0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شبیه گالیله

معرفی و دانلود رایگان کتاب شبیه گالیله

از مجموعه داستان چشم سگ
نویسنده:
عالیه عطایی
درباره شبیه گالیله
"چشم سگ" مجموعه داستانی به قلم "عالیه عطایی" است که شامل هفت داستان کوتاه با فضای رئالیستی می باشد. این مجموعه با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده و برخی از داستان های آن، جوایزی را برای "عالیه عطایی" به همراه داشته اند. هفت داستان موجود در مجموعه ی "چشم سگ" عبارتند از: "فیل بلخی"، اثر فوری پروانه"، "سی کیلومتر"، "شب سمرقند"، "پسخانه"، "ختم عمه" و "شبیه گالیله". "عالیه عطایی" که خود از نویسندگان خوش قلم افغانستانی و پرورش یافته ی تهران محسوب می شود، پردازش قصه هایش را پیرامون شخصیت هم وطنانش صورت داده و هر کدام از این سوژه ها به نحوی بین تهران و هرات در گردش اند. "عالیه عطایی" از تجربه های خود به عنوان یک مهاجر بهره گرفته و فضایی مضطرب را در داستان هایش ترسیم می کند. فضایی از ابهام و بی رحمی که انسان را برای رسیدن به مطلوب خود، به کارهای عجیب و غریبی وا می دارد. نویسنده با تبدیل مستقیم زندگی و تجارب آن به داستان، مجموعه ی "چشم سگ" را آن چنان ملموس و قابل درک جلوه داده که معنای مهاجرت و مشکلات آن به خوبی برای خواننده تببین می شود. تسلط "عالیه عطایی" به فرهنگ و آداب رسوم هر دو کشور ایران وافغانستان سبب شده تا خواننده از هر کدام این طیف ها بتواند با کتاب ارتباط برقرار کند و حتی حس پیوستگی و اشتراکی میان دو سر این طیف ایجاد شود. علاوه بر آن "عالیه عطایی" با حفظ جایگاه خود به عنوان یک نویسنده ی زن، توجه ویژه های را به احساسات و افکار زنان مهاجر مبذول داشته است. نحوه ی نگارش داستان ها، به دلیل کوتاهی و رسایی جملات، بسیار محکم و جسورانه است و از بیان دغدغه های اصلی و مهم ملت افغان فروگذار نمی کند؛ با این اوصاف مجموعه ی داستانی "چشم سگ"، بهانه ای برای آشنایی هر چه بیشتر و همچنین همذات پنداری با رنج ها و دغدغه های مهاجران به ویژه ملت شریف افغانستان می باشد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
959.۰۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
21 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۴۲:۰۰
نویسندهعالیه عطایی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۴/۰۷
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۹۵۹.۰۸ کیلوبایت
۲۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
33 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

از این طرح جریان خیلی خیلی سپاسگزارم. هر سه داستان رو خوندم از شبیه گالیله خوشم اومد. مادرم هم خوند و خوشش اومد. فقط اینکه به نظرم آخرش نباید توضیح زیادی می داد که مردم با ضیا بد رفتار کردند و حالا مار رو آزاد می کنه تا مردم رو بخوره، خود داستان با آزاد شدن مار ما رو به این نتیجه می رساند.

2

ادبیات گفتاری ضیا هیچ شباهتی با زبان گفتار مردم افغانستان ندارد. کاش پیش از نوشتار کمی در مورد لحجه ها تحقیق می شد. و در کل بیان تحقیر آمیز و نگاه بالا به پایین داستان به عنوان یک افغان، به هیچ عنوان مورد پسندم نبود.

4
(3)
رایگان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
شبیه گالیله
شبیه گالیله
عالیه عطایی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شبیه گالیله
شبیه گالیله
از مجموعه داستان چشم سگ
نشر چشمه
4
(3)
رایگان