0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بانوی آبی ها
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بانوی آبی ها

نویسنده:
راضیه تجار
درباره

‌درباره‌ی کتاب صوتی بانوی آبی‌ها اثر راضیه تجار

کتاب بانوی آبی‌های یکی از مجموعه کتاب‌هایی است که انتشارات سوره مهر با هدف معرفی زنان شاخص در تاریخ معاصر ایران منتشر کرده است. در این کتاب روایت زندگی شهلا ده‌بزرگی به عنوان اولین خلبان زن ایرانی تصویر شده است. راضیه تجار چند کتاب دیگر از این مجموعه به نام‌های "بانوی آب و آتش"، "بانوی لاله‌ها" و "بانوی رنگین کمان" را نیز به نگارش درآورده است. راضیه تجار برای نگارش این اثر پس از جمع‌آوری مصاحبه‌هایی که با خانم ده‌بزرگی انجام شده است و ارتباط شخصی با ایشان داستان زندگی این زن شجاع و شاخص ایرانی را در قالب زندگینامه‌ی داستانی نوشته است. اگرچه تماس حقیقی تجار با ده‌بزرگی بسیار ناچیز بوده‌است اما این داستان-زندگینامه توانسته است جنبه‌های بسیاری از شخصیت و احساسات کاراکتر خود را پوشش دهد. تجار در ارتباط با انتخاب نام برای کتاب در مصاحبه‌ای گفته است:" بانو به معنای خانم است و آبی‌ها به کسی که به آسمان ورود پیدا می‌کند و از ساحت زمین کنده می‌شود، نسبت داده شده است. ما با رنگ آبی آسمان را می‌شناسیم و رنگ عشق، آرامش با این رنگ در ذهنم می‌آمد، لذا این عنوان را برای کتابم انتخاب کردم."

خلاصه داستان بانوی آبی‌ها

همان‌طور که در بالا گفته شد کتاب بانوی آبی‌ها روایتگر زندگی شهلا ده‌بزرگی به عنوان اولین زن خلبان ایران است. ده‌بزرگی اولین زن خلبان ایران است. او مدرک خلبانی خود را پیش از انقلاب دریافت می‌کند و پس از آن به استحدام شرکت هواپیمایی در می‌آید. شروع آشنایی ده‌بزرگی با خلبانی به سال 1353 باز می‌گردد یعنی زمانی که در حین تحصیل در سال سوم تجربی متوجه می‌شود باشگاه خلبانی فراخوانی برای شرکت بانوان و ثبت‌نام برای آموزش منتشر کرده‌است. این شروعی برای ورود ده‌بزرگی به عرصه‌ی پرواز می‌شود. وی پس از طی آموزش‌های تئوری و عملی لازم پس از مدتی مدرک خلبانی خود را دریافت کرده و در شرکت هواپیمایی مشغول می‌شود. ده‌بزرگی در مسیر شغلی خود با همسر آینده‌اش آشنا و با وی ازدواج می‌کند.

این کتاب در چهارده فصل نوشته شده است و خوانش هرکدام از فصل‌های این کتاب در نسخه‌ی صوتی داستان بانوی‌ آبی‌ها مدت زمان میانگین ده دقیقه‌ای دارد.

‌درباره‌ی راضیه تجار نویسنده‌ی کتاب بانوی آبی‌ها

راضیه تجار نویسنده‌ی پرکار و موفقی است که آثار زیادی را به چاپ رسانیده است. غالب این آثار نتیجه‌ی همکاری و سفارش انتشارات سوره مهر به ایشان است. از آثار دیگر این نویسنده که با انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده‌اند می‌توان به کتاب‌های کوچه اقاقیا، شعله و شب، آرام شب به خیر، بند‌های روشنایی، فانوسی بیفروز، محبوبه صبح، هفت بند، بانوی آبی‌ها، بانوی رنگین کمان، سفر به ریشه‌ها، نرگس‌ها، زن شیشه‌ای، سنگ صبور، از خاک تا افلاک و سه شنبه‌های عزیز اشاره کرد.

راضیه تجار تحصیلکرده در رشته‌ی روانشناسی است. او در سال 1343 و در تهران به دنیا آمد. او کسب عنوان نویسنده برگزیده زن ادبیات دفاع مقدس از سوی حوزه‌ی هنری را در کارنامه‌ی ادبی خود دارد. رمان‌های کوچه اقاقیا، نرگس‌ها و هفت‌بند از این نویسنده به عنوان رمان برتر یک دهه از سوی آموزش و پرورش انتخاب شده‌اند.

چرا باید کتاب بانوی آبی‌ها را شنید؟

زنان ایرانی پس از انقلاب اسلامی نقش‌ها و تاثیرات فرهنگی، اجتماعی و فنی بسیاری را به عهده داشته‌اند. کتاب‌های این مجموعه‌ی انتشارات سوره مهر به بیان و روایت این موفقیت‌ها و پیشرفت‌های گمنام باقی‌مانده اختصاص دارند. مطالعه‌ی تلاش‌ها و دشواری‌هایی که این زنان برای دستیابی به اهدافشان از سرگذرانیده‌اند می‌تواند روشنگر و راهنمایی باشد برای زنانی که قصد دارند شجاعانه قدم‌ها بزرگ و به نظر ناممکن در زندگی خود بردارند. به علاوه می‌تواند سرمشقی باشد برای مردانی که با نگاه مردسالار توانایی‌ها و ظرفیت‌های بانوان را همیشه زیر سوال برده‌اند.

کتاب بانوی آبی‌ها در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشت نامه قرار دارد.

کتاب بانوی آبی‌ها مناسب برای تمام گروه‌های سنی است.

در بخشی از کتاب صوتی بانوی آبی‌ها می‌شنویم

سال آخر جنگ بود. ده سال تعهد خدمت شهلا ده‌بزرگی تمام شده بود. می‌توانست بیرون بیاید. اما در دوره‌ی معلمی به او پست ستادی مدیریت عملیات خلبانی هم داده بودند. نه! دلش نمی‌آمد آنجا را رها کند. ده سال از سخت‌ترین سال‌های عمرش را در این راه گذاشته بود. حالا دیگر پنج، شش آموزشگاه داشتند. هفتاد، هشتاد خلبان زیرمجموعه‌شان بود. در شیراز، اصفهان و مشهد شعبه‌های مختلفی داشتند. به همین خاطر زیرمجموعه‌ی هواپیمایی کشوری محسوب می‌شدند. در دوره‌‌های مختلف مدیر آموزش، مدیر عملیات و معاون عملیات شده‌بود. به دانشجویان احساس تعلق خاطر می‌کرد. احساس تکلیف می‌کرد. حتی وقتی به خاطر شرایط اضطراری جنگ اعلام کردند پرواز در شب را ندید بگیرند و برای دادن گواهینامه این یکی را جزو مقررات نگذارند او که مدیر عملیات بود با خود گفت:" حیفه این آموزش رو نگذرونن، شاید بعدا به دردشون بخوره". در بدترین شرایط جنگ هم پرواز شب را لغو نکرد. در همه‌ی این سال‌ها با عشق خدمت کرده بود. در همه‌ی سال‌های جنگ حتی وقتی برادرش شهید شد و یا برادر رضاعی‌اش مجروح شد یا برادر دیگرش که زخم برداشت، یا وقتی که در محل خدمت وضعیت قرمز می‌شد و بعضی مرد‌ها فرار می‌کردند او می‌ایستاد. انجام وظیفه می‌کرد بی‌آنکه وحشت کند. حالا جنگ تمام شده بود. می‌توانست راهش را انتخاب کند. ده‌سال خدمت موظفش تمام شده بود. اما نمی‌توانست از خلبانی دل بکند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب بانوی آبی‌ها اثر راضیه تجار بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سرگذشت نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

بنظرم کتاب های خیلی بی مزه و دلگیری هستند

3.8
(5)
48,000
٪30
33,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بانوی آبی ها
٪30
بانوی آبی ها
راضیه تجار
آوانامه
3.8
(5)
48,000
٪30
33,600
تومان