کرده و به نقد و بررسی آن‌ها با استفاده از مبانی علم کلام اسلامی پرداخته‌ایم. شبهات این بخش‌ها ذیل دو عنوان؛ شبهات ناظر به اوصاف الهی و شبهات ناظر به سنت الهی می‌باشند.


این کتاب همچنین، در اهداف فرعی خود به بیان سوءاستفاده‌های سیاسی و گاه اقتصادی که درزمینه‌ی علم شبیه‌سازی انسانی رخ داده است می‌پردازد و وجه تمایز نوشته حاضر با سایر مکتوبات یافت شده‌ی در این زمینه، نگاه کاوشگرانه‌ی علم کلام اسلامی به شبیه‌سازی انسانی است و این در حالی است که سایر کتبی که در رابطه با این موضوع به دست ما رسیده است دارای این ویژگی نبودند و از مناظر گوناگونِ دیگر علوم انسانی به این علم پرداخته‌اند.

دسته‌ها:
کلیدواژه‌های مرتبط:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
640.۰۰ بایت
تعداد صفحات
150 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۰:۰۰
نویسندهفاطمه شیرزادی
نویسنده دومزهره طیبی
ناشربیکران دانش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۰۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۴۰.۰۰ بایت
۱۵۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
38,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شبیه سازی انسانی در کلام اسلامی
شبیه سازی انسانی در کلام اسلامی
فاطمه شیرزادی
بیکران دانش
0
(بدون نظر)
38,000
تومان