0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پادشکننده

معرفی، خرید و دانلود کتاب پادشکننده

آنچه از بی نظمی بهره می برد
درباره پادشکننده

 شاید نام پادشکننده برایتان عجیب باشد اما این یک مفهوم است. تابه‌حال شده است بنشینید و به نظم جهان فکر کنید؟‌ به بی‌نظمی‌ها چطور؟ تابه‌حال شده است رویدادها را زیر نظر بگیرید تا بفهمید چه چیزی همه چیز را پیش می‌برد؟ شانس چیست؟ احتمالات چگونه کار می‌کنند و خطای انسانی چقدر در از دست رفتن چیزهایی که فکر می‌کردیم داشتنشان حتمی است مؤثر است. نسیم نیکلاس طالب یکی از برجسته‌ترین متفکرین عصر ما در کتاب پادشکننده در این باره صحبت کرده است و سعی می‌کند مسیر پیشرفت در دنیایی این چنین نامطمئن را پیش رویمان بگذارد.

نیکلاس طالب پیش از پادشکننده، کتاب قوی سیاه را نوشت که درباره‌ی رویدادهای غیرمحتمل بود و در پادشکننده که با نام اصلی «Antifragile» در سال ۲۰۱۲ منتشر شد دوباره از عدم قطعیت حرف می‌زند و حتی آن را موضوعی ضروری برای جهان ما می‌داند. چیزی که او می‌گوید براساس این جمله است «هر چیزی که شما را نشکد قوی‌تر خواهد کرد»، کار سخت و تحت فشار بدن را قوی‌تر می‌کند، سرکوب شورش، اعضای آن را متحدتر می‌کند و بسیاری از قسمت‌های زندگی ما از همین هرج و مرج سود می‌برند. نیکولاس طالب معتقد است شوک‌های بیشتر انسان را در برابر شوک مقاوم می‌کند و نوعی حالت ارتجاعی به روان می‌بخشد. او معقد است وقتی چیزی به مرحله‌ی پادشکنندگی می‌رسد شکست دادنش دیگر بسیار سخت است.

درباره‌ی این کتاب نقدها و نظرات متعددی وجود دارد اکونومیست این کتاب را قابل تامل، جاه طلبانه و سرگرم کننده دانسته است و نیوزویک در این باره گفته است:‌«کتابی جسورانه که توضیح می‌دهد چگونه و چرا باید از عدم قطعیت، تصادف و خطا استقبال کرد، هر کدامشان ممکن است زندگی ما را تغییر دهند.»

کتاب پادشکننده در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و آمازون قرار گرفته است.

درباره نسیم نیکلاس طالب

نسیم نیکلاس طالب یکی از بزرگترین اندیشمندان معاصر است. او یک دانشمند آمریکایی با اصالت لبنانی است و روی موضوعات بسیار زیادی تحقیق کرده است. او در دانشگاه دوفین پاریس پی اچ دی خود را دریافت کرده است و در پنسیلوانیا هم درس‌خوانده است. نیکلاس طالب به انگلیسی، فرانسوی، عربی، ایتالیایی و اسپانیایی مسلط است و همین موضوع دایره‌ی تحقیقاتش را گسترده کرده است. او کتاب‌های بسیار مهم زیادی دارد که جهان‌بینی افراد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. شناخت او از انسان و مفهوم موفقیت و پیشرفت یک شناخت متفاوت و پیش‌گامانه است. یکی از مهم‌ترین کتاب‌های این نویسنده تختخواب پروکروستس نام دارد. از میان سایر کتاب‌های او می‌توانیم به آثار زیر اشاره کنیم که در فیدیبو در دسترس‌اند:

چه کسانی کتاب پادشکننده را بخوانند؟

پادشکننده یک کتاب معمولی نیست، این کتاب اثری است برای تمام کسانی که می‌خواهند دنیا را از دریچه‌ی چشم یک متخصص ببینند و زندگی بهتری داشته باشند. چیزی که درباره‌ی این کتاب مشخص است این است که با خواندنش بسیاری از دیدگاه‌های شما زیر سوال خواهد رفت و برای فهمیدن دوباره‌ی جهان اطراف باید تلاش کنید. از سوی دیگر این کتاب می‌تواند راهنمای خوبی برای هرکسی که یک تغییر اساسی نیاز دارد باشد. فرقی نمی‌کند چندساله هستید یا چه شرایطی دارید پادشکننده می‌تواند برای هرکسی یک شروع تازه باشد.

این کتاب در ایران هم با استقبال خوبی مواجه شد. نشر نوین این کتاب را با اسم کامل «پاد شکننده، آنچه از بی‌نظمی بهره می‌برد» و با ترجمه مینا صفری در بازار عرضه کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در همین صفحه در دسته‌ی کتاب‌های مدیریت بازاریابی و فروش در فیدیبو موجود است. اگر از دسته افرادی هستید که به کتاب‌هایی که به شناخت بهتر جهان، پدیده‌های آن و روابط میان انسان‌ها و اتفاقات علاقه‌مندید پاد شکننده یک گزینه‌ی عالی برای شماست.

در بخشی از کتاب پاد شکننده می‌خوانیم

چیزی را که آن‌ها عدم شواهد می‌نامند - آنجا که پزشکی انسان‌ها را شکننده می‌کند و بعد می‌خواهد نجاتشان دهد - قانون نیوتن یا شواهد؟

تاریخ پزشکی، داستان عمدتاً مستند منطق جدلی بین علم و تفکر است و اینکه چگونه باید بر اساس ابهام تصمیم گرفت. در مدیترانه‌ی قرون وسطا، ابن میمون، ابن‌سینا، الرهاوی و پزشکان سریانی مانند حنین بن اسحاق در آن واحد فیلسوف و پزشک بودند. یک پزشک در جهان سامی قرون وسطا، حکیم به معنای فرزانه یا در کار حکمت و فرزانگی مترادفی برای فیلسوف یا ربی (عالم یهودی) نامیده می‌شد، حکم ریشه‌‌ی سامی برای حکمت است. حتی پیش از آن، تعداد زیادی از جماعت یونانی مآب بودند که دقیقاً در وسط طبابت و پرداختن به فلسفه قرار داشتند - فیلسوف شک گرای بزرگ، سکتوس امپریکوس، خود یکی از پزشکان مکتب تجربی شک گرا بود. همین‌طور منودوت نیکومدیا و سلف تجربه گرایش در طبابت بر اساس شواهد - که در چند صفحه درباره‌ی او کمی بیشتر توضیح دادیم. آثار این متفکران یا هر چه از آن‌ها بافی می‌ماند برای مایی که بی‌اعتمادیم به افرادی که حرف می‌زنند و عمل نمی‌کنند کاملاً روح‌انگیز و خستگی‌بر است.

قوانین و میان‌برهای ذهنی ساده و کاملاً ساده‌ای برای تصمیم‌گیری در این فصل آشکار می‌شوند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
5.۶۵ مگابایت
تعداد صفحات
472 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۴۴:۰۰
نویسنده نسیم نیکلاس طالب
مترجممینا صفری
ناشرنشر نوین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Antifragile
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
95,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۵.۶۵ مگابایت
۴۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 47 مخاطب
پربار 🌳 (3)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
19 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب پادشکننده یکی از کتاب‌های مجموعه ۵ قسمتی Incerto نسیم نیکولاس طالب است . این مجموعه شامل : ۱-Black Swan قوی سیاه ۲-Fooled by Randomness فریفته تصادفی بودن ۳-Antifragile: Things That Gain from Disorder پادشکننده ۴- The Bed of Procrustes تخت پروکروستس ۵- Skin in the game پوست در بازی این ۵ جلد کتاب هریک به موضوعی اشاره دارد که به نوعی مکمل یکدیگرند در واقع صحبت نسیم طالب در این مجموعه ۵ جلدی نگرش او به  یک موضوع از جوانب مختلف است. نیچه یک جمله دارد که می‌گوید&#۳۴; آنچه مرا از نکشد قوی‌ترم میسازد.&#۳۴; این دقیقا مفهوم پادشکنندگی هست. هر چیزی که در مقابل فشار‌ها، نوسانات، استرس‌ها، زمان از بین نروند بلکه بهتر و قوی‌تر شوند خاصیت پادشکنندگی دارد. باید به این کتاب را به صورت یک درس ۴ واحدی دانشگاهی نگاه کرد از مطالبش یادداشت‌برداری کرد و بعضی قسمت‌ها نیاز به چند بار خواندن دارد. البته زبان بیان مطالب توسط نسیم طالب شاید خیلی دلنشین نباشد ولی موضوع ارائه شده ناب و قابل تعمق است.

5

بنظر من این کتاب همون‌طور که از اسمش هم تا حدودی مشخص هست، پر از ایده‌های عجیب و غریب و در یک کلام ساختارشکنانه بود. در حین خوندنش تمام تلاشم این بود که با دید نقادانه و تحلیلی مطالعه‌اش کنم و سعی کنم تعصب نداشته باشم. ناشر در یادداشتی اول کتاب اشاره کرده به اینکه، «مخاطب در برخورد با این مطالب و افکار یا عاشقشون میشه یا ازشون متنفر! که البته هردو برخورد مناسبی نیستند. چون نباید ایده‌ها رو چشم بسته پذیرفت یا رد کرد.» بنظر حرف منطقی و درستی میاد. با اینکه چشم بسته نپذیرفتم اما عاشق این کتاب شدم و خیلی نظام فکری من رو درباره مسائل مختلف دنیا مثل اقتصاد و کارآفرینی، پزشکی، معماری و در یک کلام محیط اطرافم و البته خودم تغییر داد. در آخر جا داره بگم که ادبیات کتاب ممکنه یکم گیج‌کننده و نامفهوم باشه اما این ارتباطی به ترجمه‌ی خانم مینا صفری نداره. کلا ادبیات صحبت نسیم طالب و به طبع ترجمه‌اش یک «هرکسی از ذن خود شد یار من» خاصی توش موج میزنه.

4

به نظرم ترجمه کتاب خیلی سلیس و روان نیست. حقیقت این که اگر من قبلا در رادیو ب پلاس این کتاب رو گوش نداده بودم واقعا از ترجمه اش مطلب زیادی متوجه نمیشدم.

1

این کتاب رو توی بی پلاس گوش دادم و بنظرم جالب اومد. اما ترجمه به قدری بد بود که از خوندنش منصرف شدم. همون خلاصه کتاب که توسط اقای بندری ارائه شده واسم جذابتره

4

نمونه ی موجود برای تصمیم گیریه خرید اصلا کافی نیست. سایت نشر نوین (ناشر این کتاب) نمونه ی کاملتری قرار داده

5

لطفا انتشارات نوین رو هم در فیدی پلاس بیارید خیلی ممنونم ازتون🙏

5

خانم مینا صفری ترجمه هاش عالی و انتخاب موضوعات ترجمه ش بسیار خاص و کاربردی.

4

فهرستشو رو دوبار دوبار نشون میده .. دارم کتاب رو میخرم ان شالله کتاب اینطوری نباشه ?

5
پربار 🌳

کتابی عالی. تقریبا دیدگاه و فلسفه من در باره زندگی رو دگرگون کرد. برای همه، از هر قشری توصیه میکنم

1

ترجمه واقعاً افتضاحه. کاش این عزیزان به اصطلاح مترجم برن دنبال یه شغل دیگه.

نمایش 8 نقد دیگر
3.9
(48)
پربار 🌳 (3)
89,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پادشکننده
پادشکننده
آنچه از بی نظمی بهره می برد
نشر نوین
3.9
(48)
پربار 🌳 (3)
89,000
تومان