0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خرده عادت ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خرده عادت ها

عادت های کوچک تر، نتایج بزرگ تر
نویسنده:
استفان گایز
درباره خرده عادت ها

فرض کنید که با تغییر دادن تعدادی از عادت‌های کوچک به نتایج و تغییرات بزرگی در زندگی خود دست پیدا کنید. تغییر برخی از رفتارهای کوچک می‌تواند اثراتی پایدار و مهم در زندگی شما ایجاد کند. اما این عادت‌ها کدام ‌اند؟ آن‌ها را از کجا باید بشناسیم؟  کتاب خرده عادت‌ها به همین منظور پیش‌روی شماست. اگر وقت کافی برای خواندن نسخه متنی ندارید می‌توانید کتاب صوتی خرده عادت‌ها را تهیه و استفاده کنید با دانلود کتاب صوتی خرده عادت‌ها و عمل کردن به توصیه‌های آن، زندگی خود را متحول کنید.

درباره استفان گایز نویسنده کتاب خرده عادت‌ها

استفان گایز   Stephen Guise وبلاگ نویس  و نویسنده  معروف ساکن ایالات متحده امریکا است . عمده شهرت وی به علت تعیین استراتژی‌های اصولی و عملی برای تغییر رفتار افراد است. او یک کارآفرین موفق بین‌المللی محسوب می‌شود. تحقیقات وی در زمینه چگونگی بهبود رفتارهای شخصی یک دهه به طول انجامیده است و او در آن توانسته با یافته‌های علمی مهمی دست پیدا کند.  استفان در حال حاضر در وبلاگش مطالب گوناگونی  در زمینه روان‌شناسی انگیزشی و راهکارهای  موفقیت منتشر می‌کند. از دیگر آثار ترجمه شده او به زبان فارسی می‌توان به کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم اشاره کرد. استفان در حال حاضر در ایالت فلوریدای آمریکا زندگی می‌کند.

درباره کتاب صوتی خرده عادت‌ها

ایده اساسی کتاب صوتی خرده عادت‌ها آن است که تغییر برخی عادات کوچک ومی‌تواند تحول بزرگی در زندگی شما ایجاد کند. اضافه نمودن برخی از عادات رفتاری خوب به زندگی نیز نتایج شگفت‌انگیزی برای زندگی‌تان به ارمغان خواهد آورد.

کتاب خرده عادت‌ها از 7 بخش اصلی تشکیل شده است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا رفتارهای سالم را به طور دائم به زندگی خود اضافه کنید. سه بخش اول کتاب فوق درباره به ساخت عادت، مغز، قدرت اراده، انگیزه و نیز ارتباط هر یک از آن‌ها با یک‌دیگر می‌پردازد. دو بخش بعدی با نتیجه‌گیری‌های عالمی و منطقی بررسی می‌کند که چگونه می‌توانیم از این اطلاعات به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. سه بخش آخر کتاب درباره نحوه به کارگیری دستاوردهای کتاب را توضیح می‌دهد.

در ابتدا متوجه خواهید شد که خرده عادت‌ها به چه معنا هستند، به این نکته پی خواهید برد که  اهمیت عادت‌ها در زندگی چیست.

پس از آن با ساختار مغز انسان آشنا خواهید شد و به شناختی نسبی از ذهن انسن‌ها دست پیدا می‌کنید. این شناخت‌ در ساخت عادات جدید به ما کمک خواهد کرد.

بعد از آن به شناخت ماهیت اراده و انگیزه می‌پردازیم و به این نکته پی می‌بریم که اراده از انگیزه مهم‌تر است.

گام بعدی به ما می‌گوید که چرا به خرده‌عادت‌ها نیاز داریم و چه ارتباطی میان خرده عادت‌ها و موارد ذکر شده در بالا برای تغییر عادت است. بعد از  پی بردن به ارتباط میان خرده عادت‌ها و دیگر عوامل موثر بر تغییر عادت به تمایزهای میان روش خرده عادت‌ها با دیگر راهکارهای تغییر عادت اشاره خواهد شد تا به نقاط قوت این روش به خوبی پی ببرید.

پس از آن با 8 گام آشنا می‌شوید این 8 گام به شما می‌گویند که چگونه باید عادت‌تان را انتخاب کنید و در زندگی‌تان برنامه ریزی کنید و آن‌ها را به بهترین شکل ممکن  اجرا کنید. در انتها نیز با 8 قانون خرده عادت‌ها آشنا خواهید شد تا بتوانید از اشتباهات عادت‌شکنانه پرهیز کنید و به نتایج مطلوبتان برسید.

درباره ترجمه کتاب صوتی خرده عادت‌ها

کتاب خرده عادت‌ها پس از انتشارش با استقبال فراوانی روبرو شد و مدت‌ها در لیست کتاب‌های پرفروش آمازون و نیویورک تایمز قرار داشت. این اثر ارزشمند تاکنون به 18 زبان مختلف ترجمه شده است و از آن 400 هزار نسخه در جهان وجود دارد.

با توجه به اهمیت این کتاب، خرده عادت‌ها توسط نویسندگان گوناگونی به زبان فارسی ترجمه شده است. نحله رحمانیان این کتاب را با عنوان ریزعادت‌ها در انتشارات تعالی و اکبر عباسی و حسین باقری این کتاب را با نام عادت‌های کوچک توسط انتشارات نسل نواندیش به چاپ رسانده‌اند.  این کتاب در سال 1398 توسط انتشارات شمشاد و با ترجمه نرگس محمدی منتشر شد. گویند نسخه صوتی کتاب خرده عادت‌ها خانم سپیده فلاح از گویندگان شناخته شده است.

در بخشی از کتاب صوتی خرده عادت‌ها می‌شنویم

مطالعه ای درمورد تخلیه ی نفس (فرسایش اراده) انجام شده بودم که ارتباطی میان اعتقاد بر محدود بودن اراده و محدود شدن اراده در واقعیت. یافته بود. کسانی که معتقد نبودند اراده شان محدود است. در فعالیت هایی که منجر به تخلیه ی نفس می شد. بیشتر دوام می آوردند. پس ممکن است فکر کنید که اگر اراده تان را جلوگیری از تخلیه ی نفس و... بالا نگاه دارید. دیگر به راهکار خرده عادت ها نیازی نیست زیرا گمان می شود که خرده عادت ها فقط درصورتی که اراده پایین باشد مورد استفاده قرار می گیرند (همان طور که در فراتحلیل انجام شده دیدیم). اما بگذارید توضیح دهم که چرا خرده عادت ها چنین طرز فکری را نفی می کنند. اگر اراد واقعاً نیروی محدودی باشد. خرده عادت ها می توانند با کوچک آغاز کردن آن را حفظ کنند. اما حقیقت این است که اگر محدود باشد فقط به دلیل این است که ما چنین اعتقادی داریم. این چه معنایی برای خرده عادت ها دارد؟ خبر خوبی است. با خرده عادت ها به این باور می رسید که نیروی اراده ی نامحدودی دارید

زیرا خرده عادت ها تقریباً هیچ نیازی به اراده ندارند. پس چنان چه شما لبریز از انرژی نیروی اراده هستید. خرده عادت ها کمکتان خواهند کرد که راه بیفتید و شرایطی را برایتان فراهم می کنند که پیشرفت مازادی عایدتان شود. اگر کاملاً خسته اید و دیگر اراده ای برایتان باقی نمانده, بازهم خرده عادت ها شما را به راه خواهد انداخت و شرایطی را فراهم خواهد آورد که بتوانید توانایی هایتان را بیشتر بروز دهید. این همان اعتقادی است که صرف نظر از هر تئوری ای که پشنش قرار دارد می تواند شما را وادار به انجام کاری کند. همان اعتقادی که حتی یک بار هم مرا ناکام نگذاشت. حتی یک بار هم حس نکردم که اراده ام آن قدر ناکافی است که نتوانم خرده عادتی را کامل کنم.

اکنون قصد دارم باری دیگر بر پنج عامل اصلی تخلیه ی نفس(فرسایش توان اراده) که طبق فراتحلیل ۸۳ مطالعه ای پیشین به آنها رسیده بودیم. تأکید کنم. پنج عامل اصلی که نیروی اراده را می خشکانند عبارت اند از ( ترکیب خاصی مدنظر نیست)

تلاش

دشواری از پیش حس شده

تاثیر منفی

 خستگی درونی

 سطح گلوکز خون

 بیایید بررسی کنیم که چگونه هر پنج عامل تهدیدکننده ی نیروی اراده ‏ تقریبا یا کاملا توسط خرده عادت‌ ها خنثی می‌شوند.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
335.۲۴ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۰۶:۰۸
نویسندهاستفان گایز
مترجمنرگس محمدی
راویسپیده فلاح
ناشرنشر شمشاد
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۲۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۳۵.۲۴ مگابایت
۰۶:۰۶:۰۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 57 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
14 ٪
41 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب فوق العاده ایه به شدت پیشنهاد میشه خوندنش ویا اگه امکان خوندنش رو ندارید همین نسخه صوتی هم کفایت میکنه. برای تمام کسایی که تو زندگیشون مدام در حال جنگیدن و کلنجار رفتن با خودشون هستن و همه ش به این فکر میکنن که چرا به چیزایی که میخوان نمیرسن... هم این کتاب و هم کتاب چگونه کمالگرا نباشیم هردو رو بخونید.. اگه براتون مشکله هر روز سعی کنید فقط ۲ صفحه بخونید یا ۵ دقیقه گوش بدید همین.. موفق باشید?

4

کتاب خوبی هست اما گوینده افتضاحه انگارداره یه کتاب داستان برا یه بچه زیر شش سال میخونه و اون موسیقی مسخره که در حین خواندن در حال پخشه واقعا روی مخ شنونده هست چه جوری هم موزیک گوش کنیم هم تمرکز کنیم به صدای گوینده تا متوجه مطلب بشیم واقعا از خرید این کتاب با صدای این خانم پشیمونم

4

کتاب بسیار کاربردی و خوبی هست، فقط کاش اصلا موسیقی متن نداشت یا حداقل صدای موسیقی کمی ملایم‌تر بود چون تمرکز آدم رو به هم میزنه اما در مجموع بسیار بسیار کتاب مفیدی هست و به نظر من محتوای مطالبِ کتاب ارزش این رو داره که روی این موارد چشمپوشی کرد و تصمیم به شنیدن این کتاب ارزشمند گرفت!

3

کتاب مفیدی بود خیلی یک مطلب رو تکرار می‌کرد بعضی وقتا سعی داشت کتاب‌های دیگر رو اشتباه نشون بده که جالب نبود در صورتی که به نظر من در کنار کتاب اثرمرکب میتونه خیلی تاثیرگذارتر باشه موسیقی متن میتونست کمتر باشه تا صدای خواننده با وضوح بیشتری به گوش برسه

4

کتاب خرده عادت ها و چگونه کمال گرا نباشیم استفان گایز عالی هستن ، من متن هر دوشون رو خونده بودم اما به کتاب صوتی برای مرورشون در زمان های مرده نیاز داشتم ، خیلی خوشحال شدم که کتاب صوتیش رو گذاشتین ، ممنونم

3

ابتدا صدای گوینده حواس شما را پرت میکند چون کودکانه است بعد که عادت کردید صدای موسیقی پس زمینه تمرکز شما را میکیرد، چه لزومی به موسیقی هنگام کتاب خواندن است‌. انتها و ابتدای فصل هم موسیقی طولانی پخش می شود که ضرورتی ندارد

4

کتاب بسیار مفیدی است فقط کاشکی به این شکل صدا گذاری نمیشد ، آهنگ پس زمینه بسیار آزاردهنده است ، اگر ساده فقط خوانده شده بود بسیار بهتر بود

1

خیلی خیلی گوینده بدی داشت، این کتاب صوتی را یک آقای دیگر هم خونده که اون خیلی خیلی جالب تره

1

گوینده افتضاحه این دیگه چه صداییه مگه برنامه کودکه؟؟؟؟ انگار داره واسه بچه ۳ ساله میخونه?? کتاب رو قبلا خوندم کتاب خوبیه ولی با این گونیده نابود شده

4

ایکاش همزمان با صدای خانوم ، صدا آقا هم اضافه بشه .. من خوابم می‌گرفت ، انگار صدا بیش از حد مهربون بود خود کتاب خیلی خوبه

نمایش 31 نقد دیگر
3.7
(57)
آموزنده 🦉 (2)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
خرده عادت ها
خرده عادت ها
عادت های کوچک تر،نتایج بزرگ تر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خرده عادت ها
خرده عادت ها
عادت های کوچک تر، نتایج بزرگ تر
نشر شمشاد
3.7
(57)
آموزنده 🦉 (2)
40,000
تومان