0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شغل موردعلاقه
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شغل موردعلاقه

نویسنده:
آلن دوباتن
درباره شغل موردعلاقه

معنای کار کردن در زندگی امروز نسبت به گذشته تغییر کرده است. کتاب صوتی شغل مورد علاقه اثر آلن دوباتن، درباره این تفاوت و درباره اهمیت پیدا کردن شغلی که از انجام دادنش لذت ببرید، صحبت می‌کند. این کتاب منبعی مهم برای افرادی است که به‌دنبال شغل ایده‌آل خود می‌گردند. برخلاف گذشته که کار کردن فقط راهی برای کسب درآمد بوده، امروزه کار می‌کنیم تا رضایت‌خاطر به‌دست آوریم و به شکوفایی برسیم. مسئله‌ای که نباید آن را نادیده گرفت، این است که آن شغل باید برای ما ارزش‌آفرین باشد تا بتوانیم ساعت‌های زیادی را صرف انجام دادنش کنیم.

پیدا کردن شغل مورد علاقه، رابطه نزدیکی با شناخت خویش دارد. افرادی که درک درستی از توانایی‌ها و مهارت‌ها، علایق و استعدادهای خود دارند، احتمالا بتوانند شغل بهتری برای خودشان پیدا کنند. کتاب شغل مورد علاقه (A Job to Love) که یکی از آثار مجموعه زندگی است و به شما کمک می‌کند تا با خودتان بیشتر آشنا شوید و در آینده، شغلی را پیدا کنید که دوست دارید. اگر کاری را شروع کنید که با علایق شما سازگاری داشته باشد، رشد و شکوفایی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

در گذشته چنین مفاهیمی بی‌معنا بود. افراد سال‌ها کاری را انجام می‌دادند که درباره آن اطلاعات کافی نداشتند و حتی نمی‌دانستند آن را دوست دارند یا نه. اما مثل بسیاری از تغییرات مهم، مفهوم کار نیز تغییر کرده است و نمی‌توان بدون برآوردن نیازهای روحی، صبح تا شب به کاری پرداخت که فقط برای کسب ثروت باشد. بهتر است قبل از آن‌که فرصت‌های زندگی‌تان را از دست بدهید، درباره این‌که انرژی‌های‌تان را به چه سمتی هدایت کنید، مطمئن شوید. البته این کار دشواری است. اما با شنیدن این کتاب می‌توانید به آن تحقق بخشید.

ممکن است در ابتدای مسیر، دچار ایده‌های بلندپروازانه شوید که به شما یک زندگی شاد و سعادت‌مند را نوید می‌دهند. اما نباید فراموش کرد که در صورت نداشتن مهارت و اطلاعات، هدفمند نبودن و پریشانی ذهنی، نمی‌توان در مسیر شغلی جدید به رضایت‌خاطر رسید. هم‌چنین لازم است درباره موانع درونی و بیرونی بعد از پیدا کردن شغل موردنظر اطلاعات کسب کنید که این کتاب به خوبی شما را راهنمایی کرده است.

نسخه حاضر توسط «محمدهادی حاجی‌بیگلو» به فارسی برگردانده شده و «کامبیز خلیلی» و «هوتن شاطری‌پور» آن را گویندگی کرده‌اند.

درباره آلن دوباتن، نویسنده کتاب

آلن دوباتن (Alain de Botton) نویسنده‌ای ماهر و فیلسوفی عمیق است که به مسائل مختلف هستی، از دریچه فلسفه نگاه می‌کند. آثار او در حوزه جستارنویسی (فلسفه روزمره) هستند و زبانی ساده و صمیمی دارند. او در سال ۱۹۶۹ در سوئیس متولد شد و هم‌اکنون یکی از نویسندگان موفق جهانی است. کتاب‌های بسیاری از این نویسنده منتشر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به «تسلی‌بخش‌های فلسفه»، «جستارهایی در باب عشق»، «اضطراب موقعیت»، «معنای زندگی» و «آرامش» اشاره کرد.

کتاب صوتی شغل مورد علاقه مناسب چه کسانی است؟

اگر به‌دنبال پیدا کردن شغل مورد علاقه خود هستید و در این راه سردرگم شده‌اید، شنیدن این کتاب کمک زیادی به شما می‌کند. هم‌چنین این اثر برای افرادی که به کتاب‌های انگیزشی و موفقیت علاقه دارند، مناسب است.

شنیدن این کتاب چگونه به شما کمک می‌کند؟

با شنیدن این کتاب می‌توانید شناخت بیشتری نسبت به علایق و نیازهای خود پیدا کنید و به دور از باورهای کلیشه‌ای، شغلی را پیدا کنید که برای‌تان لذت‌بخش باشد. هیچ حسی بیشتر از کسب لذت و رضایت در مسیر شغلی، نمی‌تواند شما را به شکوفایی برساند. هم‌چنین این کتاب درباره موانعی که در مسیر پیدا کردن شغل مورد علاقه وجود دارد صحبت کرده و شما را به خوبی از راهی که پیش رو دارید آگاه کرده است.

در بخشی از کتاب شغل موردعلاقه می‌خوانیم

حتی وقتی پذیرفته باشیم برای فهمیدن این‌که باید چه کار کنیم، باید طی سال‌های متمادی توجه بسیاری وقف این پرسش کنیم، باز با معضل دیگری روبه‌رو هستیم که بسیار گیج‌کننده‌تر است. این‌که فهم ماهیت ذهن‌مان، چقدر دشوار است. مغز ما برای تفسیر و فهم خودش، به شکلی بد و ناجور تجهیز شده است. چه بسا بتوانیم از خودمان بپرسیم که به چه غذایی علاقه داریم، اما نمی‌‌توانیم یک‌جا بنشینیم و به سادگی از خودمان مستقیما جویا شویم که احتمالا می‌خواهیم با زندگی حرفه‌ای‌مان چه کنیم. این ما عقب‌نشینی می‌کند، سکوت پیشه می‌کند و زیر عدسی تحلیل‌های‌مان تکه‌پاره می‌شود. در بهترین حالت، سطوح ژرف‌تر ذهن‌مان هرزگاهی به شکل منقطع، پیام‌هایی صادر می‌کند که به برخی چیزها اشتیاق دارد و یا از برخی چیزها منزجر است. ناگهان می‌بینیم داریم به خودمان می‌گوییم: می‌خواهم کاری خلاقانه کنم. یا نمی‌خواهم زندگی‌ام را برای یک شرکت قربانی کنم. دلم می‌خواهد کارم تاثیری داشته باشد، یا می‌خواهم کاری به درد بخور انجام دهد. چنین خواسته‌هایی چه بسا منطقی باشند، اما در عین حال به دلیل فقدان تعریف مشخص، بسیار بی‌فکرانه هستند. دورنمای کلید زدن یک شغل براساس این افکار، به درستی باعث ترس و اضطراب می‌شود. اگر طرح استواری نداشته باشیم، خیلی زود دست به دامان طرح و برنامه‌های دیگران می‌شویم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
353.۹۶ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۲۴:۲۶
نویسندهآلن دوباتن
مترجم محمدهادی حاجی بیگلو
راوی هوتن شاطری پور
راوی دومکامبیز خلیلی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۰/۱۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۵۳.۹۶ مگابایت
۰۶:۲۴:۲۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
12 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار عالی، هم صدای گوینده گرم و دلنشین است و هم ترجمه کتاب بسیار روان میباشد، هم متن کتاب مثل سایر سخنرانی ها کتاب های آلن دوباتن غنی و عمیق هست.

2

والا من که راضی نبودم ، ترجمه و گویندگی اصلا مناسب نبود ، بعد کار قشنگی نیستش که فیدیبو‌ یه کتابو به چند اسم می‌فروشه ،

5

يكي از بهترين كتاب هايي بود كه تا به حال گوش كردم و بسيار بسيار بسيار توصيه اش ميكنم راوي و ترجمه و خلاصه همه چيزش پسند بود ممنون از فيديبو

5

کاش قبل از انتخاب رشته (بعد کنکور کارشناسی) این کتاب رو مطالعه میکردم، واقعا به نکات خوبی اشاره کرد. راوی هم عالی بودند.

5

راوی که اصلا تن صداش نوع بیان کردن کلماتش به حدی خوبه که آدمو تو عمق مطلب غرق میکنه

5

یکی از بهترین کتابهایی بود که خوندم، من رو با زوایای جدیدی از علایق خودم آشنا کرد.

5

کتاب جالبی است ای کاش این کتاب توسط آموزش و پرورش به بچه ها آموزش داده می شد.

1

نمونه رو که گوش کردم کتاب چرت و بسیار بی ربط به شغل به نظر میرسه

4

کتاب خوبیه،برای هرکسی میتونه متفاوت باشه،ولی ازیک تاده،بهش ۵میدم

5
پربار 🌳

تمریناتشو انجام بدید واقعا نتیجه بخشه

نمایش 2 نقد دیگر
4.3
(17)
68,000
٪30
47,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
شغل مورد علاقه
شغل مورد علاقه
مجموعه مدرسه زندگی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شغل موردعلاقه
٪30
شغل موردعلاقه
آلن دوباتن
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.3
(17)
68,000
٪30
47,600
تومان