0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خیابان گاندی، ساعت پنج عصر
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب خیابان گاندی، ساعت پنج عصر

چهار جستار درباره ی پرونده ی جنایت «سمیه و شاهرخ» که دهه ی هفتاد را در بهت فروبرد
درباره خیابان گاندی، ساعت پنج عصر

کتاب خیابان گاندی، ساعت پنج عصر نوشته مهراوه فردوسی یک اثر داستانی جنایی و پلیسی است که مبنای آن بر پرونده‌ی جنایتی واقعی از دهه‌ی هفتاد است. این کتاب به بررسی و تحلیل عمیق پرونده‌ی جنایت «سمیه و شاهرخ» می‌پردازد، دو شخصیتی که به دلایل مختلف در مرکز یک ماجرای جنایت قرار می‌گیرند. موضوع اصلی کتاب به حوزه‌ی روابط اجتماعی و جنایی مرتبط می‌شود، که به بررسی عمیق‌تری در مسائل فرهنگی و اجتماعی آن دوران می‌پردازد. این کتاب از نوع داستانی است که بر پایه‌ی واقعیت‌های تاریخی ساخته شده است. خیابان گاندی، ساعت پنج عصر به دلیل موضوع جذاب و پرداخت جدید به یک پرونده‌ی جنایتی معروف از دهه‌ی هفتاد، انتظار می‌رود که به یکی از کتاب‌های پرفروش و محبوب تبدیل شود.

پیام اصلی کتاب تحلیل و نقد اجتماعی و فرهنگی دوران مذکور متمرکز است. این کتاب می‌کوشد تا به خواننده دیدی عمیق‌تر به زندگی‌های انسان‌ها و پیچیدگی‌های روابط اجتماعی در آن دوره بدهد. هدف مهراوه فردوسی از نوشتن این کتاب بررسی و نقد جامعه‌ی ما در دهه‌ی هفتاد از یک زاویه‌ی جدید است. او سعی دارد تا با ارائه‌ی داستان‌های واقعی، به نقد و بررسی وضعیت اجتماعی و فرهنگی آن دوره بپردازد.

 چرا باید کتاب خیابان گاندی، ساعت پنج عصر را بخوانیم

این کتاب می‌تواند به خوانندگان فرصتی برای دیدن و تجربه‌ی دوره‌ی تاریخی مهمی از ایران از یک زاویه‌ی جدید و متفاوت بدهد. با خواندن این کتاب، می‌توانیم به دورانی از تاریخ کشورمان نگاه عمیق‌تری داشته باشیم و از پیچیدگی‌ها و چالش‌هایی که در آن دوران وجود داشته است، آگاه شویم.

در بخشی از کتاب خیابان گاندی، ساعت پنج عصر می‌خوانیم

وقتی تداعی، شخصیت اول دختری با کفش‌های کتانی، چشم‌هایش را بسته بود و در خیالش با شیشه‌ی نوشابه به سر متصدی کافه‌ی هتل می‌کوبید، تماشاگران سالن سینما به او خندیدند و هیچ‌کس متوجه خشم توی چشم‌های درشت و پر از سؤال او نشد. تداعی در خیالش با تمام وجود، متصدی را کتک می‌زد؛ جوری که با هر مشت، انگار داشت از او و تمام آدم‌هایی انتقام می‌گرفت که در خیابان به او بدی کرده بودند. ترس، اولین چیزی بود که در خیابان با او ملاقات کرده بود. وقتی به هوای فرار از خانه، شهر را گز کرده بود، هربار بیشتر ترسیده بود؛ از بالاشهر تا پایین‌شهر، از زاغه‌نشین‌هایی که می‌خواستند به او تعرض کنند تا هتلی مجلل که برای چند ساعت استراحت به او پناه نداده بود. تداعیِ فیلم صدرعاملی، در خیابان ترس‌خورده و بی‌پناه شده بود. مردها نگاه بد به او داشتند و زن‌ها برایش سر تکان داده بودند. شهر، زیر قدم‌های او، پر از کوچه‌های بن‌بست بود. آسمان‌خراش‌ها و برج‌ها، برایش زیادی بلند بودند. ظاهر شهر، زیبا و مدرن به نظر می‌آمد، اما باطنش، ویران و ترسناک بود. تداعی، با فرار از خانه، نه‌تنها آزاد نشده بود، که در چنگال خیابان‌های شهری خشن و بی‌رحم اسیر شده بود. شهری که امیدهایش را ناامید کرده بود...

پیشنهادهایی به دوست‌داران کتاب خیابان گاندی، ساعت پنج عصر

اگر به داستان‌های جنایی و پلیسی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن آثار زیر را از دست ندهید:

·      کتاب ادواردو

·      کتاب بی تابوت

·      کتاب جمجمه جوان

·      کتاب پنجاه و سه نفر

 

 

 



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۵۳ مگابایت
تعداد صفحات
192 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۴:۰۰
نویسندهمهراوه فردوسی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۵/۰۱
قیمت ارزی
7 دلار
قیمت چاپی
160,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۵۳ مگابایت
۱۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
پربار 🌳 (3)
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
46 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
20 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

بسیار بد، کتاب اصلا چیزی به آنچه قبلا درباره این قتل می‌دانستیم اضافه نکرد، اصلا درباره شخصیت‌ها، خانواده‌ها، علت و نحوه قتل‌ها چیزی نداشت و فقط یک سری مسائل سیاسی اجتماعی آن دوره را از منظر چندین روزنامه بیان کرده بود که اصلا ربطی به ماجرا نداشت و بی‌نهایت سطحی و بی‌مایه فقط از روی ماجرا عبور کرده بود، وقتی نویسنده زحمتی به خود نداده که پیرامون موضوع تحقیق جامعی کند، و یا چیزی قابل ذکر نیافته، حق انتشار کتاب با این عنوان را نداشته و به نظر من تله‌ی خرید بوده فقط. حتی اسم کتاب هم نباید روی آن گذاشت و گزارشات پراکنده و از هم گسسته درباره موضوعات مختلف بود.

4
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

برای منی که سال ۷۵ هنوز به دنیا نیومده بودم، خیلی طرز فکرها و اتفاقاتی که توی عمرم باهاشون دست و پنجه نرم کردم تازه معنی گرفته. هر چند این کتاب به خودی خود برای شناختن ایران دهه‌ی هفتاد کافی نیست، ولی خوندنش هم خالی از لطف نیست. درمجموع پیشنهادش می‌کنم.

2
سرگرم‌کننده 🧩

در ان سال ها كلي سوال بي جواب براي من ايجاد شد اگر دهه شصتي هستين اين كتاب به خيلي سوالات و ابهامات شما جواب ميده اما دنبال اثر شاخصي نباشيد

2

بنظرم تجزیه وتحلیل نویسنده خیلی زیاده از حد بود.

1

مزخرف

5

خوب

نمایش 1 نقد دیگر
3.8
(20)
پربار 🌳 (3)
72,000
٪50
36,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خیابان گاندی، ساعت پنج عصر
٪50
خیابان گاندی، ساعت پنج عصر
چهار جستار درباره ی پرونده ی جنایت «سمیه و شاهرخ» که دهه ی هفتاد را در بهت فروبرد
نشر چشمه
3.8
(20)
پربار 🌳 (3)
72,000
٪50
36,000
تومان