0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
واژه نامه ی حزن های ناشناخته
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب واژه نامه ی حزن های ناشناخته

نویسنده:
جان کونیگ
ناشر:
میلکان
درباره واژه نامه ی حزن های ناشناخته

برای بعضی از احساسات انسانی نمی‌توانیم واژه‌های درستی به‌کار ببریم و اکثر احساسات را با شادی یا غم تعریف می‌کنیم. کتاب واژه‌نامه حزن‌های ناشناخته به قلم جان کونیگ، کتابی است درباره احساسات مختلف بشر که کمتر درباره آن‌ها شنیده‌ایم. این واژه‌ها احساسات مختلف انسان را تعریف می‌کنند و به شما امکان بیان کردن احساساتی را می‌دهند که به سختی نام‌شان را می‌دانید یا پیش از خواندن این کتاب، به نظرتان این احساسات تعریف‌نشدنی می‌آمدند.

واژه‌نامه حزن‌های ناشناخته (The Dictionary of Obscure Sorrows) یکی از آثار پرفروش نیویورک‌تایمز و اثری متفاوت از جان کونیگ است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شده. این کتاب دریچه احساسات شما را باز می‌کند و برای بیان حالت‌های مختلف، واژه‌های مناسب پیشنهاد می‌دهد. شاید برای شما هم پیش آمده که یک احساس مبهمی را تجربه کرده باشید؛ حسی بین دل‌تنگی و غم که نه کاملا دل‌تنگی است و نه کاملا غم. برای بیان چنین احساسی، از چه واژه‌ای استفاده کرده‌اید؟ پیدا کردن یک واژه درست برای بیان بعضی از احساسات، کار سختی است. اما اگر بتوانیم زبان مشترکی برای بیان احساسات خود با دیگران پیدا کنیم، درک آن‌ها کار آسانی می‌شود.

این کتاب واژه‌های بسیار متنوعی را پیشنهاد داده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید احساسات مختلف خود را بهتر درک کنید و آن‌ها را به زبان بیاورید. هرچند شاید به نظر برسد واژه‌ها در بیان احساسات ناکافی هستند و چگونه می‌توانند درک ما را از احساسا مختلف بیشتر کنند؟ باید بدانیم که زبان فقط مجموعه‌ای از واژه‌ها نیست؛ بلکه شیوه‌ای از تفکر است. اگر بتوان برای احساسات مختلف یک زبان و یک تفکر مشترک به‌وجود آورد، آن‌وقت بیشتر از قبل می‌توان درباره احساسات حرف زد، آن‌ها را درک کرد و از ناکامی رها شد.

جان کونینگ شما را با احساسات‌تان پیوند می‌دهد تا حس بهتری پیدا کنید و دیگر برای بیان احساسات‌تان دچار سردرگمی نشوید.

این اثر را «سوما زمانی» به فارسی برگردانده و انتشارات میلکان در سال ۱۴۰۱ منتشر کرده است. شما می‌توانید این کتاب دوست‌داشتنی را از وب‌سایت یا اپلیکیشن فیدیبو خریداری کنید.

درباره جان کونیگ، نویسنده کتاب

جان کونیگ (John Koenig) نویسنده کتاب واژه‌نامه حزن‌های ناشناخته، در زمینه‌های مختلفی مثل صداپیشگی، گرافیک، فیلم‌سازی و نویسندگی فعالیت می‌کند. این نویسنده جوان در آیهادو متولد و در ژنو سوییس بزرگ شده است. او قلم گیرایی دارد و بعد از نوشتن این اثر، به شهرت فراوان رسید.

کتاب واژه‌نامه حزن‌های ناشناخته برای چه کسانی مناسب است؟

اثر پیش‌رو یکی از بهترین کتاب‌های روان‌شناسی است که لحن بسیار صمیمی‌ای دارد و به شما کمک می‌کند تا احساسات مختلف خود را بشناسید. این کتاب برای علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی مفید است.

این کتاب چگونه به شما کمک می‌کند؟

با مطالعه این اثر می‌توانید احساسات مختلف خود را بشناسید و واژه‌های مناسبی برای ابراز‌شان پیدا کنید. برای مثال ممکن است حسی بین خشم و دل‌تنگی داشته باشید؛ اما واژه مناسب آن را ندانید. با خواندن این کتاب می‌توانید برای این حس سردرگمی واژه‌ای مناسب پیدا کنید و با دیگران نیز به اشتراک بگذارید. واژه‌های مشترک، زبان مشترکی را بین شما و دیگران به‌وجود می‌آورند و باعث شکل‌گیری یک درک مشترک می‌شوند. به این صورت موقع ابراز احساسات‌تان، راحت‌تر خواهید بود و بهتر درک خواهید شد.

در بخشی از کتاب واژه‌های حزن ناشناخته می‌خوانیم

اُزیوری/ oz-you-ree/ OZURIE

احساس سرگردانی میان زندگی‌ای که می‌خواهید و زندگی‌ای که دارید. دوروتی دختریتیمی از کانزاس را در نظر بگیرید که درپایان فیلم «جادوگرشهر از» روی تختش نشسته است. در حین پخش تیتراژ پایانی موسیقی به گوش می‌رسد و سرزمین اُز هنوز ازپیش چشمانش محو نشده. با خود زمزمه می کند: «هیچ جایی مثل خانه نیست.» گرچه درنهایت او می‌داند که باید از رختخواب بلند شود، دمپایی معمولی سیاه‌رنگش را بپوشد و به زندگی در مزرعه ادامه دهد؛ جوجه‌ها را بشمارد به دام‌ها بدوبیراه بگوید و تخم‌مرغ‌های خاکستری را درون تابه‌ی چدنی بچیند. او مثل قبل با توتو بازی می‌کند و هنگامی که در را می‌ گشاید، به دنیایی سیاه‌وسفید قدم می گذارد؛ به سرزمین وسیعی که از تمامی جهات به لبه‌ی آسمان می‌رسد. او خواهد فهمید که دیگر در اُز نیست. او رومشپرینگای خود را داشت و با این‌حال بازگشت را برگزید. این یعنی حالا او دیگر به‌راستی اهل کانزاس است. بااین‌حال حتی وقتی صبح روز بعد راهی مدرسه می‌شود، حد معینی از آگاهی تزلزل ناپذیر همراه اوست؛ این آگاهی که پیراهن خاکستری‌رنگش از درون آبی است. اين که گیسوان زغالی‌اش در واقع بلوطی پررنگ است. اين که وقتی خورشید غروب می‌کند آسمان آتش می‌گیرد. او می‌کوشد پلکی بزند و رنگ‌ها را از چشمانش بیرون براند؛ اما هرگز از یاد نخواهد برد که هر چیز بُعد کاملی در درون خود نهفته دارد. اکنون همه چیز را سکوتی ناپایدار فراگرفته که تاب تحملش را ندارد. او می‌داند این دنیای روزمره‌ی ملالت‌بار ممکن است به‌ناگاه از هم بپاشد و با حجمی از رنگ و توانایی و آشوب شکوفا شود. تنها او می‌تواند درخشش لرزان طلا را در جاده‌ی سنگ‌ریزه‌ی خاکستری و غرش شیری را که در صدای دوستی پنهان شده حس کند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۸ مگابایت
تعداد صفحات
223 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۶:۰۰
نویسندهجان کونیگ
مترجمسوما زمانی
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Dictionary of Obscure Sorrows, 2,021
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۰
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۸ مگابایت
۲۲۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (2)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
61 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
آرامش‌بخش 🌱

یکی از معدود کتابها که قبل از اینکه تمامش کنم تصمیم گرفتم یک بار دیگه بخونمش.

5

این کتاب رو به پیشنهاد مهرسا گرفتم و. خیلی عااااالی بود

1

یکی از بیمعنا ترین و عبس ترین محتواهایی متنی

4

حس‌های مشترک کشف شده.

5

خیلییییییییی خوبه این

5

خیلی قشنگه🥺

نمایش 1 نقد دیگر
4.3
(18)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
65,000
٪50
32,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
واژه نامه ی حزن های ناشناخته
٪50
واژه نامه ی حزن های ناشناخته
جان کونیگ
میلکان
4.3
(18)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
65,000
٪50
32,500
تومان