0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه هر چیزی را اندازه بگیریم؟
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه هر چیزی را اندازه بگیریم؟

درباره چگونه هر چیزی را اندازه بگیریم؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای تصمیم‌گیری نیاز به اندازه‌گیری چیزهایی داشتید و احتمالاً به این فکر کردید که اگر می‌توانستید چیزهای بیشتری را اندازه بگیرید روی تصمیم‌گیری تأثیرگذار بود. وقتی صحبت از اندازه‌گیری می‌شود، چیزی که به نظرمان می‌رسد اندازه گیری طول و ارتفاع و وزن است ولی اگر صحبت از امنیت دیجیتالی، رضایت مشتری، کیفیت خدمات و چیزهایی از این دست باشد چطور؟ داگلاس هوبارد در کتاب «چگونه هرچیزی را اندازه بگیریم» پاسخ این سوالات را می‌دهد.

درباره کتاب چگونه هرچیزی را اندازه بگیریم

داگلاس هوبارد نویسنده‌ی کتاب چگونه هرچیزی را اندازه بگیریم، معتقد است اندازه‌گیری زمانی اهمیت دارد که تأثیر ملموسی بر تصمیمات و رفتارهای ما بگذارد و داشتن اطلاعات درباره‌ی مقدار یا ارزش یک چیز به اقدام متفاوتی منجر شود. نویسنده در این کتاب ضمن اشاره به داستان‌ها و مثال‌های مختلف، چرایی، چگونگی و چیستی اندازه‌گیری را نشان‌مان می‌دهد. شاید برخی مثال‌ها به‌طور مشخص مربوط به حوزه‌ی کاری شما نباشند، ولی باید بدانید چیزی که به‌دنبال اندازه‌گیری‌اش هستید بالاخره نتایج قابل‌مشاهده‌ای دارد، و اگر اطلاعات بیشتری درباره‌ی آن داشته باشید، می‌توانید تصمیم آگاهانه‌‌ای بگیرید و با صرف هزینه‌ای ناچیز، از زیان‌های هنگفت جلوگیری کنید (چرایی). هوبارد اندازه‌گیری را این‌طور تعریف می‌کند: بیان کمّیِ کاهش عدم‌قطعیت بر اساس یک یا چند مشاهده (چیستی). بر این اساس، هر چیزی که عدم‌قطعیت را حتی کمی کاهش دهد اندازه‌گیری محسوب می‌شود و نباید به‌دنبال به صفر رساندن عدم‌قطعیت باشیم، چراکه چنین چیزی نشدنی است. با در نظر داشتن این تعریف و هدف، به سراغ روش‌های مختلف بسیار ساده و برخی روش‌های آماری و شبیه‌سازی می‌رود که اغلب ساده‌ترین بخش کارند و اگر کمی پیش‌زمینه‌ی ریاضی یا آمار داشته باشید، کفایت می‌کند (چگونگی). کتاب در چهار بخش و چهارده فصل تدوین شده است. در بخش نخست نویسنده نشان می‌دهد که برای هر چیزی راهکار اندازه‌گیری وجود دارد، و ضمن رد ادعاهای مبنی بر ناممکن بودن اندازه‌گیری، به سه ایراد متداولی می‌‌پردازد که مدیران و تحلیلگران مطرح می‌کنند تا از زیر بار اندازه‌گیری شانه خالی کنند. در بخش دوم توضیح می‌دهد که پیش از اندازه‌گیری چه کارهایی باید انجام داد، به چه پرسش‌هایی باید پاسخ داد، و چرا باید ابتدا تعریف درستی از مسئله‌‌ای که قرار است درباره‌اش تصمیم بگیریم ارائه دهیم. پس از اینکه فهمیدیم چه‌چیزی را و چرا باید اندازه بگیریم، در بخش سوم با روش‌ها و ابزارهای مختلف اندازه‌گیری آشنا می‌شویم، و در نهایت در بخش چهارم، استفاده از این روش‌ها و ابزارها را با مثال‌های واقعی یاد می‌گیریم. اگر قرار است درباره‌ی پذیرش یا رد طرح سرمایه‌گذاری تصمیم بگیرید، تصمیم دارید کسب‌وکارتان را گسترش دهید ولی نمی‌دانید کار درستی است یا نه، می‌خواهید سامانه‌ی جدیدی را در سازمانتان راه بیندازید که فکر می‌کنید کیفیت و بهره‌وری را بالا می‌برد، و به‌طور کلی می‌خواهید درباره‌ی هر کاری تصمیم بگیرید که عدم‌قطعیت و ریسک در پی دارد، این کتاب دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارید، چراکه اگر عدم‌قطعیت و ریسکی در کار نباشد، اصلاً اندازه‌گیری لزومی ندارد.

این کتاب توسط انتشارات آموخته به چاپ رسیده است که در فروشگاه‌های کتاب می‌توانید تهیه کنید. همچنین نسخه‌ی PDF کتاب چگونه هر چیزی را اندازه بگیریم را می‌توانید با نصب اپلیکیشن فیدیبو و یا مراجعه به وبسایت دریافت کنید. درصورتی که به گوش کردن پادکست علاقه دارید، خلاصه‌ی این کتاب در اپیزود ۵۵ پادکست BPlus ارائه شده است.

درباره داگلاس هوبارد نویسنده‌ی کتاب چگونه هرچیزی را اندازه بگیریم

داگلاس هوبارد، یک مشاور مدیریت، سخنران و نویسنده‌ی علوم تصمیم‌گیری و رفتاری است. او بنیان‌گذار مؤسسه‌ی پژوهشی هوبارد و مبدع روش «اقتصاد اطلاعات کاربردی» است که به سازمان‌های دولتی و خصوصی کمک می‌کند عدم‌قطعیت، ریسک، و چیزهایی را اندازه بگیرند که در نگاه اول غیرقابل‌اندازه‌گیری به نظر می‌رسند. هوبارد تا کنون چندین کتاب منتشر کرده است و مقاله‌ها و یادداشت‌های او در نشریات مختلفی از جمله Nature و Architecture Boston منتشر می‌شود.

درباره‌ی ترجمه‌ی کتاب چگونه هرچیزی را اندازه بگیریم

نسخه‌ی اصلی این کتاب به زبان انگلیسی منتشر شده است که در ایران به همت آقایان علیرضا خاکساران و سعید زرگریان به فارسی برگردانده شده است و با همکاری انتشارات آموخته به چاپ رسیده است.

کتاب چگونه هرچیزی را اندازه بگیریم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی افرادی که درگیر یک کسب‌وکار هستند و در مواقع مختلف نیاز به اندازه‌گیری پارامترهای مختلف برای تصمیم‌گیری دارند پیشنهاد می‌شود.

در قسمتی از کتاب چگونه هرچیزی را اندازه بگیریم می‌خوانیم

به نظرم خالی از لطف نباشد که اشاره کنم بیشتر افراد تصورشان این است که روش‌های آماری یا علمی ابزارهای در دسترس برای استفاده‌ی کاربردی در تصمیمات واقعی نیستند. شاید مدیران با برخی مفاهیم پایه‌ی اندازه‌گیری علمی در جایی مثل آزمایشگاه شیمی در دبیرستان آشنا شده باشنده ولی ممکن است از آن دوران اين در ذهن‌شان مانده باشد که اندازه‌گیری‌ها به‌نسبت دقیق‌اند و فقط برای کمیت‌های واضحی که به‌طور مستفیم قابل مشاهده‌اند. مانند دما و چرم؛ کاربرد دارند. شاید در دانشگاه چیزهایی دربار‌ی آمار خوانده باشند، ولی آن مطالب همان اندازه که به بسیاری کمک می‌کننده بسیاری را هم سردرگم می‌کنند. پس از آن، شاید با اندازه‌گیری در دنیای دقیق حسابداری یا دیگر حوزه‌هایی سروکار داشته‌اند که پایگاه‌داده‌های بزرگی از اعداد دقیق برای جست‌وجو وجود

دارند. آنچه از چنین تجاربی برداشت کرده‌اند این است که برای استفاده از روش‌های آماری

باید داده‌های زیادی در اختیار داشت، اینکه معادلات دقیق دخلی به تصمیمات درهم‌وبرهم

دنیای واقعی ندارند؛ دنیایی که همه‌ی داده‌ها در اختیارمان نیستند یا اینکه برای استفاده از

هرگونه آماری باید دکتری آمار داشته باشید.

باید این سوء برداشت‌ها را تغیبر دهیم. فارغ از پیش‌زمینه‌تان در روش‌های اندازه‌گیری آماری یا علمی، هدف کتاب حاضر این است کمک‌تان کند تا درست مثل «دانشمندی واقعی» اندازه‌گیری‌هایتان را انجام دهید. برخی شاید وقتی می‌فهمند بیشتر دانشمندان (پس از دانشگاه) برای انجام پژوهش‌شان لازم نیست صدها نظریه‌ی پچیده را حفظ کنند و بر مفاهیم ژرف و انتزاعی ریاضی مسلط باشند، شگفت‌زده شوند. بسیاری از مراجعانم طی این سال‌ها دانشمندانی از حوزه‌های مختلف بود‌اند که مدرک دکتری داشتند و هیچ کدام‌شان برای استفاده از معلدلاتی که مرتب به کار می‌برند به حافظه‌شان متکی نبوده‌اند. بلکه فقط بلدند روش‌های مناسبی را که باید به کار ببرند تشخیص دهند، و سپس برای تبدیل داده‌های ورودی به نتایجی که لازم دارند، به سراغ ابزارهای نرم‌افزاری بروند.

بله، دانشمندان دنیای واقعی با عمل «کپی و چسباندن» به نتایج تحلیل آماری داده‌هایشان می‌رسند، حتی وقتی سرگرم پژوهشی‌اند که قرار است در معتبرترین نشریه‌ی علوم حیات و فیزیک منتشر شود.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
8.۴۰ مگابایت
تعداد صفحات
568 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۸:۵۶:۰۰
نویسندهداگلاس هوبارد
مترجمعلیرضا خاکساران
مترجم دومسعید زرگریان
ناشرانتشارات آموخته
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
How to Measure Anything:finding the value of "intangibles" in business.
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۲۱
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
220,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸.۴۰ مگابایت
۵۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.1
از 5
براساس رأی 44 مخاطب
5
ستاره
36 ٪
4
ستاره
4 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
15 ٪
1
ستاره
27 ٪
19 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

این کتاب ۱۹۶۰ نوشته شده زمانی که همه به سمت مدرنیسم و اندازه گیری هر چیزی پیش می رفتند و کمی کردن هر چیزی بعد از اون دنیا به سمت پست مدرنیسم رفته که گفته لازم نیست هر چیزی رو اندازه بگیریم و می توان از روشهای کیفی تحقیق استفاده کرد و بعد از اون دنیا به سمتی رفته که ترکیب این دو روش رو استفاده کرده برای سنجش و تحقیق الان این که کتابو ترجمه کرده یه ۶۰ سالی از دنیا و روش علمی و روش تحقیق عقبه. خسته نباشید دلاور برای انتخابت برای ترجمه . لااقل یکم تحقیق میکردی بعد ترجمه

5

کتابی بسیار عالی و درخور برای کسانیکه علاقه‌مند به تحلیل داده‌های اقتصادی و کسب ‌ کار به منظور استفاده‌های منجر به تصمیم‌گیری عستند. ترجمه بسیار خوب انجام شده است و سپاسگذار مترجمین هستم. همچنین ناشر محترم هم فایلهای صفحه گسترده را در درگاهش ذخیره کرده و به راحتی قابل استفاده بود. برای عوض شدن بینشتان حتما پیشنهاد میکنم این کتاب را. درضمن من نسخه epub را خریدم که عالی بود.

3

کتاب در سال ۲۰۰۷ نوشته شده و تاریخ ۱۹۶۲ مربوط به سال تولد داگلاس هوبارد هست که در شناسه کتاب قید شده است. کتاب را اقای بندری به خوبی در پادکست بی پلاس معرفی کردن پیشنهاد می کنم اول پادکست را گوش بدین. من هم با خوندن pdf مشکل دارم .

5

کتاب بسیار خوبی است و اهمیت چک لیست ها را در ایجاد نظم و جلوگیری از فراموشی و ایجاد تمرکز در حیطه های مختلف شغلی منجمله پزسکی،هوانوردی،ساختمانی و از همه مهمتر میشه این موضوع رو جهت پیگیری اهداف زندگی با چک لیست های ساده و کاربردی تعمیم داد . بسیار عالی????

5

چرا pdf؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

3

برای من یجورایی کتاب سختی بود. و هم اینکه حس کردم بیشتر برای مدیرا و مسولا نوشته شده تا مخاطب عام. بهترین کار اینه پادکست همین کتاب رو از علی بندری توی بی‌پلاس بشنوید.

3

بخاطر همین pdf بودنش خیلیا نمیخرن

4

کتاب خیلی مفید و کاربردی هست اما متاسفانه به خاطر pdf بودنش خیلی سخت هست خواندنش

2

خوندن pdf تو فیدیبو از سخت ترین کارهاست نکنید این کارو

3

من خریدم و دقت نکردم نسخه pdf هست و واقعا خوندنش به نسبت epub خیلی خیلی سختتره

نمایش 9 نقد دیگر
3.1
(45)
186,000
٪50
93,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه هر چیزی را اندازه بگیریم؟
٪50
چگونه هر چیزی را اندازه بگیریم؟
داگلاس هوبارد
انتشارات آموخته
3.1
(45)
186,000
٪50
93,000
تومان