0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دلایلی برای زنده ماندن

معرفی، خرید و دانلود کتاب دلایلی برای زنده ماندن

چرا زندگی؟ چرا مرگ نه؟
نویسنده:
مت هیگ
درباره دلایلی برای زنده ماندن

کتاب دلایلی برای زنده ماندن (Reasons to Stay Alive) به قلم مت هیگ، روایتی تکان‌دهنده از نویسنده در مواجهه‌اش با بیماری افسردگی است. افسردگی یک بیماری خاموش است که در مراحل اولیه، فرد مبتلا شاید هیچ علائمی از خود بروز ندهد. اما این بیماری، چنگال‌های تیزش را بر بدن و ذهن می‌اندازد و فرد را از پا در می‌آورد.

مت هیگ که خود زمانی به بیماری افسردگی حاد مبتلا بود و حتی افکار خودکشی در سر می‌پروراند، توانست بالاخره این بیماری را شکست دهد و بعد از آن، تجربیاتش را در قالب یک کتاب، برای دیگران نوشته است. بسیاری از افراد، افسردگی را یک بیماری مهم نمی‌دانند؛ آن‌ها تعاریف سطحی و اشتباهی درباره افسردگی دارند. البته توقعی هم وجود ندارد که انسان‌های معمولی مثل متخصص‌های روان‌پزشکی، از افسردگی و ابعاد آن باخبر باشند؛ اما وقتی این بیماری گریبان خود شخص یا یک فرد نزدیکش را بگیرد، بهتر است اطلاعات کافی درباره این بیماری و عواقب آن داشته باشد.

مت هیگ در این کتاب که به سبک داستان و رمان نوشته شده است، بیان می‌کند که یکی از مهم‌ترین ابزارهای شکست افسردگی، دریافت عشق و محبت است. در مواجهه با فردی که با افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کند، برخورد مناسب اطرافیان می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. در این کتاب نویسنده فعلی با نویسنده پیشین، دائم در حال گفتگو است. خود اکنون نماد کسی است که از افسردگی رهایی پیدا کرده و خود پیشین، شخصی است که به همه چیز نگاه منفی دارد و زندگی‌اش را غرق‌شده می‌بیند.  

دلایلی برای زنده ماندن برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. این اثر توسط «نازنین‌فاطمه سوداگر» به فارسی برگردانده شده و نشر شمشاد آن را منتشر کرده است.

درباره مت هیگ، نویسنده کتاب

مت هیگ (Matt Haig) یکی از بهترین نویسندگان دهه اخیر، در سال ۱۹۷۵ در بریتانیا متولد شد. او علاوه‌بر نویسندگی، در حوزه روزنامه‌نگاری فعالیت می‌کند. مت هیگ نویسنده کتاب‌های داستانی و غیرداستانی برای بزرگسالان و کودکان است و در نوشتن کتاب‌هایش، از تجربیاتش در زندگی شخصی نیز استفاده کرده است. هیگ نویسنده کتاب «کتابخانه نیمه شب» است که در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد. او همچنین کتاب‌های موفق دیگری مثل «آرامش» و «یادداشت‌هایی برای ستاره پر استرس» را به رشته تحریر درآورده است.

سه دلیل مهم برای مطالعه کتاب دلایلی برای زنده ماندن

واقعا چه دلایلی برای زنده ماندن وجود دارد؟ آیا وقتی خسته، افسرده و بی‌انگیزه هستید، به جوابِ این سوال فکر کرده‌اید؟ ما انسان‌ها دقیقا چرا زندگی می‌کنیم؟ این‌ها سوالات مهمی است که مت هیگ در این کتاب، جواب‌های خوبی برایشان ارائه کرده است. مطالعه این کتاب از چند جهت می‌تواند مفید باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر خودتان افسردگی دارید یا احساس می‌کنید روحیه‌تان ضعیف شده، با مطالعه این کتاب می‌توانید با ابعاد افسردگی، نشانه‌ها و راه‌های درمان آشنا شوید
  • اگر یکی از افراد نزدیک‌تان علائمی شبیه به افسردگی دارد، شما می‌توانید با مطالعه این کتاب، روش درست همدردی و همراهی با او را یاد بگیرید و برای درمان، به او کمک کنید
  • این کتاب به شما دلایل مهمی برای زندگی کردن ارائه کرده است که با استفاده از آن‌ها، زندگی معنای جدیدی پیدا می‌کند

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

افسردگی نامرئی‌ست. این طور نیست که احساس کمی «اندوه» داشته باشید. اصطلاح «کمی اندوه» دقیق و گویا نیست. واژه افسردگی مرا به یاد یک لاستیک پنچر شده می‌اندازد؛ لاستیکی که پاره شده و غیر قابل حرکت است. شاید افسردگی که با اضطراب همراه نیست چنین تعبیری داشته باشد، یک لاستیک پنچر و وامانده از حرکت. اما افسردگی همراه با اضطراب و وحشت به یک جسم پنچر و بی‌حرکت نمی‌ماند. (یک بار ملیسا برودر توییت کرده بود کدام احمقی این حال را افسردگی می‌خواند و به آن نمی‌گوید خفاشانی که در سینه‌ام لانه کرده‌اند و بخش اعظمی از آن را در اشغال خود دارند. پ.ن و من فقط ظلمات می‌بینم؟»)

زمانی که افسردگی به حد اعلای خود برسد نومیدانه می‌بینید که آرزو داشتید به هر مرض دیگری مبتلا می‌‌شدید الا این مرض. حتی شده امراض جسمانی. می‌پرسید چرا؟ به این دلیل که این مرض یک بیماری ذهنی و روانی‌ست. از آنجا که گستره ذهن یا روان آدمی کران ندارد رنج و دردش نیز بی‌انتها می‌نماید. اما می‌توان فردی اندوهگین بود ولی در عین حال خرسندی خود را نیز حفظ کرد؛ مثل اینکه کسی عادت به نوشیدن داشته باشد، اما افراط نکند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

زندگی همیشه بر یک مدار نمی‌چرخد! یک روز حال آدم خوب است و روزی دیگر ممکن است احساس کند هیچ دلیلی برای زندگی کردن ندارد. انسان در همه اوقات، می‌توان از کتاب‌های مفید کمک بگیرد تا معنای زندگی خود را پیدا کند و دچار فروپاشی روانی نشود. کتاب‌های زیر به شما کمک می‌کنند آگاهی خود را درباره روان و بیماری‌های روانی و روش‌های درمان، افزایش دهید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۲۱ مگابایت
تعداد صفحات
197 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۳۴:۰۰
نویسندهمت هیگ
مترجم نازنین فاطمه سوداگر
ناشرنشر شمشاد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Reasons to stay alive
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۳۰
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
45,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۲۱ مگابایت
۱۹۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 73 مخاطب
آموزنده 🦉 (4)
انگیزه‌بخش 🚀 (4)
5
ستاره
49 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
9 ٪
36 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

*لطفا ترجمه جدید از خانوم محترم گیتا گرکانی رو قرار بدین برای دوستان بی نظیره ! سلام من از افسردگی رنج می برم هر دو هفته یا بار حالم بد میشه بطوری که سیاهی وجودم فرا میگیره و وحشتناک و ترسناک میشم بقدری که از خودم می‌ترسم ! خواستم بگم واقعا کتاب فوق العاده ای بود واقعا عالی بود ما همه افسرده هستیم تمام انسان ها افسردگی تو خودشون دارن و نباید بزارن تشدید بشه و به یک بیماری تبدیل بشه پس اول باید افسردگی رو درک کرد تا ازون رنج نبرد من قسمتی از پازل بهتر شدن افسردگیم واقعا رفع شد و مت هیگ نویسنده بسیار توانایی هست و بسیار متفکره همونطور خودش میگه افسردگی از همه متفکر میسازه مثل ابراهام لینکلن ! افسردگی واکنش به زندگی است که ان را واقعا درک نمی کنیم

5

این کتاب بهترین کتابیه که من در مورد افسردگی خوندم. اولین کتابی که توسط فردی نوشته شده که عمیقا و حقیقتا با افسردگی دست و پنجه نرم کرده و چیزی رو بیان میکنه که واقعا لمس کرده. بسیار کتاب امیدوار کننده‌ایه. تا اواسط کتاب نویسنده فقط به بیان حال و احوالات خودش در دوران افسردگی میپردازه. به این که هربار چه حسی داشته و چطور هر زمان که حس میکرده میتونه برگرده دوباره غرق می‌شده. و دراخر توصیه ها و حرف‌هاش بشدت کارا هستند. باعث میشه حس کنیم ما در این رنج تنها نیستیم.

5

این کتاب رو به پیشنهاد دکتر مجتبی شکوری خوندم. تو دورانی که دچار افسردگی بودم و بهم کمک کرد. باعث شد ببینم که توی تجربه ام تنها نیستم و راهکارهای عملی زیادی هم برای کنار اومدن و خروج از افسردگی داشت. حتی برای کسانی که فرد افسرده ای تو زندگیشون هست هم راهکار ارائه کرده. اینکه چطور با فرد افسرده رفتار کنید. چی بهش بگید، چی نگید و ... کاش همه این کتابو بخونن، کاش آگاهی مون در مورد افسردگی بالا بره.

5

به عنوان فردی که در خال حاضر دچار اختلال افسردگی شده و پنیک اتک دوست قدیمیش هست واقعاً انگار داشتم تو آیینه نگاه میکردم. کتاب بهمون میگه که تنها نیستیم و همه احوالات رو برامون روشن میکنه. نزدیکان فرد بیمار هم میتونن با خواندن کتاب متوجه بشن که چه کاری ازشون برمیاد برای کمک کردن.

4

سلام بهترین حسنش اینه که میفهمی حس و رفتارت توی دوران افسردگی طبیعی و قابل بخششه. و اینکه افسردگی میتونه هر جا و هر وقتی در کمین باشه خودشو نشون بده اما خیالی نیست، تو از پسش بر میای... کافیه یه بار موفق شده باشی. این که ۵ ستاره ندادم به دلیل این بود که کتاب روال و ساختار نداره. که البته اینم خودش یه سبکه که بطور خاص از ذهن افسرده نشات میگیره. خوبه که باهاش راحت باشیم.

3

اون انتظاری که من از کتاب داشتم حقیقتا نبود، اما نویسنده دورانی که افسردگی داشته رو بیان کرده، و همچنین چه کاریی در این دوران خوبه که انجام بدیم تا از حیطه‌ی افسردگی دور بشیم، و چه کارهایی که باعث تشدید افسردگی میشه و باید از انها دور کنیم. در کل کتاب خوبی بود و حتما یکبار مطالعه کنید چون به درد افرادی که تو غم و تاریکی گیر افتادن میخوره

4

بهترین کتاب برای افرادی که از افسردگی و اضطراب خودشون یا اطرافیانشون رنج می برند.این کتاب کمک میکنه افسردگی و اضطراب رو به رسمیت بشناسید ، باهاش کنار بیایید و در عین حال به بهبود و ادامه زندگی امیدوارتون می کنه.واقعا کتاب عالی بود کمی در خوندنش حوصله به خرج بدهید.

5

مت هیگ نویسنده مورد علاقه و مورد احترام منه توی ابن کتابش هم با تمام وجود سعی داره دنیای افسردگی خودش رو خیلی واضح و بدون هیچ سانسوری بیان کنه و فقط قصد کمک به دیگران رو داده که بقیه خوندنش متوجه بشن که تنها فردی نیستن که ابن مشکل رو دارن

5

واقعا اینکه ببینی بسیاری از افسردگان بهبود پیدا کردن حس خوبی به آدم افسرده میده. اینکه میفهمی اضطراب و افسردگی چقدر قابل درکه و تو دیوونه نیستی و انقدر با بقیه فرق نداری و تنها نیستی.

4
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
خوش‌خوان 🪶
آموزنده 🦉

به عنوان کسی که مشکلاتی مشابه با نویسنده داشته باید بگم که کتاب برام خیلی انگیزه بخش و آموزنده بود. تمام مدت انگار کسی داشت من را برای خودم توصیف می کرد. اگرخودتون یا اطرافیانتون درگیر مشکلاتی مانند اضطراب و افسردگی هستید حتما این کتابو مطالعه کنید.🌱

نمایش 26 نقد دیگر
4
(79)
آموزنده 🦉 (4)
14,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دلایلی برای زنده ماندن
دلایلی برای زنده ماندن
چرا زندگی؟ چرا مرگ نه؟
نشر شمشاد
4
(79)
آموزنده 🦉 (4)
14,000
تومان