0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خاطرات پسربچه ی شصت ساله جلد 1

معرفی، خرید و دانلود کتاب خاطرات پسربچه ی شصت ساله جلد 1

نویسنده:
حمید جبلی
ناشر:
پریان
درباره خاطرات پسربچه ی شصت ساله جلد 1

هنرمندان مختلفی وجود دارند که از آن‌ها خاطره داریم و یکی از آن‌ها حمید جبلی است. کتاب خاطرات پسربچه شصت‌ساله جلد اول، مجموعه خاطرات این خاطره‌ساز بچه‌های دهه‌ی شصت و هفتاد است. بچه‌هایی که عاشق کلاه قرمزی و پسرخاله شدند و همراه آن‌ها چیزهای زیادی یاد گرفتند. در کتاب خاطرات بچه شصت‌ساله حمید جبلی خاطرات خودش را به زبان طنز نوشته است. این خاطرات به زمان تولد تا پنج سالگی این هنرمند اختصاص دارد و طنازی زیادی در آن دیده می‌شود. این کتاب ۳۲ قصه دارد که هرکدامشان مربوط به روزی از دوران کودکی این بازیگر، طنز پرداز و گوینده است. کتابی که شاید راز دلنشین بودن شخصیت‌هایی مانند کلاه قرمزی و پسرخاله را برایمان آشکار کند. حمید جبلی از آن آدم‌هایی است که چندان به رسانه علاقه ندارد و بنابراین مصاحبه‌های زیادی از او موجود نیست تا اطلاعات زیادی در دسترس باشد؛ بنابراین خاطرات بچه شصت‌ساله می‌تواند حرف‌های زیادی برای علاقه‌مندان به این شخصیت داشته باشد.

کتاب خاطرات پسربچه شصت‌ساله جلد اول را انتشارات پریان منتشر کرده و در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. این ناشر با همکاری فیدیبو، نسخه الکترونیک این کتاب را در فیدیبو منتشر کرده است و به‌این‌ترتیب می‌توانید آن را در دسته‌بندی زندگی‌نامه، سفرنامه و خاطرات از این وبسایت دانلود کنید.

حمید جبلی کیست؟

Hamid Jebli بازیگر، نویسنده، فیلمنامه‌نویس و عروسک‌گردان ایرانی است که در سال ۱۳۳۷ در تهران به دنیا آمد. او از زمانی که نوجوان بود در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کرد و آنجا با هنر تئاتر آشنا شد. او سپس در سال ۱۳۵۷ به‌صورت رسمی به این دنیا پیوست و سپس به‌عنوان بازیگر شناخته شد. هرچند حمید جبلی کارهای زیادی از جمله محله بروبیا و شهر موش‌ها را انجام داده است؛ اما بیشتر بچه‌های ایران او را با صدای کلاه قرمزی و پسرخاله به یاد می‌آورند. او استاد پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته‌ی نمایش عروسکی هم هست. او چند کتاب هم نوشته است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم/

·      عشق روی خرپشته

·      دوستان با محبت

چرا باید کتاب خاطرات پسربچه شصت‌ساله را خواند؟

خاطرات یک پسربچه شصت‌ساله یک مجموعه داستان بامزه است که چیزهای زیادی درباره‌ی حمید جبلی می‌گوید. از سوی دیگر می‌توانید چیزهای زیادی درباره‌ی بزرگ‌شدن بچه‌های هم سن و سال حمید جبلی یاد بگیرید و بفهمید در سال‌های دهه‌ ۳۰ و ۴۰ در خانواده‌های ایرانی چه می‌گذشته است. این کتاب یک اثر خواندنی و درعین‌حال نوستالژیک است که می‌تواند لحظات خوشایندی برای خواننده بسازد.

در بخشی از کتاب خاطرات پسربچه شصت‌ساله می‌خوانیم

عمه و مادرم بقچه پیچیدند و لباس‌های زیادی تن من کردند. به من می‌خندیدند. کلاه زبری سرم گذاشتند. سرم می‌خارید. می‌خواستم آن را بردارم؛ ولی باز به من می‌خندیدند و کلاه را محکم‌تر می‌کردند. مادرم مرا بغل کرد و از خانه بیرون آمدیم، از کوچه گذشتیم و به خیابان آمدیم. عمه پابه‌پای ما آمد. من چادر مادر را چنگ زده بودم که سقوط نکنم. به پیاده‌روی بعدی که رسیدیم، مادرم آرام راه می‌رفت و من احساس آرامش کردم. به چراغ خیلی بزرگی رسیدیم. از پله‌هایی پایین رفتیم. خیلی عجیب بود. نه خانه بود، نه مغازه، نه حیاط. راهرویی خیلی طولانی و پر از صندلی. صدا زیاد بود. سقفی خیلی بلند، بزرگ‌تر از اطاق عزیز. خانمی ما را جایی دعوت کرد. اتاق بزرگی که پر از کمد بود و زمینی قرمز و بخار زیاد بود. عمه و مادر در یک کمد را باز کردند. انگار مال خودمان بود. لباس‌های خودشان و من را درآوردند. کمد پر شد و عمه کلیدی را که به یک کش وصل بود دور دستش انداخت.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب پسربچه شصت ساله

خاطرات پسربچه شصت ساله جلد اول یک کتاب دوست‌داشتنی است که از زبان اول‌شخص نوشته شده است و حس‌های نوستالژیک زیادی را در خواننده بیدار می‌کند. کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید بخوانید و از آن‌ها لذت ببرید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

·      آبنبات دارچینی اثر مهرداد صدقی انتشارات سوره مهر

·      قصه‌های مجید اثر هوشنگ مرادی کرمانی انتشارات نوین کتاب

·      نون والقلم اثر جلال آل احمد انتشارات مجید


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
569.۲۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
80 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۴۰:۰۰
نویسندهحمید جبلی
ناشرپریان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۱۰
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
50,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۶۹.۲۶ کیلوبایت
۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من نسخه چاپی اش رو خوندم روایت زندگی آقای جبلی از زبان خودش از تولد تا نوجوانی ، خیلی زیبا و لطیف از نگاه گودکانه وقایع آن سالها را روایت کردند بسیار روان جذاب است و خیلی طنز جالبی داره که واقعا به خنده میافتی . حتما بخونید ..ممنون از فیدیبو که گذاشتید 🙏

5

این کتاب عالی هست خوندنش رو به همه توصیه میکنم بخش هایی از کتاب هست که وقتی میخونین بلند بلند خواهید خندید خوندن این کتاب حال دل ادمی رو خوب میکنه خدا حفظ تون کنه اقای جبلی ❤️?

2

روایتی ساده و بس... چندان چیز چشم‌گیری نبود که بخوام به کسی معرفی کنم

5

جلد اول که عالی بود.

4.6
(15)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
21,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خاطرات پسربچه ی شصت ساله جلد 1
خاطرات پسربچه ی شصت ساله جلد 1
حمید جبلی
پریان
4.6
(15)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
21,000
تومان