0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه کمال گرا نباشیم

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه کمال گرا نباشیم

راهی جدید به سوی خودباوری، زندگی بدون ترس و رهایی از کمال گرایی
نویسنده:
استفان گایز
درباره چگونه کمال گرا نباشیم

بسیاری از ما درباره کمال گرایی شنیده‌ایم و ممکن است آن را ویژگی خوبی بدانیم. اما کمال طلبی می‌تواند به زندگی ما آسیب‌های جدی وارد کند. لازم است پیش از هر چیز با کمال گرایی به خوبی آشنا شویم و بدانیم آیا انسانی کمال گرا هستیم یا خیر. تا پس از آن بتوانیم با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌هایی بر این طرز فکر غلبه پیدا کنیم. کتاب چگونه کمال گرا نباشیم اثر استفان گایز  کتابی است که می‌تواند زندگی بدون ترس و عاری از کمال گرایی را به ما بیاموزد. در نقطه مقابل کمال گرایی، معمول گرایی وجود دارد، این طرز فکر به ما کمک می‌کند تا با داشتن نگاهی واقعی و درک محدودیت‌های خود برای دستیابی به اهدافمان تلاش کنیم و تمام توان خودمان را به کار ببندیم.

خلاصه کتاب چگونه کمال گرا نباشیم؟ کتابی برای بهبود زندگی

« مهم نیست که چقدر آرام می‌روی، باز هم از افرادی که روی مبل لم داده‌اند، جلوتری.»

بسیاری از انسان‌ها رگه‌هایی از کمال‌گرایی را در وجود خود دارند، گاهی اوقات ما برای انجام کارهای خود وسواس بیش از حدتی را به خرج می‌دهیم. به عنوان مثال اختصاص 3 ساعت وقت برای درست کردن دو اسلاید پاور پوینت نشان‌دهنده نوعی از کمال‌گرایی است. کمال گرایی می‌تواند همواره در ما نوعی حس ناکافی و ناکامل بودن را ایجاد کند و نگذارد تا از پیشرفت‌هایمان لذت ببریم و نگاهی واقع بینانه به چالش‌های زندگی خود داشته باشیم.

کتاب چگونه کمال گرا نباشیم از 10 بخش مختلف تشکیل شده است، 9 بخش ابتدایی این کتاب به ماهیت و ویژگی‌های کمال‌گرایی می‌پردازد و فصل پاسانی به روشها و تکنیک‌هایی اشاره می‌کند که با اتکا به آن می‌توانید بر کمال‌گرایی غلبه کنید.

بخش اول کتاب به ما می‌گوید که کمال‌گرایی چیست، چگونه عمل می‌کند و چرا به وجود آمده است. بخش دوم کتاب را می‌توان سفر به درون ذهن کمال‌گرایان دانست. ما می‌توانیم الگوی فکری کمال‌گرایان و دلایل زیر بنایی روی آوردن افراد به کمال‌گرایی را متوجه شویم.

قسمت سوم کتاب چگونه کمال گرا نباشیم به معایب کمال‌گرایی می‌پردارد. شناخت عیب‌های کمال‌گرایی به ما کمک می‌کند تا دلایل بیشتر و مهم‌تری برای تغییر این عادت داشته باشیم.ب

بخش چهارم این اثر به آزادی معمول گرایی اشاره می‌کند، ما در این بخش می‌آموزیم که معمول‌گرایی یا واقع‌گرایی به معنای داشتن استانداردهای پایین برای زندگی و نداشتن حس پیشرفت نیست، بلکه چنین نگرشی ما را از قید و بندها و محدودیت‌هایی که کمال گرایی ایجاد می‌کند، رهایی می‌بخشد. دستیابی به اهدافمان با داشتن نگرشی واقع گرایانه راحت‌تر خواهد بود. معمول گرایی کمک می‌کند تا آرزواندیشی را کنار بگذاریم و با داشتن برنامه‌ای منظم به سمت اهداف خود حرکت کنیم.

کمال‌خواهی یک باور ذهنی عمیق و پیچیده است به همین خاطر به شکل‌های مختلفی خود را نشان می‌دهد. بخش‌های 5 تا 9 این فصل به زیرمجموعه‌ها و انشعاب‌های ایده کمال گرایی اشاره دارند. در این بخش‌ها ما با مسائلی نظیر نگرانی از ارتکاب اشتباه، نیاز به تایید شدن و نشخوار ذهنی آشنا خواهیم شد.

قسمت پایانی کتاب چگونه کمال گرا نباشیم به راهنماهای کاربردی‌ای اشاره دارد که به ما کمک می‌کند تا بر کمال خواهی خود غلبه کنیم. آن‌چه که در این بخش اهمیت بالایی دارد، تداوم و استمرار در انجام و به کار گرفتن این تکنیک‌هاست. بدون شک به کار گرفتن این تکنیک‌ها بر افزایش اعتماد به نفس شما نیز تاثیر خواهد گذاشت.

کمال‌گرایی چیست؟

کمال خواهی از موضوعات بسیار مطرح و اساسی در روان‌شناسی است، در روان‌شناسی کمال خواهی باوری است مبنی بر این‌که می‌توان و باید به یک حالت کامل و بدون عیب دست یافت، به عبارت دیگر، کمال خواهی اعتقاد یا باور به این موضوع است که کار یا بازده هر چیزی که کامل نیست، غیر قابل قبول است. به همین خاطر چنین تفکری یک باور ناسالم  در نظر گرفته می‌شود و روان‌شناسان می‌گویند که عموم کمال خواهان احساس ناسازگاری و ناراضی بودن از زندگی را تجربه می‌کنند.

برخی از روان‌شناسان می‌گویند که کمال‌خواهان افرادی هستند که به نحوی وسواس‌گونه و بدون احساس بخشش یا گذشت نسبت به اهداف غیرممکن ،  تحت فشار و استرس هستند و ارزشخود را به طور کامل در قالب سودمندی و کمال می‌بینند.

افراد کمالگرا معمولا دارای ویژگی‌های شخصیتی خاصی هستند، ترس از اشتباه کردن، جاه‌طلبی، ترس از بازنده بودن، جاه‌طلبی، تاکید بر بایدها و تفکر هیچ یا همه چیز معمولا در کمال‌گرایان وجود دارد.  این تفکرات به یک چرخه معیوب تبدیل می‌شود، زیرا معمولا معیارهای افراطی احساس شکست، خشم، ناامیدی و درماندگی را در فرد کمالگرا ایجاد می‌کند.

افراد کمال خواه میتوانند از اضطراب و عزت نفس پایین رنج ببرند. کمال‌خواهی می‌تواند عامل خطر برای اختلال شخصیت وسواسی-جبری، اختلال خوردن، اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال فوبیای اجتماعی،  اختلال بدشکلی بدن، اعتیاد به کارو افسردگی بالینی باشد. به همین دلیل غلبه بر آن اهمیت بسیار بالایی دارد.

عوامل و پیش زمینه‌های کمال خواهی

در خصوص علل و عوامل موثر بر کمال خواهی، برخی نقش وراثت و عوامل زیست شیمیایی را مطرح میکند ولی شواهد مشخص و واضحی در این مورد وجود ندارد ولی نقش یادگیری و محیط عامل اصلی هستند. فردی که دارای ویژگی کمال خواهی باشد احتمالا یاد گرفته است که فقط زمانی به خود بها دهد که تایید دیگران را داشته باشد و به همین دلیل به نظرها و انتقادات حساسیت بیش از حد نشان میدهد و تنها راه رهایی و دفاع را کامل بودن خود می‌داند.

درباره استفان گایز، نویسنده کتاب چگونه کمال گرا نباشیم

استفان گایز یک نویسنده و کارآفرین موفق بین‌المللی است که کتاب‌های معروفی نظیر خرده عادت‌ها و عادت‌های انعطاف پذیر تالیف اوست. استفان گایز  عنوان یک بلاگر برتر، توانست خیلی زود شهرتی بسیار زیاد به دست بیاورد. بسیاری از آثار او به زبان‌های گوناگونی ترجمه شده‌اند و به لیست کتاب‌های پرفروش روزنامه نیویورک تایمز راه پیدا کرده‌اند. او ایده جذابی دارد و به شما می‌گوید چگونه می‌توانید با تغییر دادن عادت‌های کوچک در زندگی‌تان به موفقیت و کامیابی دست پیدا کنید و زندگی آسوده تری را تجربه کنید. جالب است بدانید استفان در نوشتن آثارش از لحنی طنز و صمیمانه استفاده می‌کند و در آن‌ها خبری از اصطلاحات پیچیده، سخت و نامفهوم نیست.

کتاب چگونه کمال گرا نباشیم توسط خانم نرگس محمدی  و به وسیله نشر شمشاد در سال 1398 به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است. خانم نرگس محمدی کتاب خرده عادت‌ها ی استفان گایز را نیز به فارسی برگردانده است.

خرید  کتاب چگونه کمال گرا نباشیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب چگونه کمال گرا نباشیم را به همه افرادیکه کمال گرا هستند و می‌خواهند بر این طرز تفکر غلبه کنند، پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر این تمامی افرادیکه می‌خواهند درباره کمال گرایی بیشتر بدانند می‌توانند کتاب فوق را مطاللعه کنند. زیرا این اثر بر اساس یافته‌های جدید در علم روان‌شناسی نوشته شده است و اطلاعات جالب و مهیجی دارد.

در بخشی از کتاب چگونه کمال گرا نباشیم می‌خوانیم:

کمال گرایی و معمول گرایی پیامدهای احساسی شدیدی به دنبال دارد، کمال گرایی احساس گناه، اضطراب، حقارت، اعتماد به نفس پایین  و رنجیدگی به خاطر داشته و معمول گرایی با رضایت، شادی، لذت، آرامش و  نیز حس سالم خود ارزشمندی مرتبط است.

مشخص است که کدام بهتر به نظر می رسند. اما چه کسی درستی آن را تایید خواهد کرد. من می توانم هر ادعایی بکنم پس توضیح خواهم داد که چرا درست است.

احساسات ما تا حد زیادی از انتظارات مان ريشه می گیرند. به طور کلی وقتی انتظارات تان برآورده می شوند حس مثبتی به شما دست می دهد و وقتی که برآورده نمی شوند. حسی منفی وجودتان را فرا می گیرد. به همین سادگی و درستی.

طبق مدل خودگردان ساییرنتیک کارور و شی یر:

«میزان انطباق رفتارها و نتایج به دست آمده در زندگی با اهداف شخصی به احساسات فردی شکل می بخشند.» در اصل انتظارات همان نسخه ضعیف تر اهداف شخصی اند پس اصل گفته شده در مورد آنها هم صدق می کند و میزان برآورده شدن انتظارات هم مانند رسیدن به اهداف شخصی, در احساسات بسیار تاثیرگذار است. همانطور که امتیاز گرفتن لبخند بر لبان افراد می نشاند جریمه شدن نیز می تواند آن ها را ناراحت کند.

 

کمال گرایی اغلب افراد را به افسردگی و یا خودکشی متمایل می کند زیرا واقعیت زندگی در مقایسه با انتظارات در حد  کمالی که دارند،  یک فاجعه است. برخی افراد سعی می کنند احساسات شان را تغییر دهند تا در کل فرد مثبتی باشند اما پیش تر نیز گفتیم که چقدر سخت است که بار کمال گرایی را صرفاً بدون اهرم با ایستادن و تغییر دادن احساسات جا به جا کرد. برای داشتن حس خوش بینی بیشتر به جای آنکه مستقیماً احساسات تان را هدف قرار دهید. راهکار موثرتر آن است که چیزی که عامل به وجود آورنده ی این احساسات هستند را تغییر دهید.

برای آنکه از موْثرترین راهکار برای تغییر استفاده کنید. ابتدایی ترین بخش های مهم یک فرآیند را هدف قرار دهید.

برای مثال برای آنکه کمتر کلوچه بخورید. بهتر است که از خرید خوار و با فروشی آغاز کنید تا اینکه وقتی که انبار آشپزی را پر از کلوچه کرده اید. بخواهید بر قدرت اراده خود تکیه کنید. اگر می خواهید که احساسات تان را نسبت به چیزی تغبیر دهید. بهتر است ابتدا انتظارات تان را هدف قرار دهید. زیرا آنها پیش قدم ترند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۰۲ مگابایت
تعداد صفحات
244 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۸:۰۰
نویسندهاستفان گایز
مترجمنرگس محمدی
ناشرنشر شمشاد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
How to be an imperfectionist.
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۲/۱۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
150,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۰۲ مگابایت
۲۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 1060 مخاطب
پربار 🌳 (9)
آموزنده 🦉 (9)
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
7 ٪
322 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من یه کمالگرای واقعی هستم و بخاطر کمالگراییم نتونستم در راه رسیدن به اهدافم قدمی بردارم و بهشون برسم، یا اینکه به سختی و خیلی آروم و با شروع کردن و ول کردن اهدافم پیش میرفتم، خلاصه اصلا از زندگیم راضی نبودم و دقیق نمیدونستم مشکلم چیه، تا اینکه توی اینترنت در مورد کمالگرایی مطلبی خوندم و فهمیدم به احتمال زیاد مشکلم کمال گراییه. توی اینستا سرچ کردم و این کتاب رو پیدا کردم و توی ۳ روز خوندمش و خیلی متعجب شدم چون انگار شخصیت من رو شرح داده بود و تمام خصوصیاتی که گفته بود رو داشتم. میتونم بگم این کتاب یه لطف الهی بود به من چون اولا مطمئن شدم که مشکلم دقیقا چیه و دوما راه حل هایی که در کتاب داده فوق العاده کاربردی هستن، من توی همین سه روز با انجام دادن چندتا از راه حل ها تونستم بهتر به کارهام برسم و جاهای مهم رو هایلایت کردم و اسکرین شات گرفتم هرروز میخونمشون، میخوام کامل از راه حل ها برای خودم خلاصه برداری کنم و بنویسم توی دفتر و هرروز بخونمشون تا بطور کامل یادشون بگیرم و به خاطر بسپارم. هر کسی مشکل کمالگرایی داره حتما این کتاب رو مطالعه و به راه حل هاش عمل کنه قطعا خیلی خیلی بهتر میشه . حالا هدف زندگیم اینه که تبدیل به یه معمول گرا بشم تا بقیه عمرمو با کیفیت تر از این ۲۷ سال گذشته زندگی کنم. کاش چند سال پیش این کتابو میخوندم. ترجمه خوب نبود ولی بازم بهتر از هیچی بود بعضی جاها مخصوصا اواخر کتاب رو باید خوب تمرکز کنید و چندبار بخوتید تا متوجه بشین دقیقا چی میخواد بگه. بازم ممنون از مترجم و انتشارات بخاطر این کتاب بی نظیر و کاربردی.

5

کتاب فوق العاده خوبیه

5

من فقط نمونه رو خوندم...واز اونجایی که یک فرد کمال گرای بسیار افراطی هستم تازه متوجه شدم که چقدر دارم خودم رو عذاب میدم و لذت زندگی رو از خودم و شاید اطرافیانم گرفتم...به دوستانی که مثل من فکر می کنن و به کمال گرا بودنشون افتخار می کنن توصیه می کنم حتما کتاب رو مطالعه کنند و از فیدبو بخاطر این اپلیکشن بی نظیر تشکر می کنم...🙏🏻⚘

5

باورم نمیشه که یک کتاب تونست این حجم از تاثیر مثبت رو داشته باشه. با اینکه هنوز بخشی از کتاب رو نخوندم و تمومش نکردم اما تا اینجا باعث شده که تا حد خیلی زیادی به کمالگراییم غلبه کنم. واقعا به همه کمالگراها توصیه ش میکنم چون فقط یه کتاب با شعار های تکراری نیست و خیلی مفید و تاثیرگذاره

2

محتوای کتاب ممکن است خوب و مفید باشد، اما ترجمه بسیار بسیار بسیار ضعیف است، بسیار تحت تلفظی ترجمه شده است و اصلا روان نیست، بسیاری از جملات مشکل دارد و بخت و اقبال مترجم در این است که مطلب کتاب برای عموم فراهم شده است و به ذات، ثقیل نیست. وگرنه سطح دانش انگلیسی و فارسی مترجم بسیار پایین است. دو ستاره به خاطر اینکه مطلب خود کتاب خوب است.

4

کتاب خوبیه البته من تا الان ۸۰ صفحشو خوندم. روان و قابل فهمه. شاید لازمه خانواده ها و معلمان هم این کتابو بخونن تا با رفتارها و عادت های ساده موجب کمالگرا شدن بچه ها و دانش آموزاشون نشن.

2

ایراد بزرگ این کتاب میتونه ترجمه نسبتاً ضعیف و غیر متمرکزش باشه،وگرنه خود کتاب حاوی مطالب جالبی در مورد کمال‌گرایی هستش.هرچند به نظر من بهتره برای غلبه بر اختلالاتی که منشاء روانی دارن از اهل فنش کمک خواست تا از تجربیات یک نویسنده که احتمالاً بیشتر جنبه مادی کار براش اهمیت داشته باشه. پیشنهاد من مطالعه کتاب غلبه بر کمال خواهی نوشته رز شافران و دیگران هستش.

5

دوستان خلاصه این کتاب ؛کمال گرایی = توهم خود برتر بینی ،باورهای قشنگ بدون عمل،سقف انتظارات بالا از خود، وخودرا درحد شاه دیدن ولی درحد یک کارگر صفر بودن ،جیب خالی پز عالی،ومسئله ای که هست ترس از انجام کار واشتباه به دلیل خدشه وارد کردن به اون مجسمه خیالی باور قشنگ شاه بودن وبرنداشتن قدم .یکی از دوستان گفته بود که این کتاب برخلاف باورهای ادمهای بزرگ هست مثلا اگر یکی تو ذهنش هدفهای بزرگی نداشته باشه نمیتونه حرکت کنه این درست هست ولی یک ادم کمال گرا فقط توهم گرا هست مثل کسیکه مواد مخدر مصرف میکنه وقتی که نئشه هست حرفهای خوبی میزنه به همه قول میده وقتی که از سرش میپره به خودش میاد میبینه مثلا ده میلیون تو کارتش بوده به همه عیدی داده .

5
حال‌خوب‌کن ✨
پربار 🌳
آموزنده 🦉

سلام دوستان به همه کمالگرا ها توصیه میکنم که بخوننش و البته دنبال زود تموم کردنش نباشید و سعی کنید روی جملات و حرف هایی که میزنه فکر کنید و جلو برید و تا کامل منظورش رو نفهمیدید نرید جلو! کتاب حالت تئوری و پند و نصیحت نداره و بیشتر خود نویسنده کار های عملی و حاصل تجربه اش که کمکش کرده تا کمالگرایی رو کنار بزاره رو نوشته و از تعاریف و کلمات قلمبه سلمبه به دوره و این ویژگیه خوبیه و در ضمن مثال هایی که میزنه رو یه کمال گرا تو زندگیش دیده قطعا و همین سبب نفوذ بهتر متن در ذهن میشه.ویژگی مثبت دیگه اش هم پرداختن به امراض حاصل و یا جانبی کمالگراییه که ربطش به کمالگرایی رو میگه و کمکت میکنه اونارو هم درمان کنی! با اینکه خیلی کمکم کرد اما متنش برام خسته کننده بود و شاید برا شما هم باشه !

5

استفان گایز قلم خیلی روونی داره و چون خودش هم قبل‌تر با مشکل کمال‌گرایی مواجه بوده خیلی حس هم‌ذات پنداری به آدم دست می‌ده و مطالب کتاب کاربردی‌تر می‌شه، چون یک نمونه واضح خود نویسنده است که از کجا به کجا رسیده و به آدم کلی انرژی برای تغییر می‌ده. ترجمه هم خوب بود و اذیت کننده نبود. اگر خیلی تو مرحله تصمیم گیری می‌‌مونین و اقدام نمی‌کنین، کلی ایده تو ذهنتونه ولی همش منتظر بهتر شدنین برای عمل یا فکر می‌کنین مهارت‌هاتون کافی نیست که عمل کنین و حس کافی نبودن به‌طور کلی دارین، مطالعه این کتاب خیلی کمکتون می‌کنه. اول از همه با آگاه شدن به وضعیت کنونی مون و بعد تمرین کردن راهکارهایی که ارائه شده، که به نظرم خیلی خیلی مفید و موثر هستند.

نمایش 312 نقد دیگر
4
(1,060)
آموزنده 🦉 (9)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
چگونه کمال گرا نباشیم
چگونه کمال گرا نباشیم
راهی جدید به سوی خودباوری، زندگی بدون ترس و رهایی از کمال گرایی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه کمال گرا نباشیم
چگونه کمال گرا نباشیم
راهی جدید به سوی خودباوری، زندگی بدون ترس و رهایی از کمال گرایی
نشر شمشاد
4
(1,060)
آموزنده 🦉 (9)
40,000
تومان