0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اتوبوس شماره هشت

معرفی، خرید و دانلود کتاب اتوبوس شماره هشت

(دل‌نوشته‌های راهیان نور و خاطراتی از روحانی بصیر و انقلابی سیدحامد حسینی)
درباره اتوبوس شماره هشت

در طول سال‌های حضور در جوار خاکی‌پوشان افلاکی صفت و سال‌های حرکت در مسیر رسیدن به آنچه شهدا به آن دست یافتند -که همانا تقرب به خداوند متعال بود- همواره یک احساس دین را بر گردن خود می‌دیدم و آن، انتقال دیده‌ها و شنیده‌هایی بود که در کاروان‌های راهیان نور با آن مواجه می‌شدم. احساس‌های نابی که برگرفته از همان گوهر نایاب نفس قدسی شهدا در این سرزمین‌ها بود.


این دین وقتی بیشتر برایم به وجود آمد که آقا، مولا و مقتدایمان در سال‌های اخیر، حرکت‌های خودجوش فرهنگی را کلیدواژه‌ی ورود به عرصه‌ی اقدامات فرهنگی توسط آحاد مردم قرار دادند.


با خود گفتم: هرچند به‌اندازه‌ی ذره‌ای، باید این امر مولا و مقتدایمان تحقق یابد.


این شد که در عرصه‌ی فرهنگی، دست به دامان شهدا شدم و دل‌نوشته و خاطرات کاروان راهیان نور را به رشته‌ی تحریر درآوردم.


این دل‌نوشته‌ها، خاطرات و لحظات به‌یادماندنی سفر به سرزمین‌های نور است که در اسفندماه سال ۱۳۹۲ همراه با ناحیه‌ مقاومت بسیج پاکدشت صورت گرفت، اما هیچ‌گاه این توفیق حاصل نشد که آن‌ها را به رشته‌ی تحریر درآورم؛ تا آنجا که تجربیات سفرهای معنوی با کاروان راهیان نور در شهرستان پیشوا در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ صورت گرفت و هم‌سفر شدن با الگویی عملی، درراه خدمت‌رسانی به زائرین سرزمین‌های نور و رفتارهایی که توسط یک طلبه‌ی ساده بسیجی و پاسدار انقلاب صورت گرفت و همه‌ی زائرین را شیفته‌ی خود کرد. این شد که با محوریت شخصیت سید حامد عزیز، سایر دل‌نوشته‌ها را نیز به آن اضافه کردم تا شد آنچه پیش‌ روی شماست.


اذعان به این موضوع لازم است که در این دل‌نوشته‌ها، شاید بسیاری از اصول و قواعد ادبی و چارچوب خاطره‌نویسی رعایت نشده باشد. هر ایرادی که توسط اساتید فن گرفته شود، به دیده‌ی منت می‌پذیریم و باعث خرسندی می‌دانم که قابل انتقاد از سوی این عزیزان باشم. تا ان‌شاءالله در سایر نوشته‌ها بتوانم به‌کارگیرم.


نکته دیگری که لازم است به آن اشاره شود، این‌که در این نوشته‌ها به دلیل رعایت اصول حفاظتی، تلاش شده است که حتی‌المقدور نام و نشان افراد محفوظ بماند و به همین خاطر فقط احساسات درونی نویسنده و خاطراتی از طلبه‌ی خادم شهدا – سید حامد حسینی- به رشته‌ی تحریر درآمده است. به‌یقین بیان اتفاقات کامل در کاروان می‌توانست به جذابیت‌های نوشته کمک شایانی بنماید که حقیر تلاش کردم از اصول موردنظر، تخطی ننمایم.


در پایان بر خود لازم می‌دانم که از همسر و فرزندانم که آرامش لازم را برای ثبت این دل‌نوشته برایم فراهم آوردند، کمال تشکر را داشته باشم و تشکر ویژه‌ی خود را به خانواده‌ی حسینی که همچون سید حامد عزیز پذیرایمان بودند و همراهی لازم را داشتند و همه‌ی عزیزانی که این حقیر را باراهنمایی‌ها و کمک‌های بی‌منت خود، در هر چه‌بهتر شدن این اثر یاری کردند، نثار کنم.


همانان که همچون شهدای گمنام، نشان خود را در بی‌نشانی یافته‌اند.

کلیدواژه‌های مرتبط:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۷۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
152 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۴:۰۰
نویسندهحسن عاطف ضمیر
ناشررسول آفتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۶/۲۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۷۸ کیلوبایت
۱۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
آموزنده 🦉 (1)
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اتوبوس شماره هشت
اتوبوس شماره هشت
(دل‌نوشته‌های راهیان نور و خاطراتی از روحانی بصیر و انقلابی سیدحامد حسینی)
رسول آفتاب
5
(1)
آموزنده 🦉 (1)
15,000
تومان