0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معمای کارائیب

معرفی، خرید و دانلود کتاب معمای کارائیب

درباره معمای کارائیب

قصه‌های جنایی مخوف زیادی در دنیا اتفاق افتاده‌اند و قصه‌های جنایی زیادی نوشته‌شده‌اند. معمای کارائیب یکی از همین قصه‌هاست. قصه‌ای که ذهن را آشفته و گیج می‌کند و خواننده را وامی‌دارد آن را ادامه دهد.

معمای کارائيب با نام اصلی «Caribean Mystery» در سال ۱۹۶۴ منتشر شد و خیلی سریع به کتابی پرطرفدار تبدیل شد. داستان این کتاب از مجموعه داستان‌های خانم مارپل است.

داستان کتاب از جایی آغاز می‌شود که خانم جیمز مارپل به خرج برادرزاده‌ی ثروتمندش به سفری در وست اندز در نزدیکی دریای کارائیب آمده است تا بیماری رماتیسمش بهبود پیدا کند. او در آنجا ما مردی به نام سرگرد پالگریو آشنا شده است که از سفرهایش در کنیا صحبت می‌کند. در جایی از صحبت‌هایشان سرگرد به خانم مارپل می‌گوید که می‌تواند عکس جنایت‌کاری را به او نشان دهد که یک‌بار از یک پرونده‌ی قتل گریخته است؛ اما ناگهان پشیمان می‌شود و فردا صبح جنازه‌اش در اتاقش پیدا می‎شود. اینجاست که خانم مارپل باید راز جنایت را کشف کند. چرا سرگرد پالگریو از نشان‌دادن عکس پشیمان شده بود و چرا مرد؟

آگاتا کریستی کیست؟

آگاتا کریستی یکی از همان نام‌هایی است که هرکسی اسمش را شنیده است و کمتر اهل کتابی را می‌توانید پیدا کنید که حداقل یکی از کتاب‌های او را نخوانده باشد. ملکه جنایت انگلستان در سال ۱۸۹۰ در پایان قرن نوزدهم به دنیا آمد و دوران جوانی خود را در جنگ جهانی اول گذراند. جایی که با بسیاری از داروها و خواصشان آشنا شد و آن‌ها را در داستان‌هایش به کار گرفت. او که نام دوشیزگی‌اش آگاتا مری کلاریسا میلر بود با همسرش آرچیبالد کریستی ازدواج کرد و از نام او به عنوان نام هنری‌اش استفاده کرد. هرچند این دونفر خیلی زود از هم جدا شدند اما او تا آخر عمر از همین نام استفاده کرد. آگاتا کریستی تنها یک دختر داشت که درگذشته است و این روزها نوه‌اش حق انتشار آثار او را دریافت می‌کند. آگاتا زندگی پرفراز و نشیبی داشت که در کتاب‌هایش اثرگذار بوده‌اند. او پس از نوشتن بیش از پنجاه رمان جنایی که در تک تک نقاط جهان شناخته شده‌اند در سال ۱۹۷۶ در انگلستان در گذشت. کتاب‌های زیر از مشهورترین کتاب‌های این نویسنده‌اند:

چرا باید کتاب معمای کارائیب را خواند؟

معمای کارائیب یکی از همان داستان‌های خاص آگاتا کریستی است. از آن داستان‌هایی که باید در جزئیات به آن توجه کنید و بیشتر و بیشتر به چیزهایی که بی‌اهمیت به نظر می‌رسند فکر کنید. علاوه بر این، این کتاب خاصیتی در خود دارد که خواننده را وادار می‌کند خواندنش را ادامه دهد و هوش و فراست خود را آزمایش کند. شما به‌نوعی می‌توانید با خانم مارپل رقابت کنید و ببینید حدس‌هایتان چقدر درست از کار در می‌آیند. این کتاب نمونه‌ی یک اثر کامل در ادبیات جنایی است و اگر این سبک را می‌پسندید باید آن را بخوانید. ترجمه‌های مختلفی از این کتاب در بازار کتاب ایران موجود است اما می‌توانید ترجمه نگین ازدجینی را که نشر ثالث منتشر کرده است در همین صفحه از فیدیبو و در دسته‌بندی داستان و رمان خریداری کرده و روی دستگاه خودتان بخوانید. این کتاب اثر خوبی برای پیشنهاد کردن به نوجوانان هم هست.

در بخشی از کتاب معمای کارائیب می‌خوانیم

«داستانی که من شنیدم ...» خانم پرسکات که صدایش را پایین آورده بود و محتاطانه اطرافش را می‌پایید، چنین آغاز کرد.

خانم مارپل صندلی‌اش را کمی جلوتر برد. مدتی طول کشیده بود تا بتواند با خانم پرسکات خلوت کند و خودمانی صحبت کند. دشواری یافتن فرصتی برای گفتگوهای زنانه نیز از آنجا ناشی می‌شد که کشیشان و مردان روحانی به‌شدت به خانواده وابسته بودند و از همین لحاظ خانم پرسکات همیشه در معیت برادرش دیده می‌شد و شکی وجود نداشت که برای خانم مارپل و خانم پرسکات غیبت و صحبت‌های زنانه و خصوصی در حضور کانن کار چندان آسانی نبود.

خانم پرسکات گفت: «گویا، راستش نمی‌خواهم درباره‌ این شایعات ننگ‌آور حرفی بزنم ... و واقعاً هم اطلاعی ندارم.»

خانم مارپل در تأیید صحبت خانم پرسکات اظهار کرد: «اوه، بله، متوجه هستم ...»

«گویا در دوران حیات همسر اول آقای دایسون، شایعاتی بر سر زبان‌ها افتاده بود. مثل این که لاکی - چه اسمی؟! - فکر می‌کنم لاکی دخترخاله زن اول دایسون بوده و در وست ایندینز به دایسون‌ها ملحق شده. تصور می‌کنم لاکی و دایسون درباره گل‌ها و پروانه‌ها و ازاین‌قبیل چیزها باهم همکاری می‌کرده‌اند. آدم‌ها هم حرف‌های زیادی زدند. تمامش هم بدین خاطر بود که دایسون و لاکی باهم روابط خیلی خوبی داشتند، می‌فهمید که منظورم چیست؟»

پیشنهادهایی برای علاقه‌مندان به معمای کارائیب

معمای کارائیب راز یک جنایت دیگر را فاش می‌کند و هوش و نکته‌بینی خواننده را می‌آزماید. اگر شما هم از این کتاب جذاب لذت برده‌اید می‌توانید به سراغ کتاب‌های زیر هم بروید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۶ مگابایت
تعداد صفحات
334 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۰۸:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجمنگین ازدجینی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۲۷
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
32,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۶ مگابایت
۳۳۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

داستانی بسیار زیبا و پیچیده با ظرافت های خاص همیشگی این نویسنده فوق العاده..واقعا به دوستان توصیه میکنم حقیقتا اوقات جالبی رو میتونید باهاش تجربه کنید اندکی از دنیای روزمره تون فاصله بگیرید

5
(2)
134,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
معمای کارائیب
معمای کارائیب
آگاتا کریستی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
معمای کارائیب
معمای کارائیب
آگاتا کریستی
نشر ثالث
5
(2)
134,500
تومان