0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قدرت خلق کسب وکار نوپا

معرفی، خرید و دانلود کتاب قدرت خلق کسب وکار نوپا

اصول کلیدی راه اندازی استارت آپ های موفق در دنیای پیش بینی ناپذیر امروزی
نویسندگان:
اریک ریس
،
ریک ریس
درباره قدرت خلق کسب وکار نوپا

درباره کتاب قدرت خلق کسب وکار نوپا

کتاب قدرت خلق کسب‌وکار نوپا یا همان The lean startup یکی از معروف‌ترین کتاب‌های حوزه کسب‌وکارهای نوپا (استارتاپ) است. این کتاب توسط بسیاری از اساتید در مدرسه‌های کسب‌وکار به دانشجویان پیشنهاد می‌شود. نویسنده‌ی کتاب آقای اریک ریس (Eric Ries) در این کتاب درباره‌ی مفهوم «ناب» Lean و اینکه چرا دیگر زمان «ایده‌ی خوب برای موفقیت کسب‌وکار» گذشته صحبت می‌کند.

یکی از موضوعاتی که در دنیای کسب‌وکارهای نوپا همواره صاحبان این دسته از کسب‌وکارها با آن مواجه هستند، اعتبارسنجی ایده است. اینکه آیا کسب‌وکار برای مشتریان جذاب خواهد بود یا خیر. همچنین آیا مشتریان حاضر هستند از کسب وکار ما استفاده کنند و بابت آن پول پرداخت کنند یا خیر. خبر بد برای صاحبان ایده‌های استارتاپی این است که بسیاری از مفاهیم قدیمی دیگر برای استارتاپ‌ها قابل‌استفاده نیستند. بسیاری از استارتاپ‌ها حتی نمی‌دانند که مشتریان احتمالی کسب‌وکارشان چه کسانی هستند و در این حالت شاید مفهوم Lean بسیار کارگشا باشد.

کتاب قدرت خلق کسب‌وکار نوپا به فارسی هم برگردانده شده است. فرخ بافنده مترجم این کتاب است و انتشارت کتابسرای نیک آن را چاپ کرده است. این کتاب در دسته‌بندی کارآفرینی و کسب و کار در فیدیبو موجود است.

اریک ریس؛ کارآفرین، نویسنده و بلاگر

اریک ریس متولد سال 1978 (1357 شمسی) در ایالات متحده است. او را می‌توان یک کارآفرین، نویسنده و بلاگر نامید. هرچند که اریک در سال 2004 استارتاپ خود را با نام IMVU تاسیس کرده و تا به الان بیش از 200 نفر به طور مستقیم در حال فعالیت در آن هستند؛ ولی اکثر افراد او را به‌عنوان نویسندة کتاب قدرت خلق کسب‌وکار نوپا یا همان The lean startup می‌شناسند. جالب است که به این نکته اشاره شود که استارتاپ IMVU یک شبکه‌ی اجتماعی خاص است که کاربران در آن می‌توانند شخصیت‌های سه‌بعدی مجازی خود را طراحی کرده و با سایر افراد در متاورس ملاقات کنند. فراموش نکنیم که اریک ریس زمانی IMVU را راه‌اندازی کرده که هنوز متاورس توسط مارک زاکربرگ (مؤسس شرکت فیسبوک) ارائه نشده بود. علاوه ‌بر این اریک ریس بسیار علاقه‌مند به نوشتن تجربیات و درس‌های استارتاپی خود است. به همین دلیل از سال 2008 وبلاگی با نام  startuplessonslearned.com دارد که به‌صورت مستمر به تولید محتوا در حوزه‌ی استارتاپ‌ها می‌پردازد.

با دنبال‌کردن  مطالب اریک ریس در وبلاگ، کتاب قدرت خلق کسب‌وکار نوپا یا حتی در شبکه‌های اجتماعی بارها با عبارت «یادگیری از طریق اقدام کردن» خواهیم شد و این موضوع نشان‌ دهنده‌ی ایمان او به اهمیت مفهوم «ناب» در سرتاسر زندگی دارد.

چرا باید کتاب قدرت خلق کسب‌وکار نوپا را بخوانیم؟

کتاب قدرت خلق کسب‌وکار نوپا خواننده‌ را به یک سفر در کسب و کار می‌برد. ابتدا به او درباره‌ی یک مفهوم جدید در کسب وکار می‌گوید که چطور با تجربه‌کردن یاد بگیرد سپس درباره‌ی داشتن جهش و رشد صحبت می‌کند. این به آن معناست که این کتاب به می‌تواند چراغ راهی برای هر خالق استارتاپی باشد.

کتاب قدرت خلق کسب و کار نوپا (The Lean Startup) فقط درباره چگونگی ایجاد یک کسب وکار موفق نیست. این کتاب پر است از نکاتی که به کمک آن‌ها بتوان هر چیزی را بهبود داد. من تصور می‌کنم مفاهیم ارائه شده در این کتاب تحت عنوان Lean حتی برای برنامه‌های دولتی، مراقبت‌های بهداشتی و حل مشکلات بزرگ جهان کاربردی خواهد بود. در نهایت این کتاب به ما می‌آموزد که چگونه می‌توانیم سریع‌تر یاد بگیریم، چه چیزی کار می‌کند و هرآنچه را که کار نمی‌کند را چگونه کنار بگذاریم. مفاهیمی که در کتاب قدرت خلق کسب‌وکار نوپا اشاره شده تنها برای بازارهای بین‌المللی نیست و فارغ از جغرافیای کشورها در هرکجای جهان قابلیت پیاده‌سازی و استفاده دارد. همچنین برای خواندن این کتاب نیاز نیست که خواننده درباره‌ی اصطلاحات دنیای استارتاپ‌ها عمیق باشد.

بخشی از کتاب قدرت خلق کسب‌وکار نوپا

گروپون یکی از شرکت‌هایی در طول تاریخ است که سریع‌ترین رشد را داشته است. نامش از «کوپن‌های گروهی» گرفته شده بود، و ایده‌ی مبتکرانه‌ای داشت که موجب شکل‌گیری صنعت فراگیری در حوزه تجارت اجتماعی شد. با این حال از همان اول با موفقیت شروع نکرد. در اولین قدم فقط بیست نفر پیشنهاد «یک پیتزا بخر، دو پیتزا بخور» رستورانی در طبقه‌ی اول دفتر شیکاگوی شرکت را قبول کردند اتفاقی که اصلاً دنیا را تغییر نداد. راستش گروپون اصلاً قرار نبود در حوزه تجارت فعالیت کن. مؤسس آن، اندرو میسون، قصد داشت شرکتش بستری برای فعالیت‌های جمعی تحت عنوان «پوینت» باشد. هدفش این بود که آدم‌ها را برای حل مشکلاتی کنار هم جمع کند که خودشان به تنهایی قادر به حلش نبودند مسائلی از قبیل افزایش سرمایه برای منظورهای مختلف، یا تحریم یک خرده فروشی خاص. با این حال نتایج اولیه پوینت ناامید کننده بود، و در انتهای سال 2008 مؤسسان تصمیم گرفتند راه جدیدی را امتحان کنند. آن‌ها هنوز جاه‌طلبی ‌های بلندپروازانه‌ای داشتند؛ ولی مصمم بودند که محصول جدیدشان را ساده نگه دارند. آن‌ها یک کمینه محصول پذیرفتنی ساختند. آیا این به نظرت شبیه یک شرکت میلیارد دلاری می‌آید؟

پیشنهادی برای دوستداران کتاب قدرت خلق کسب‌وکار نوپا

کتاب قدرت خلق کسب وکارهای نوپا از آن دسته از کتاب‌هایی است که خواندن آن به هرکسی که به دنیای استارتاپ‌ها علاقه دارد پیشنهاد می‌شود. این کتاب در دسته‌بندی کارآفرینی و کسب‌وکار قرار می‌گیرد. خوشبختانه کتاب‌های زیادی در این حوزه نوشته شده که خواندن آن برای علاقه‌مندان به این دسته‌بندی می‌تواند مفید باشد. در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۶۱ مگابایت
تعداد صفحات
340 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۲۰:۰۰
نویسندهاریک ریس
نویسنده دومریک ریس
مترجمفرخ بافنده
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۶۱ مگابایت
۳۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یکی از بهترین کتابها در حوزه کسب و کار و بخصوص استارتاپ، ارزش چندبار خوندن رو داره و نمیشه زمین گذاشتش. ترجمه قابل قبولی هم داشت.

5

امیدوارم خوب باشه

5
(4)
64,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
قدرت خلق کسب و کار نوپا
قدرت خلق کسب و کار نوپا
اصول کلیدی راه اندازی استارت آپ های موفق در دنیای پیش بینی ناپذیر امروزی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قدرت خلق کسب وکار نوپا
قدرت خلق کسب وکار نوپا
اصول کلیدی راه اندازی استارت آپ های موفق در دنیای پیش بینی ناپذیر امروزی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(4)
64,500
تومان