0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر

نویسنده:
سایمون کوپر
درباره فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر

یکی از اثرگذارترین پدیده‌های جهان که می‌تواند زبان مشترکی میان ملل مختلف باشد فوتبال است. فوتبال همان پدیده‌ای است که دیکتاتورها هم به خاطرش آتش‌بس موقت اعلام می‌کنند، کورسوی امید بچه‌ها در فقیرترین نقاط دنیاست و می‌تواند در یک‌لحظه کاری کند که میلیون‌ها نفر غم‌هایشان را فراموش کنند و کنار هم بایستند. فوتبال یک معجزه است، معجزه‌ای که سایمون کوپر در کتاب فوتبال علیه دشمن ابعاد مختلفی از آن را شکافته است.

درباره کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر

فوتبال علیه دشمن یا همون football against enemy اثر سایمون کوپر اولین بار سال ۱۹۹۴ منتشر شد. این کتاب در همان سال جایزه‌ی برترین کتاب ورزشی سال را از موسسه‌ی ویلیام هیل دریافت کرد. این کتاب داستان سفر نویسنده به نقاط مختلف دنیا و بررسی ارتباط فوتبال با سیاست، فرهنگ، آداب و رسوم و در یک کلمه ارتباط فوتبال با هر جامعه است. او به آمریکای جنوبی می‎‌رود، اروپا را می‌پیماید و از آفریقایی‌ها درباره‌ی فوتبال می‌پرسد. او با فوتبالی‌ها در سراسر دنیا روبه‌رو می‌شود و با آن‌ها حرف می‌زند. تضادهایی میان دنیای او که با لباس‌های معمولی در جلسه با مردانی که فوتبال ثروتمندشان کرده ظاهر می‌شود و دنیای آن‌ها وجود دارد که باعث شده است دنیای آن‌ها را جالب‌تر از چیزی که هست می‌یابد. فوتبال علیه دشمن اثر سایمون کوپر از آن دسته کتاب‌هایی است که نمی‌شود خواندنش را رها کرد. سخت است که این کتاب را یک کتاب فوتبالی بدانیم، این کتاب یک اثر جامعه‌شناسی است و می‌تواند برای افرادی که حق تصمیم‌گیری برای مردم در مناطق مختلف را دارند بسیار مفید باشد. با بررسی و نقد کتاب فوتبال علیه دشمن می‌توان روح بسیاری از جوامع، مخصوصاً جوامع محرومی که صدایشان شنیده نمی‌شود را لمس کرد.

کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر در سراسر جهان خوانندگان و طرفداران زیادی دارد و بااینکه سال‌های زیادی از انتشارش می‌گذرد هنوز هم یک اثر قابل‌توجه است.

فهرست کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر

کتاب فوتبال علیه دشمن در ایران با مقدمه‌ی مترجم آغازشده است و در ادامه فصل‌های کتاب آمده است که عناوین آن‌ها به شرح زیر است:

فصل یکم

فصل دوم: فوتبال جنگ است

فصل سوم: مخالف فوتبال

فصل چهارم: بالتیکی‌ها دوست دارند در جام جهانی آمریکا باشند

فصل پنجم: رئیس پلیس مخفی در گوشه‌ی چپ زمین

فصل ششم: فرمانروایان اکراین

فصل هفتم: سر تراشیده‌ی تنهایی که ملتی را نجات داد

فصل هشتم: گاتزا، اروپا و سقوط تاچر

فصل نهم: یک روز با هلنیو هررا

فصل دهم: اف ث بارسلونا و پرسش اسکاتلندی

فصل یازدهم: هلند و انگلیس، چرا بابی رابسون در هلند ناموفق بود

فصل دوازدهم: آفریقا (به طور خلاصه)

فصل سیزدهم: روژه میلا و رئیس جمهور کامرون

فصل چهاردهم: ماندلا در هلدرفونتاین

فصل پانزدهم: کوتاه، تیره، آمریکایی

فصل شانزدهم: آرژانتین قهرمان

فصل هفدهم: پله مالاندرو

فصل هجدهم: سلتیک و رنجرز یا رنجرز و سلتیک

فصل نوزدهم: از بوستون تا بنگلادش در جام جهانی

فصل بیستم: رئیس‌جمهور و پسران بد آبی

فصل بیست و یکم: فوتبال جهانی، مبارزه‌ی جهانی

بعد التحریر: ‌آن‌ها حالا کجا هستند؟

درباره عادل فردوسی پور و انتشار فوتبال علیه دشمن در ایران

عادل فردوسی پور مشهورترین مجری و گزارشگر فوتبال ایران و سازنده‌ی برنامه‌ی محبوب نود است که بسیاری از فوتبالی‌ها شب‌های دوشنبه‌ی خود را پای آن می‌گذراندند. او استاد زبان تخصصی رشته‌ی مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی شریف هم هست و این سال‌ها بیشتر ترجمه می‌کند. او مترجم فوتبال علیه دشمن است و کتاب‌های رولف دوبلی را هم به فارسی برگردانده است. دانلود کتاب صوتی هنر خوب زندگی کردن عادل فردوسی پور برای آشنایی با یک ترجمه‎ی غیر فوتبالی از او توصیه می‌شود. به فوتبال علیه دشمن برگردیم، این کتاب را انتشارات چشمه در ایران چاپ کرده است و ناشر کتاب صوتی آن رادیو گوشه است. خرید و دانلود کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر با صدای عادل فردوسی پور در همین صفحه ممکن است. دانلود کتاب عادل فردوسی پور می‌تواند لحظات خوبی را برای شنونده بسازد.

درباره سایمون کوپر نویسنده کتاب فوتبال علیه دشمن

سایمون کوپر نویسنده‌ و روزنامه‌نگار انگلیسی است که به خاطر نوشته‌هایش که در آن‌ها ورزش را از دیدگاه جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی بررسی می‌کند شناخته‌شده است. او اصالتاً اهل اوگانداست و خانواده‌اش زمانی که بسیار کوچک بود به انگلستان مهاجرت کردند. سایمون کوپر در دانشگاه آکسفورد تاریخ خوانده است و این روزها در پاریس زندگی می‌کند.

شناخته‌شده‌ترین اثر سایمون کوپر فوتبال علیه دشمن است. او برای روزنامه‌هایی مانند آبزرور و گاردین می‌نویسد و در فاننشیال تایمز هم ستون اختصاصی خود را دارد. کتاب آژاکس، هلندی‌ها، جنگ: فوتبال اروپا در طول جنگ جهانی دوم نوشته‌ی سایمون کوپر سال ۲۰۰۳ منتشر شد و کتاب soccernomics او هم در سال ۲۰۰۹ سرو صدای زیادی به پا کرد. او همچنان از فوتبال می‌نویسد و نوشته‌هایش طرفداران زیادی دارند.

چرا باید کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر را شنید؟

فوتبال چیزی است که توانسته معادلات را در بسیاری از نقاط جهان به هم بزند و کتاب سایمون کوپر بهترین گزینه برای شنیدن از این وقایع است. روایت او بسیار جذاب و صادقانه نوشته و خیلی راحت می‌توانید خودتان را به‌جای او در مواجهه با قهرمان‌های دنیای فوتبال تصور کنید یا در ورزشگاه‌های معروف کنار مردم برای تیم محبوبشان فریاد بکشید. سایمون کوپر عینک تازه‌ای به شما می‌دهد تا به دنیا از دریچه‌ی فوتبال نگاه کنید و لذت ببرید. صدای عادل فردوسی پور شنیدن این کتاب را هرچه بیشتر لذت‌بخش کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر می‌شنویم

در اوایل ۹۴، اسامه بن لادن سه ماه در لندن اقامت داشت، جایی که او با طرفداران و بانکدارها ملاقات کرد و چهار بار هم به تماشای بازی‌ آرسنال رفت. پیش از بازگشت به سودان، در آستانه‌ی استرداد او به عربستان سعودی از فروشگاه آرسنال، برای پسرانش یادبودهای این باشگاه رو خریداری کرد. بن لادن در بیشتر دوران عمرش غرق در فوتبال بود و این فوتبال بود که او رو به سمت بنیادگرایی سوق داد. در نوجوانی در جده عربستان، او یکی از چند نوجوانی بود که با تشویق معلم ورزش سوری مدرسه بعد از ظهرها در مدرسه می‌موند با این وعده که بتونه فوتبال بازی کنه. به گزارش استیو کول در مجله نیویورکر در دسامبر ۲۰۰۵ مربی سوریه‌ای، خشونت خاص منطقه رو به اونا آموخت. علاقه‌ی بن لادن به فوتبال مانع از اون نشد که درگیر کشیدن نقشه کشتن بازیکنای تیمای آمریکا و انگلیس در جام جهانی ۹۸ نشه؛ اما پس از سفر به لندن به دوستاش گفت که چنین شور و عشقی رو در میان هواداران فوتبال هرگز ندیده بود. شاید فوتبال در هیچ جا به اندازه‌ی خاورمیانه و شمال آفریفا اهمیت نداشته باشه. برای تروریست‌های منطقه فوتبال یه سرگرمی کامله. ورزشی معمولاً مردانه و فاقد جنسیت و با دسترسی جهانی که اغلب بین قبایل مخالف منازعه ایجاد می‌کنه. دیکتاتورهای محلی، نسلی که در سرتاسر جهان رو به انقراضه از فوتبال برای کسب اعتبار استفاده می‌کنن. برای یافتن معترضان در این دیکتاتوری‌ها باید به ورزشگاه رفت. یکی از دلایلی که فوتبال این همه در این قسمت از جهان اهمیت داره کمبود سایز تفریحاته. در خیلی از پایتخت‌های منطقه این جوک وقتی یه خارجی وارد یه تاکسی میشه گفته میشه، راننده تاکسی آروم میگه: گوش کن، دوست داری جایی بری که بهت خوش بگذره؟ خارجی میگه: آره، جایی که مشروبم بتونی بخوری؟ خارجی میگه: آره، جایی که خانما باشن؟‌ خارجی میگه: آره و راننده میگه چنین جایی وجود نداره.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
607.۸۲ مگابایت
مدت زمان
۱۱:۴۲:۵۸
نویسندهسایمون کوپر
مترجمعادل فردوسی‌پور
راویعادل فردوسی‌پور
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۷/۱۰
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۰۷.۸۲ مگابایت
۱۱:۴۲:۵۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 1018 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (4)
آموزنده 🦉 (4)
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
4 ٪
501 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

یادمه چند سال پیش، در برنامه هفت، کارشناس اون برنامه دلایل موفقیت نود رو اجمالی بررسی کردن و چرا نود و عادل فردوسی موفق بوده ،بعضا نگاهی هم به اینده داشتن ک چرا ما نتونیم!(البته از قبل تقریبا حسادت های هم به برنامه نود، چ پنهان و چ اشکارا از طریق شبکه به نود می شد) حالا خیالشون راحت باشه که باعث شدن معروفترین برنامه تلویزیون و بدون اغراق برند برتر شبکه سه(شاید کل صدا و سیما) متاسفانه کنسل و لغو شد(البته کتاب صوتی رو خریدم ولی فقط به خاطر عادل فردوسی پور، دمش گرم)

5

فقط بخاطر عادل میخرم با اینکه میدونم بعداز ارائه تو اینترنت رایگان میشه پیدا کرد یه پیشنهادم دارم... که عادل مثلا چند تا اسم که بیشتر تو جامعه هست رو بگه مثلا محمد نوید مریم آرزو و... بعد به قید قرعه برای کسانی که می‌خرن اون اسم رو بزارن اول فایل صوتیشون...

5

#صدای_عادل_باشیم

5

مگه داریم قشنگ تر از این صدا؟! دمت گرم آقای فردوسی پور 🖤 بی صبرانه منتظر ۳۰ مهرم ☺

5

امروز تازه برای دانلود اومد تو لیست کتابام ولی با وجود اینکه تازه سه قسمت اولشو شنیدم واقعا لذت بردم. واقعا حیف که کسی که این همه سال باهاش خاطره داشتیمو ازمون گرفتن و ماها هم که مثل همیشه انگار نه انگار. عادل سبک روایت خودشو از حوادث داره، زبان گیرایی داره و فوق العاده در جذب مخاطب موفقه. تاداینجا هم که خوندم دقیقا همون چیزیه که از فرد حرفه ای و دوست داشتنی مثل عادل فردوسی پور همیشه انتظار داشتیمو داریم

1

من فوتبالی نیستم اما برای آقای عادل فردوسی پور احترام زیادی قائل هستم. کسی که یک تنه بخش بزرگی از فساد فوتبالی رو از بین برد و همچنین باعث بهبود داوری شد. شاید جوانترها یادشون نباشه اما اوائل کار نود وقتی فردوسی پور با داورها تماس میگرفت اکثرا جواب نمیدادن یا بعد از کلی فرار کردن یک بار جواب میدادن و شاکی میشدن که چرا با اونها تماس گرفته تا اینکه کم کم فرهنگ پاسخگو بودن و همچنین فرهنگ انتقاد و پاسخگویی به مردم جا افتاد. همچنین قبل از نود خیلی اشتباهات یا حق خوری ها نشان داده نمیشد و سرسری گرفته میشد که باز هم این نود بود که اینها رو تغییر داد. دیگه همه میدونستند اگه کار غیر اخلاقی بکنند یا حرف زشتی بزنند در یک برنامه پربیننده آبروشون میره. حتی کار به لب خونی هم کشیده شد و دیگه کسی جرات فحاشی هم نداشت. اما افسوس که اینجور افراد همیشه دشمن های کله گنده دارند. کسانی که تحمل محبوبیت عادل ها رو ندارند چون خودشون عادل نیستند و نمیتونن عادل باشند پس وجود یک عادل محبوب خاری توی چشمشون بود. متاسفانه مردم ما هم نشون دادن هیچکس نباید روی طرفداری و محبتشون حساب کنه. ما فرزندان همان کسانی هستیم که صبح ۲۸ مرداد گفتن زنده باد مصدق و عصر همانروز در مقابل دستگیر و تبعید شدن مصدق سکوت کردند و فقط شاهد شعارهای مرده باد مصدق شدند. ما فقط تماشا میکنیم. مثل تماشای فوتبال. ما هیچ...ما نگاه....

5

دلمون برای صدای عادل فردوسی پور تنگ شده بود.

5

من فوتبالی نیستم.علاقه ای هم ندارم.اما عاشق شخصیت بزرگ این آدم بزرگم.فردی که درایران افتخاری بود ومجری گری تلوزیون رو بهش شخصیت وشان وجایگاه بخشید ودوست ودشمن دوستش داشتند.حتا افرادی مثل من که فوتبالی هم نیستن برنامه نود رو می د یدند.شاید مدیریت شبکه بخاطرتاثیرگذاربودن وپرطرفداربودن عادل وجهت خودشیرینی پیش بعضی اصحاب قدرت دست به حذف وتحقیرعادل زد اما نتیجه عکس داد.عادل محبوب قلبها باقی ماند بیشترازگذشته وظالم مطرود قلبهاشد.درود به شرف این مردبزرگ وباسواد وبا اخلاق....عادل فردوسی پور.ما همه مردم ایران دوستت داریم عادل

1

??????????? لطفا چند لحظه تامل کنید و مطلب زیر را بخوانید،متشکرم? دکتر عبدالکریمی استاد فلسفه : «... همواره زندگی خودم را با یک فوتبالیست مقایسه می کنم. چند روز پیش نوشته شده بود یکی از فوتبالیست های مشهور پنت هاوسی دارد، حدود هزار و هفتصد و پنجاه متر، حداقل متری بیست و پنج میلیون؛ ولی من ِ معلم ِ فلسفه هنوز دریغ از اینکه دو متر جا در این مملکت داشته باشم. احساس می کنم این کشور بدون فوتبال کشور نخواهد بود. این کشور بدون برخی از چهره ها کشور نخواهد شد. این کشور بدون علی دایی کشور نخواهد بود. این کشور بدون علی پروین کشور نخواهد بود. اما این کشور بدون عبدالکریمی می تواند کشور باشد. این کشور بدون اهل فلسفه اش می تواند کشور باشد. من احساس طفیلی بودن می کنم در این ساختار. من زیادی ام، چرا؟ چون این جامعه نیازی به تفکر ندارد، ولی برایش فوتبال مهم است».

1

تاسف انگیزه که آدم بخواد یه کتابو بخاطر گوینده ش گوش بده، نه بخاطر محتوای اون کتاب

نمایش 491 نقد دیگر
4.6
(1,021)
سرگرم‌کننده 🧩 (4)
154,000
٪50
77,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر
٪50
فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر
سایمون کوپر
رادیو گوشه
4.6
(1,021)
سرگرم‌کننده 🧩 (4)
154,000
٪50
77,000
تومان