0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خانه ام همین جاست
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خانه ام همین جاست

درباره

در روایتی از جنگ جهانی دوم آمده است:« در جنگ هر گلوله دو سرباز را از پای درمی‌آورد، نخست خود او و سپس دختری که در سینه‌ی سرباز است.» این نقل قول درباره‌ی هر جنگ دیگری نیز قابل تطبیق است. کتاب خانه‌ام همین‌ جاست با وجود اینکه درباره‌ی جنگ تحمیلی ایران است؛ داستان شیرزنی را روایت می‌کند که هم سرباز بود و هم عشقش در سینه‌ی همسر رزمنده‌اش بود. کتاب خانه‌ام همین جاست خاطرات دوران دفاع مقدس افسانه قاضی زاده در خرمشهر به قلم گلستان جعفریان است.

درباره‌ی کتاب صوتی خانه‌ام همین جاست اثر گلستان جعفریان

کتاب خانه‌ام همین جاست نوشته‌ی گلستان جعفریان برای نخستین بار در سال 1393 منتشر شد. این کتاب خاطرات افسانه قاضی زاده در هشت سال دفاع مقدس است. افسانه قاضی زاده یکی از شیر زنانی است که در دوران دفاع مقدس هم‌پای مردان رزمنده در خرمشهر به مبارزه پرداخته است. افسانه قاضی زاده چهل و پنج روز در خرمشهر همراه با فرزندش به مبارزه پرداخت و در آخرین روز‌های اشغال خرمشهر با چشمانی اشک‌بار خرمشهر را ترک کرد. او درباره‌ی این واقعه‌ی تلخ می‌نویسد: «حماسه مقاومت در آن سالهای نخستین انقلاب اسلامی در خرمشهر به دست‌زنان ایرانی رقم خورد و تا به امروز داستان‌های نقل نشده بسیاری از این مقش مهم وجود دارد که می توان با آن نسل‌های بعدی را نیز تربیت کرد.»

کتاب خانه‌ام همین جاست توسط انتشارات سوره‌ی مهر منتشر شده است و نسخه‌ی صوتی این کتاب را انتشارات آوانامه با صدای نازیما حسینی منتشر شده است. این انتشارات درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «ین کتاب به بازآفرینی خاطرات افسانه قاضی‌زاده در سال‌های ابتدایی جنگ و تصرف خرمشهر به دست رژیم بعثی صدام پرداخته است.»

خلاصه داستان صوتی خانه‌ام همین جاست

داستان کتاب صوتی خانه‌ام همین جاست درباره‌ی دختری هجده ساله به نام افسانه است. داستان در حین جنگ تحمیلی ایران و عراق رخ می‌دهد و افسانه دختری هجده ساله‌ است که همراه خواهر و برادرش در خرمشهر می‌ماند و به مجروحان جنگ رسیدگی می‌کند. این خانواده سوار بر وانت تعدادی از مجروحان را به بیمارستان می‌برد و بعد درمان آن‌ها به قبرستان شهر می‌رود و شهیدان را غسل و دفن می‌کند. افسانه صدای زنانی است که در جنگ پابه پای مردان جنگیده‌اند و برای حراست از خاک سرزمین ایران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

درباره‌ی گلستان جعفریان نویسنده‌ی کتاب صوتی خانه‌ام همین جاست

گلستان جعفریان بانوی نویسنده و محقق ایرانی در سال 1352 در مشهد متولد شد. او همراه خانواده‌اش بعد از تولد به شهر کرج مهاجرت کردند و تحصیلاتش را تا دوره‌ی کارشناسی ارشد در رشته‌ی الهیات تکمیل کرد. جعفریان از ابتدای کودکی به نوشتن علاقه داشت و حدود دو سال معاون پژوهش دانشگاه علوم انتظامی بود و با نشریاتی مانند قدس و خراسان همکاری کرده است. این نویسنده تاکنون چندین کتاب در ژانر دفاع مقدس نوشته است و همه‌ی آن‌ها مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

مهم‌ترین ویژگی نوشته‌های جعفریان نگاه متفاوت او به حوزه‌ی دفاع مقدس و جنگ است. او راوی کتاب‌هایش را خودش انتخاب می‌کند و این امر نگاهی متفاوت را به مخاطب معرفی می‌کند. جعفریان در کتاب‌هایش به دنبال پاسخ سوال‌هایی است که در ذهنش بوجود آمده است و هرگز پاسخ آن‌ها را نیافته است. سوال‌هایی که افراد را به خاطره‌نویسی مجبور کرده است.

انتشارات آوانامه کتاب صوتی خانه‌ام همین جاست را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

چرا باید کتاب صوتی خانه‌ام همین جاست را شنید؟

کتاب صوتی خانه‌ام همین جاست نوشته‌ی گلستان جعفریان است. این کتاب به شرح فداکاری‌ها و دلاوری‌های یک شیر زن می‌پردازد. این کتاب با لحن خاطره‌گونه‌اش وقایع را روایت می‌کند و این امر شنیدن داستان را هیجان انگیزتر می‌کند. این کتاب هدیه‌ی مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند درباره‌ی جنگ تحمیلی بیش‌تر بدانند.

  • کتاب صوتی خانه‌ام همین جاست در دسته‌ی کتاب‌های خاطرات قرار دارد.
  • کتاب صوتی خانه‌ام همین جاست مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی خانه‌ام همین جاست را نازیما حسینی به‌عهده داشته ‌است.
  • کتاب صوتی خانه‌ام همین جاست حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع خاطرات را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی خانه‌ام همین جاست می‌شنویم

«چند روز اول خیلی وحشتناک بود. هنوز چشمم به خون و دست و پای بریده و چرک و آلودگی عادت نکرده بود. مدام حالت تهوع داشتم از هرچه غذای قرمز بود حالم به هم می‌خورد. تا آن موقع یادم نمی‌آمد مریضی گرفته باشم. اما آن‌جا یک هفته بستری شدم.فشارم آمده بود پایین. از بس غذا نخورده بودم، بدنم ضعیف شده بود. فقط کمپوت سیب و گلابی می‌خوردم. حتی دچار ناراحتی‌های روده‌ای شده بودم...»

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی خانه‌ام همین جاست اثر گلستان جعفریان بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی خاطرات می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
58,000
٪30
40,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خانه ام همین جاست
٪30
خانه ام همین جاست
گلستان جعفریان
آوانامه
5
(1)
58,000
٪30
40,600
تومان