0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اضطراب وضعیت
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی اضطراب وضعیت

نویسنده:
آلن دوباتن
درباره اضطراب وضعیت

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که با انواع و اقسام اضطراب مواجه هستیم و یکی از آن‌ها اضطراب وضعیت است. این نوع از اضطراب زاییده‌ی زندگی ما در عصر مدرن است. آلن دوباتن نویسنده‌ی مشهور، در کتاب status anxiety که در سال 2004 منتشر شد در همین مورد صحبت کرده است. این مشکل مشکلی است که حتی موفق‌ترین افراد هم با آن درگیر هستند. این نوع از اضطراب که از قرن هجدهم شکل‌گرفته است از چیزهایی مانند طبقه‌ی اجتماعی نشئت می‌گیرد. در حقیقت از زمانی که انسان‌ها به‌صورت شخصی مورد قضاوت قرار گرفتند و مفاهیمی مانند موفقیت و شکست فردی و شرایط اقتصادی به معیاری برای شخصیت انسان‌ها تبدیل شد این نوع اضطراب شکل گرفت؛ زیرا انسان‌ها درگیر این موضوع شدند که ممکن است موقعیتی را که به دست آورده‌اند از دست دهند.

آلن دوباتن کتابش را در دو بخش مختلف نوشته است. در بخش اول درباره‌ی نیاز انسا‌ن‌ها به مفهومی مانند موقعیت و وضعیت پرداخته شده است و چیزهایی مانند توقعات و اشتیاق به جاه و مقام در آن مطرح شده است. در ادامه درباره‌ی راه‌حل‌های موجود برای حل مشکل صحبت شده است. این راه‌حل‌ها حوزه‌های مختلفی مانند سیاست، فلسفه، دین و ... را پوشش داده‌اند. از روی این کتاب فیلمی هم ساخته شده است که انتقادهای متعددی به زندگی مدرن داشته است.

کتاب اضطراب وضعیت به زبان‌های مختلفی برگردانده شده است و در زبان فارسی هم طرفداران زیادی دارد. مهدی نمازیان یکی از مترجمان خوب این اثر به‌حساب می‌آید. اگر از طرفداران کتاب‌های صوتی هستید انتشارات نوین کتاب نسخه صوتی این اثر با صدای میلاد فتوحی را عرضه کرده است. این نسخه در همین صفحه از فیدیبو در دسته‌بندی روانشناسی در دست است.

آلن دوباتن کیست؟

آلن دوباتن (alain de botton) نویسنده‌ی سوئیسی متولد سال 1969 است. او در لندن زندگی می‌کند و خانواده‌ای بسیار ثروتمند و یهودی‌تبار دارد. او کودکی خود را در سوئیس گذراند و سپس برای تحصیل به انگلستان رفت. دوباتن در دانشگاه کمبریج در رشته‌ی فلسفه خواند و دکترای خود را هم در هاروارد شروع کرد؛ اما آن را به پایان نرساند. او به زبان‌های فرانسه، انگلیسی و آلمانی مسلط است و به‌عنوان مجری تلویزیون هم فعالیت کرده است. او اولین کتابش به نام جستارهایی در باب عشق را در سال 1993 منتشر کرد و همین کتاب شهرت بسیار زیادی برای او در پی داشت. بیش از دو میلیون نسخه از این کتاب در دنیا فروخته شده است. آلن دوباتن مؤسس مدرسه‌ی زندگی هم هست و چندین اثر دیگر هم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

سه دلیل برای خواندن کتاب صوتی اضطراب وضعیت

  • این کتاب با لحن و زبانی ساده نوشته شده است و خواندن آن برای افراد مختلف با سطح‌های متفاوتی از سواد و آگاهی ممکن است.
  • مشکل اضطراب موقعیت مشکلی جهان‌شمول است که هرکدام از ما ممکن است با آن درگیر باشیم و به‌خاطر آن آسیب ببینیم.
  • در این کتاب راه‌حل‌های مختلفی برای مقابله با اضطراب وضعیت بیان شده است که هرکدام می‌توانند برای شما راهگشا باشند.

در بخشی از کتاب صوتی اضطراب وضعیت می‌خوانیم

اگر شوخی و لطیفه‌گویی فقط جنبه‌ی سرگرمی داشت، لوئی فیلیپ و ناپلئون چنین رفتارهای تندی از خود نشان نمی‌دادند. در واقع، ازآنجاکه مدت‌هاست طنزپردازان و اهدافشان مقبول افتاده‌اند و قدر نهاده می‌شوند، لطیفه و بذله‌گویی به تکیه گاهی برای بیان انتقادها تبدیل شده است. در حقیقت، آن‌ها شیوه‌ای دیگر برای شکوه‌کردن از تکبر، ظلم و فخرفروشی هستند و راهکارهای مناسب برای نکوهش دوری‌جستن از فضایل و عقل سلیم به شمار می‌روند.

براندازانه‌ترین کمدی آن است که به‌ظاهر فقط برای سرگرمی ایفا می‌شود، اما در حقیقت آموزه‎ای را به مخاطبانش ارائه می‌دهد. تصاویر فکاهی ماهرانه هیچ‌گاه به طور مستقیم خطابه‌ای را در نقد سوءاستفاده از قدرت ارائه نمی‌کنند، بلکه مخاطبانشان را برمی‌انگیزند تا در عین آن که می‌خندد مراتب شکایت و دادخواهی خود را از مراجع قدرت ابراز کنند.

به‌علاوه بی‌غرضی ظاهری طنز، تصاویر فکاهی را قادر می‌سازد تا پیام‌هایی که نمی‌توان بی‌پرده اظهار داشت و عواقب بیان صریح آن‌ها خطرناک است با مصونیت از مجازات به سمع و نظر دیگران برساند. مثلاً از نظر تاریخی، دلقکان درباری می‌توانستند در مورد مسائل مهم با پادشاهان و ملازمینشان شوخی کنند و حتی به آن‌ها نیش و کنایه بزنند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی اضطراب وضعیت

خوشبختانه دنیای مدرن پر از کتاب‌هایی است که راه‌های بهتر زندگی‌کردن و مقابله با چالش‌ها را پیش روی انسان‌ها گذاشته‌اند. کتاب اضطراب وضعیت یکی از همین کتاب‌هاست. در ادامه درباره‎‌ی سایر آثاری که می‌توانید به سراغشان بروید صحبت می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
475.۱۹ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۳۸:۱۴
نویسندهآلن دوباتن
مترجممهدی نمازیان
راوی میلادفتوحی
راوی دوممیلاد فتوحی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۴/۰۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۷۵.۱۹ مگابایت
۰۸:۳۸:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
56 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خیلی خیلی خوبیه، اوایل کتاب صحبت هایی هستش که یکم سنگینه برای بحث های پایان کتاب که واقعا خوب و مفید،من لذت بردم ممنون از راوی و فیدیبو?

5

یک کتاب فوق العاده برای کنترل استرس های منفی در واقع نگاه متفاوت به اتفاقات است از منظر فلسفه

5

کتاب خوبیه.. توصیه ی کتاب باز هم بود

4

نمونه خوب بود

4.2
(17)
69,000
٪30
48,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
اضطراب وضعیت
اضطراب وضعیت
اضطراب موقعیت

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اضطراب وضعیت
٪30
اضطراب وضعیت
آلن دوباتن
نوین کتاب
4.2
(17)
69,000
٪30
48,300
تومان