0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
انسان در جستجوی معنا

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

درباره انسان در جستجوی معنا

ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. کتابی که پیش رو دارید یکی از بهترین کتاب‌های حوزه‌ی معنادرمانی است و نویسنده‌ی آن سال ها در اردوگاه‌های کار اجباری نازی اسیر بوده است و توانسته از آن‌جا جان سالم به در ببرد. کتاب انسان در جست و جوی معنا از آن دسته کتاب‌هایی است که در زندگی تاثیر بسیاری می‌گذارد. ‌

درباره‌ی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

کتاب انسان در جست و جوی معنا نوشته‌ی ویکتور فرانکل است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1946 منتشر شد.  این کتاب یکی از بهترین نمونه‌های ادبی در ادبیات روانشناسانه است و روایت زندگی و نجات یافتن دکتر ویکتور فرانکل در اردوگاه کار اجباری رژیم نازی را شرح می‌دهد. فرانکل در این کتاب ابتدا خاطراتش از آشویتس را بازگو می‌کند و سپس تلاش‌ها و راهکارهایش برای زنده ماندن را توضیح می‌دهد.

ویکتور فرانکل در مدت زمانی که در نیروگاه آشویتس زندانی بود، پدر، مادر، همسر و برادرش را از دست داد بنابراین به گفته خودش «درد از دست دادن» را می‌فهمد. او در  کتاب انسان در جست‌وجوی معنی سعی می‌کند تا با بیان دردهایش به خواننده بفهماند که چطور می‌توان زیر بار این حجم از رنج زنده ماند.

خلاصه داستان صوتی انسان در جستجوی معنا

کتاب انسان در جست‌و جوی معنی در دو بخش نوشته شده است. ویکتور فرانکل در بخش اول خاطرات خودش را از اردوگاه کار اجباری می‌نویسد و در بخش دوم لوگوتراپی یا معنا درمانی را بررسی می‌کند و این مکتب علمی را به طور کامل و واضح شرح می‌دهد. او در بخش دوم می‌گوید: «من تردید دارم که پزشکی بتواند پاسخی به این پرسش بدهد که معنای زندگی هر فردی چیست؟ زیرا معنای زندگی از فرد به فرد، روز به روز، ساعت به ساعت در تغییر است. از این رو، آن‌چه مهم است معنای زندگی به طور اعم نیست، بلکه هر فرد می‌باید معنی و هدف زندگی خود را در لحظات مختلف دریابد. هیچ معنای انتزاعی که انسان عمری را صرف یافتنش نماید وجود ندارد، بلکه هر یک از ما دارای وظیفه و رسالتی ویژه در زندگی است که می‌بایست به آن تحقق بخشد.»‌

در بخشی از کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا می‌خوانیم

‌یاد پزشکی آمریکایی افتادم که وقتی به درمانگاه من در وین آمده بود از من پرسید: «دکتر آیا شما یک روانکاو هستید؟»

پاسخ دادم: «نه دقیقا یک روانکاو، بلکه یک روان درمانگر.» سپس او به پرسش هایش ادامه داد: «از پیروان کدام مکتب هستید؟» پاسخ دادم: «من نظریه ویژه خودم را دارم که عبارت است از لوگوتراپی.»

«آیا می توانید دریک جمله به من بگویید مفهوم لوگوترایی چیست، و چه تفاوتی با روانکاوی دارد؟»

«بله». ولی آیا مقدمتا شما می توانید در یک جمله به من بگویید که اساس روانکاوی به نظر شما چیست؟»

او چنین پاسخ داد: «در روانکاوی بیمار می بایست روی مبلی راحت دراز بکشد و درباره چیزهایی با شما صحبت کند که تکرارش بسیار دشوار است.»

درهمین جا من بی درنگ گفتم: «در لوگوترایی بیمار نیازی به دراز کشیدن ندارد. ولی او می بایست به چیزهایی

گوش کند که گاه شنیدنش کار آسانی نیست.»

البته این یک شوخی بیش نبود و نمی تواند جوهر مکتب لوگوتراپی تلقی شود. اما حقیقتی را هم در بردارد و آن

اینکه لوگوتراپی در مقایسه با روانکاوی روشی است که کمتر به گذشته توجه دارد و به درون نگری هم ارج چندانی

نمی نهد، در ازا توجه بیشتری به آینده، وظیفه و مسئولیت و معنی و هدفی دارد که بیمار باید زندگی آتی خود را صرف آن کند.

درباره‌ی ویکتور فرانکل نویسنده‌ی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

ویکتور فرانکل، نویسنده، روان‌پزشک و پایه‌گذار مکتب معنا درمانی است. او یکی از نجات‌یافتگان واقعه‌ی هولوکاست است و از آغاز کارش به دنبال تعریف انسان از معنای زندگی و حیات بوده است. او معتقد است که انسان‌ها باید تحت هر شرایطی برای زندگی‌شان معنایی وجود داشته باشد، حتی اگر در بدترین وضعیت قابل تصور و آخرین لحظه‌های حیات باشند. ویکتور فرانکل در معنا درمانی، هسته‌ی مرکزی اگزیستانسیالیسم را مورد بررسی قرار داده است و در برابر این پدیده می‌گوید:« اگر زندگی کردن رنج بردن است، پس برای زنده ماندن باید ناگزیر معنایی در رنج بردن یافت.»

ویکتور فرانکل را می‌توان پدیدآورنده‌ی لوگوتراپی (معنادرمانی) دانست. لوگرتراپی یا معنادرمانی را یافتن ریشه‌های معنای زندگی هر فردی، به شکل انگاره‌ای استوار از معنا و مسئولیت می‌دانند. الگویی که معنا و مسئولیت و رسالت فرد در زندگی با آن مشخص می‌شود. فرانکل بعد از مدتی مخالف سر سرسخت روان‌درمانی شد به همین دلیل تحقیقاتش را درباره‌ی معنادرمانی بیشتر کرد. او معتقد بود:«رفتار درمان‌گران باعث می‌شود آدم‌ها مانند حیوانات و به صورت ماشین فیزیولوژیک تحلیل می‌کند، اما در لوگوتراپی به بُعد معنوی انسان‌ها اهمیت داده می‌شود.»

 

فرانکل  تاکنون بیش از سی عنوان کتاب درباره معناگرایی و معنا درمانی نوشته است، اما متاسفانه فقط هشت‌ کتاب از فرانکل از آلمانی  به زبان انگلیسی برگرداننده شده‌اند. او در سال 1959 کتاب انسان در جست‌وجوی معنی را نوشت، این کتاب روایت تجربه‌ی او از دوران کارش در اردوگاه کار اجباری آلمان نازی است. او در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه در چنین شرایطی، اهمیت معنای زندگی در سخت‌ترین شرایط را درک کرد.

ویکتور فرانکل در سال 1921 با زیگموند فروید، فیلسوف مشهور اتریشی دیدار کرد و برای مدتی شاگرد او بود، اما بعد از گذشت چند سال‌ نظریاتش از نظریات فروید فاصله گرفت. ویکتور فرانکل در دوم سپتامبر 1997 در شهر وین اتریش درگذشت.

ترجمه‌ی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا را با ترجمه‌ی امیر لاهوتی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. گروه فرهنگی آوانامه در سال 1387 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. وبسایت این مجموعه در مدت زمان کوتاهی به یکی از پربازدیدترین سایت‌های حوزه‌ی کتاب گویا تبدیل شد. این انتشارات در حال حاضر در زمینه تولید و نشر کتاب‌های صوتی، مجلات، نمایش‌نامه‌های رادیویی، پادکست و سایر فعالیت‌های فرهنگی فعالیت می‌کند. آثار آوا نامه به دو صورت آنلاین و غیر آنلاین در دسترس است. موسسه فرهنگی آوانامه در حال حاضر با خوشنام‌ترین و برترین ناشرهای کشور نظیر نشر چشمه، ققنوس، قطره، آگاه و ... همکاری کرده است. علاوه بر آن مشارکتِ گروهی از گویندگان رادیو، بازیگران سینما  و تئاتر در تولید و عرضه‌ی کتاب صوتی و پادکست از دیگر افتخارات موسسه فرهنگی آوانامه به شمار می‌آید. این انتشارات در زمینه‌های رمان و داستان، شعر، فلسفه، تاریخ، مدیریت، سیاست، جامعه‌شناسی، روانشناسی، دینی و مذهبی و ... آثار صوتی متنوعی را به بازار عرضه کرده است.  

چرا باید کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا را خواند؟

کتاب انسان در جست و جوی معنا یکی از مشهورترین و مهمترین آثار ویکتور فرانکل است. او در این کتاب توضیح می‍‌دهد که زندگی افراد چگونه میتواند و باید با معنا باشد. خواندن این کتاب سبب می‌شود خواننده با نگاه جدیدی به زندگی خود بنگرد تا بداند که چگونه باید معنی زندگی خود را پیدا کند. کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا در دسته‌ی کتاب‌های معنادرمانی قرار دارد. کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. خوانش کتاب صوتی صوتی انسان در جستجوی معنا را میلاد میرزائی به‌عهده داشته‌است. کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع معنادرمانی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  معنادرمانی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص داهند انتخاب مناسبی است.  

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی معنادرمانی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
328.۷۹ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۵۸:۲۶
نویسندهویکتور فرانکل
مترجمامیر لاهوتی
راویمیلاد میرزائی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۳/۰۱
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۲۸.۷۹ مگابایت
۰۵:۵۸:۲۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 504 مخاطب
آموزنده 🦉 (6)
پربار 🌳 (6)
5
ستاره
56 ٪
4
ستاره
24 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
6 ٪
306 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

ویکتور فرانکل، پزشکی استرالیایی است که در اردوگاه کار آشویتس دورانی سخت و طاقت‌فرسا را سپری کرده و آسیب‌های جسمی و روحی زیادی دیده، اما با این‌ حال، توانسته در اردوگاه و پس از آن، به انسان‌های زیادی کمک کند. ویکتور فرانکل توضیح می‌دهد که برای اینکه بتوانیم سختی‌ها را تحمل کنیم، باید به دنبال معنایی در این سختی‌ها باشیم؛ در آن صورت سختی‌ها را می‌پذیریم و خودمان را در برابرشان نمی‌بازیم. کتاب با خاطراتی از اردوگاه کار آشویتس شروع می‌شود؛ خاطراتی دردناک و زجرآور که حتی فکر کردن به آن‌ها عذاب‌آور است، اما واقعیت این است که رخ داده‌اند و انسان‌هایی بوده‌اند که توانسته‌اند دوام بیاورند و از آنجا خارج شوند. ویکتور فرانکل توضیح می‌دهد که هرکس که توانسته زنده بماند، به امید کسی یا چیزی در آینده خودش این کار را انجام داده است. مثلا دیدن کسی که بسیار دلتنگ اوست یا انجام کاری که آن را رسالت خودش میداند، مانند نوشتن یک کتاب. بنابراین، رنج‌هایی که در اردوگاه تحمل میکردند معنا گرفته و آن‌ها را از ناامیدی و تسلیم شدن در برابر بیماری تیفوس و یا خودکشی برای رهایی از سختی‌ها نجات داده است. به گفته او یک زندانی سه مرحله را پشت سر می‌گذارد که در هر سه، سختی بسیاری محتمل می‌شود؛ مرحله ورود به زندان، که زندانی با ضربه‌های روحی و جسمی آشنا شده و درد بسیاری می‌کشد؛ مرحله بی‌تفاوتی و بی‌حسی نسبت به اتفاقاتی که می‌افتد تا بتواند در زندان دوام بیاورد؛ و در آخر مرحله آزادی، که زندانی به زندگی برمی‌گردد اما انسان‌های اطرافش و شرایط همانگونه که رفته بود نیست و این خود ناامیدی به همراه دارد. ویکتور فرانکل از درمان‌های مختلفی در کتاب صحبت می‌کند که در زندان و پس از آن، برای مراجعین خود استفاده کرده است. بخش اصلی درمانی که در کتاب توضیح داده می‌شود به لوگوتراپی برمی‌گردد. ویکتور فرانکل دراین‌باره می‌گوید: «بنابر اصل لوگوتراپی کوشش برای یافتن معنا در زندگی به عنوان نخستین نیروی محرکه و انگیزاننده هر فرد در دوران حیات اوست. به این دلیل است که من به معنی‌جویی در مقایسه با نیرویی متضاد با «لذت‌طلبی» که پایه روانکاوی فروید است و «قدرت‌طلبی» که اساس روانشناسی آدلر است، معنای ویژه‌ای می‌بخشم.» از نظر ویکتور فرانکل لوگوتراپی چیزی نیست که در آن روانشناس و روانکاو بخواهند عقاید و معانی مورد نظر خود یا جامعه را به فرد توضیح دهند و از او بخواهند آن‌ها را درک کند؛ بلکه در لوگوتراپی تلاش می‌شود هر فرد خودش معنی زندگی و سختی‌های خودش را پیدا کند و کار یک درمانگر در مقابل او این است که به او در یافتن معنای مدنظر کمک کند؛ حال چه آن معنا برای خود درمانگر مطرح باشد، چه نباشد. در لوگوتراپی تکنیکی وجود دارد که برای من قابل توجه بود. نام این تکنیک، «قصد متضاد» است: «در این روش از بیمار مبتلا به ترس و اضطراب درخواست می‌شود، که حتی برای یک لحظه هم که شده، وقوع آنچه را که از آن ترس دارد، به شدت و با قصد مفرط طلب کند.» در ادامه مثال‌هایی از مراجعین خود می‌آورد؛ مثلا حسابداری که به خاطر انقباض عضلانی انگشتان خود بدخط شده بود و احتمال اخراجش وجود داشت و همین مسئله او را بسیار مضطرب ساخته بود. ویکتور فرانکل از او می‌خواهد که از روی عمد بدخط بنویسد و به خود بگوید بگذار همه بدانند من چقدر بدخط هستم، اما زمانی که تلاش می‌کند این کار را بکند نمی‌تواند و بعد از دو روز از اضطراب خود رهایی می‌یابد. در کتاب همچنین به مواردی مانند ناکامی وجودی، خلا وجودی، تاثیر اعتقاد به جبر مطلق بر افکار و رفتار انسان‌ها، روان‌درمانی انسانی شده، آزادی و مسئولیت توامان در زندگی و ... اشاره می‌شود که پیشنهاد می‌کنم خواندن آن‌ها را از دست ندهید. همانطور که گفتم این کتاب از دو بخش تشکیل شده که بخش اول درباره اردوگاه آشویتس و بخش دوم درباره روش درمانی و اهمیت معنایابی در سختی‌های زندگی است. برای من هر دو بخش جالب توجه بود و این کتاب را به علاقه‌مندان به فلسفه، معنای زندگی و روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنم.

4

من کتاب رو هنوز خریداری نکردم. ولی به طور کلی لطفا در نمونه صوتی کتاب قسمتهایی از کتاب رو قرار بدید که عمداتا قسمتهای داستان باشه ( نه موسیقی و ..،)تا با صدا و نحوه خواندن گوینده آشنا بشیم و با آگاهی کتاب رو بخریم.

3

چرا نمومنه باید از ۵ دقیقه ۳ دقیقش آهنگ باشه؟!

4

حیف از این کتاب که چنین نسخه صوتی ضعیف و افتضاحی داره ، کسانی که نسخه های صوتی گوش میدن متوجه هستند که مونوتن نبودن گوینده مهمترین موضوعه نسخه صوتی اصلا قابل شنیدن نیست ، من بعد از شنیدن اولین بخش به دلیل همین مسئله که باعث میشد تمرکز از بین بره و شنونده اصلا با داستان همراه نمیشه بارها باید برگردی و از عقب تر گوش بدی از شنیدنش با این کیفیت افتضاح منصرف شدم و تصمیم گرفتم کتابش رو بخرم و بخونم هزینه زمان و وقتی که صرف میشه بهتره مفید باشه و نسخه ای بدید که بشه ازش استفاده کرد امیدوارم با یه گوینده با فن بیان مناسب بازخوانی بشه تا قابل استفاده باشه در حال حاضر ارزش خرید نداره

4

?????????? نظر مثبی درباره اپلیکیشن ندارم و فیدیبو اپلیکیشن کاملا قابل اعتمادی نیست. فایل صوتی نصفه است !!!!!!! متاسفانه با وجود پرداخت موفق در اپلیکیشن، نتونستم فایل pdf کتاب داشته باشم و هیچکس هم پاسخگو نبوده. حتی فایل صوتی این کتاب هم از اپلیکیشن خریداری کردم ولی فایل صوتی هم نصفه بود و فقط تا بخش ۵از فصل ۲ رو داشت. اما در نهایت در رابطه با مطالب کتاب: کتاب از دو بخش تشکیل شده که بخش اول به سرگذشت یه روانپزشک در اردوگاه کار اجباری در زمان نازی ها پرداخته. در بخش دوم الهام گرفتن از تجربیات شخصی اش در اردوگاه، برای درمان بیماران و مراجعین رو توضیح میدهد که با لوگوتراپی آن را معرفی میکند. درمان موج سوم که در کتاب توضیح میدهد برای چه بیماران و مراجعین مناسب تر است. خواندن این کتاب برای متخصصین و درمانگران رشته روانشناسی و روانپزشکی از ملزومات است

3

نمونه رو نگاه کردم به نظرم کتاب ساده ای می اومد ولی در کل کتاب برای رشته روانشناسی به نظرم خوبه و من بخش هایی از کتاب برام کمی پیچیده بود مخصوصا قسمت های بخش دومش. برای کسانی که روحیه خوبی هم ندارند توصیه نمی کنم بخونن چون حتی آهنگش غمگین هست . راوی جا هایی از کتاب رو که می خواست با اندوه و نکته بیشتر بیان کنه آهسته تر می گفت شاید این کارشون وبا آهنگ و متن کتاب بخونه ولی برای من که در شرایط کار کتاب گوش می دم باعث تکرار اون قسمت به دلیل خوب نشنیدن آن می شد .

5

این کتابو هفت بار خوندم

5

سلام به همه خوانندگان این کتاب راهنمای بسیار خوبی برای خودشناسی و انسان شناسی است مطالعه آنرا توصیه میکنم

1

کتاب جالبی بود. البته نه به اون شکلی که ازش تعریف می شد. جدای از محتواش که در بعض موارد قابل تأمل بود، دست روی موضوعی گذاشته بود که هنوزم صحتش قویا مورد مناقشه ست؛ کوره های آدم سوزی و اتاق های گاز!... تاریخی مجعولی که یهودیای صهیونیست [که نقش قربانیای همین تاریخ مجعولو بازی کردن]، ازش برای راه انداختن کوره های آدم سوزی نوین [توی روز روشن و جلوی نظر و دوربینای تمام دنیا و تحت سکوت سازمان بی ملل] علیه مردم بی دفاع فلسطین استفاده کردن و می کنن...

4

دوستان سلام ببخشید برای کسی که اعتماد به نفسش بره بالا و بتونه خودش و ببخشه و قبول کنه که میتونه ترک کنه عادتاشو و جبران کنه ...برای کسی ک سوالای زیادی تو ذهنشه و توی قسمته تاریکی از درونش گیر کرده ...میشه ی کتاب بهم معرفی کنید من خیلی سردرگمم واسه پیدا کردن یک کتاب مفید ..ممنون میشپ کمکم کنید کتابی که میخوام و پیدا کنم?

نمایش 296 نقد دیگر
4.2
(506)
آموزنده 🦉 (6)
72,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
انسان در جستجوی معنا
انسان در جستجوی معنا
ویکتور فرانکل

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
انسان در جستجوی معنا
انسان در جستجوی معنا
ویکتور فرانکل
آوانامه
4.2
(506)
آموزنده 🦉 (6)
72,000
تومان