0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ذهن درستکار
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب ذهن درستکار

چرا سیاست و مذهب افراد خوب را از هم جدا می کنند؟
ناشر:
تالیف
درباره ذهن درستکار

کتاب ذهن درستکار نوشته جاناتان هایت، روانشناس اجتماعی برجسته، به بررسی یکی از مهم‌ترین پرسش‌های عصر حاضر می‌پردازد. چرا انسان‌ها با وجود نیت‌های خیرخواهانه، در مواجهه با مسائل سیاسی و مذهبی به شدت دچار اختلاف نظر و حتی دشمنی می‌شوند؟ هایت در این کتاب با تکیه بر یافته‌های علمی و مطالعات تجربی، مدعی است که ذهن انسان به طور ذاتی درستکار عمل می‌کند، به این معنا که ما به طور فوری و شهودی در مورد مسائل اخلاقی قضاوت می‌کنیم و سپس به دنبال استدلال‌هایی برای توجیه این قضاوت‌ها می‌گردیم. نویسنده با معرفی شش بنیان اخلاقیِ حفاظت، عدالت، وابستگی، احترام، خلوص و حرمت نشان می‌دهد که چگونه انسان‌ها با اتکا به این بنیان‌ها، به طور متفاوتی مسائل اخلاقی را تفسیر و قضاوت می‌کنند. به عنوان مثال، ممکن است فردی بر اساس بنیان حفاظت به شدت نگران امنیت ملی باشد، در حالی که فرد دیگری بر اساس بنیان عدالت خواهان برابری اجتماعی باشد. یکی از نکات کلیدی کتاب ذهن درستکار این است که افراد با گرایش‌های سیاسی و مذهبی مختلف، به طور متفاوتی از این شش بنیان اخلاقی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، لیبرال‌ها تمایل بیشتری به تاکید بر بنیان‌های عدالت و مهرورزی دارند، در حالی که محافظه‌کاران بیشتر بر بنیان‌های حفاظت و اطاعت تمرکز می‌کنند. 

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های روانشناسی حوزه روابط اجتماعی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی روانشناسی فیدیبو سر بزنید.

 جاناتان هایت، روانشناس اجتماعی برجسته

هایت در سال ۱۹۶۳ در نیویورک متولد شد. او در دانشگاه ییل لیسانس فلسفه و در دانشگاه پنسیلوانیا دکترای روان‌شناسی اجتماعی را دریافت کرد و به عنوان استاد در دانشگاه نیویورک مشغول به کار شد. هایت به خاطر تحقیقات و فعالیت‌های علمی خود، جوایز و افتخارات متعددی دریافت کرده است. از جمله این افتخارات می‌توان به عضویت در فرهنگستان ملی علوم آمریکا، دریافت جایزه‌ی انجمن روان‌شناسی آمریکا و انتخاب به عنوان یکی از ۱۰۰ متفکر برتر جهان توسط مجله‌ی فارن پالیسی اشاره کرد. هایت تاکنون چندین کتاب تألیف کرده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به :ذهن درستکار:، :فرضیه خوشبختی: و :حیوان اخلاقی: اشاره کرد. کتاب :ذهن درستکار: به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز شناخته شده است.

جهت مشاهده سایر آثار جاناتان هایت کلیک کنید.

چرا کتاب ذهن درستکار را بخوانیم

برای درک عمیق‌تر از ریشه‌های اختلافات سیاسی و مذهبی، این کتاب کمک می‌کند تا بفهمید که چرا افراد با گرایش‌های مختلف، به طور متفاوتی به مسائل اخلاقی نگاه می‌کنند. برای ارتقای مهارت‌های گفتگوی سازنده و همدلی با افراد با گرایش‌های مختلف و احترام به دیدگاه‌های آنها راهکارهایی ارائه داده است. برای درک بهتر روانشناسی لیبرال‌ها و محافظه‌کاران خواندن این کتاب پیشنهاد می‌شود. برای یافتن راهکارهایی برای ایجاد جامعه‌ای عادلانه‌تر و صلح‌آمیزتر، این کتاب راهنمایی است تا بفهمید که چگونه می‌توان با وجود اختلافات نظر، به سمت جامعه‌ای عادلانه‌تر و صلح‌آمیزتر حرکت کرد. به دلیل ارائه یک چارچوب علمی و جامع برای درک ریشه‌های اختلافات سیاسی و مذهبی، مورد توجه بسیاری از خوانندگان و منتقدان قرار گرفته است. این کتاب به عنوان یکی از منابع مهم در زمینه روانشناسی اخلاق، سیاست و مذهب شناخته می‌شود. در هر بخش، نویسنده با استفاده از شواهد علمی و مثال‌های تاریخی، به بررسی موضوعات مربوط به آن بخش می‌پردازد. علاوه بر موارد ذکر شده، این کتاب می‌تواند برای طیف وسیعی از خوانندگان مفید باشد، از جمله: دانشجویان رشته‌های روانشناسی، علوم سیاسی، فلسفه و دین، فعالان سیاسی و اجتماعی، مبلغان مذهبی، معلمان و مربیان و والدین. در واقع، هر کسی که به دنبال درک عمیق‌تر از روابط انسانی و چالش‌های پیش روی جامعه بشری است، می‌تواند از خواندن این کتاب سود ببرد.

در بخشی ازکتاب ذهن درستکار می‌خوانیم 

اخلاقیات از کجا سرچشمه می‌گیرند؟ 

مطلبی را برایتان نقل می‌کنم، پس از آنکه آن را خواندید کمی مکث کنید و بعد بگویید که آیا کارآن خانواده از نظر اخلاقی درست بوده یا خیر؟

سگ خانواده‌ای طی تصادف با ماشینی جلوی خانه کشته می‌شود. صاحبان آن سگ ابتدا آن سگ را مورد آزار و اذیت قرار داده و سپس او را در کنار خیابان رها می‌کنند.

برای این اشخاص مانند بسیاری از افراد روی کره‌‌ی خاکی، اخلاق بسیار گسترده است، برخی از رفتارها اشتباه است حتی اگر آسیبی به کسی نزند.درک این مطلب که اخلافیات در گوشه و کنار جهان، حتی در جوامع مختلف، متفاوت است، اولین گام در درک ذهن درستکار است. دومین قدم آنست که بفهمیم در ابتدا این اخلاقیات از کجا نشأت گرفته‌اند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ذهن درستکار

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های حوزه روابط اجتماعی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.




شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
4.۸۶ مگابایت
تعداد صفحات
402 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۴:۰۰
نویسندهجاناتان هایت
مترجممهدیه انتظاری
ناشرتالیف
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The righteous mind : why good people are divided by politics and religion, c۲۰۱۲.
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۹
قیمت ارزی
19 دلار
قیمت چاپی
285,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۴.۸۶ مگابایت
۴۰۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
300,000
٪30
210,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ذهن درستکار
٪30
ذهن درستکار
چرا سیاست و مذهب افراد خوب را از هم جدا می کنند؟
تالیف
5
(1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
300,000
٪30
210,000
تومان