0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
انقلاب شبکه های اجتماعی

معرفی، خرید و دانلود کتاب انقلاب شبکه های اجتماعی

بازارهای شبکه ای چگونه اقتصاد را متحول می کنند و چگونه می توان آن ها را به خدمت گرفت؟
درباره انقلاب شبکه های اجتماعی

کتاب «انقلاب شبکه‌های اجتماعی» حاصل مطالعات و تحقیقات سه فرد حرفه‌ای در زمینه‌ی اقتصاد و تکنولوژی به نام‌های «جفری جی پارکر»، «سانجیت پل چودری» و «مارشال دابلیو وان الستین» است. این کتاب این کتاب از تغییر ماهیت بازار جهانی صحبت می‌کند و دلایل موفقیت و شکست کسب‌وکارها را نشان می‌دهد. به‌علاوه،  به شرکت‌های تازه‌تاسیس، سازمان‌های مسئول، سیاست‌گذاران و شهروندان کمک می‌کنند تا بتوانند دورنمای جدید و چالش‌برانگیز دنیایی که سکوها فاتح آن هستند را به شکلی موثرتر و کارآمدتر پیدا کنند. کتاب انقلاب شبکه‌های اجتماعی با ترجمه «احمد روستا» در سال 97 در انتشارات «سیته» منتشر شده است.

درباره کتاب انقلاب شبکه‌های اجتماعی

جایی ماهی‌گیری کنید که ماهی باشد! این ضرب‌المثل آمریکایی به خوبی علت موفقیت خیلی از کسب‌وکارهای نوظهور را نشان می‌دهد. البته این شرکت‌ها در فصل مناسب و با قلاب‌های کارآمد توانسته‌اند تبدیل به ماهی‌گیرهای ماهر شوند.

نام اصلی این کتاب «انقلاب سکو» و نام فرعی آن «بازارهای شبکه‌ای چگونه اقتصاد را متحول می‌کنند و چگونه می‌توان آن‌ها را به خدمت گرفت؟» است. اما مترجم با توجه به محتوای اثر و درک آسان‌تر مفاهیم آن، نام «انقلاب شبکه‌های اجتماعی» را برای آن انتخاب کرده است.

سکو جایی است که افراد روی آن می‌ایستند تا مخاطبان خود را بهتر ببینند، بهتر دیده شوند و حرف‌های‌شان هم بهتر شنیده شوند. در دنیای بازاریابی امروز، این سکو تبدیل به شبکه‌های اجتماعی شده است؛ جایی که برای بهتر دیده شدن، باید اصول و قواعد خاص آن را شناخت. شبکه‌های اجتماعی سبک‌، شیوه و مدل‌های کسب‌وکار را کاملا متحول کرده است. انقلاب سکو یا انقلاب شبکه‌های اجتماعی، انقلابی جهانی و همگانی است که باعث فرصت‌آفرینی و ارزش‌آفرینی‌های متفاوت و متنوع برای انسان‌ها و سازمان‌ها در جهان می‌شود.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا مانند گوگل، آمازون، مایکروسافت، اوبر و ای‌بِی با استفاده از همین مدل سکویی با سرعت در حال رشد و پیشرفت هستند. طی سال‌های اخیر، سکوها به تدریج در دیگر عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی هم وارد شده‌اند و تغییراتی را در حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش، انرژی و دولت ایجاد کرده‌اند. نویسندگان این اثر معتقدند ارتباط دیجیتالی و مدل سکویی که این ارتباط را ممکن می‌کند، دنیای ما را برای همیشه متحول می‌کند.

در عصر دیجیتال، استفاده از اصول بازاریابی دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی به یک ضرورت تبدیل شده است. هدف از نوشتن این کتاب حل معماهای متعددی است که پیدایش سریع انقلاب سکویی به دنبال داشته است:

-کسب‌وکارهای سکویی مانند اوبر چگونه توانساه‌اند فقط ظرف چند سال بعد از راه‌اندازی در صنایع سنتی بزرگ اختلال ایجاد کنند و بر آن‌ها چیره شوند؟

- کسب‌وکارهای سکویی چگونه می‌توانند فقط با به‌کارگیری بخش بسیار کوچکی از تعداد افرادی که شرکت‌های موجود به خدمت می‌گیرند، از شرکت‌های سنتی پیشی بگیرند؟

- ظهور سکوها چه تغییری در اصول حاکم بر رشد اقتصادی و رقابت تجاری به وجود آورده است؟

- کسب‌وکارهای سکویی چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با غول‌های سنتی گذشته دارند؟

- چرا و چگونه رهبران شرکت‌ها و کسب‌وکارهای خاص در نتیجه‌ی استفاده‌ی درست یا غلط از روش‌های کسب‌وکار سکویی به سرعت به اوج موفقیت می‌رسند یا با شکست مواجه می‌شوند؟

- چگونه برخی شرکت‌ها چالش جذب هم‌زمان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به سکوی جدید را رفع می‌کنند، اما برخی دیگر با درماندگی در این زمینه شکست می‌خورند؟

مروری بر فصل‌های کتاب انقلاب شبکه‌های اجتماعی

فصل اول: امروز؛ به انقلاب شبکه‌های اجتماعی خوش آمدید

فصل دوم: تاثیرات شبکه‌ای

فصل سوم: معماری

فصل چهارم: اختلال

فصل پنجم: براندازی

فصل ششم: کسب درآمد

فصل هفتم: باز بودن

فصل هشتم: حاکمیت

فصل نهم: معیارها

فصل دهم: راهبرد

فصل یازدهم: سیاست

فصل دوازدهم: فردا

در بخشی از کتاب انقلاب شبکه‌های اجتماعی می‌خوانیم

تاثیرات شبکه‌ای به اندازه‌ی شبکه بستگی دارد. بناربراین یک پیامد طبیعی مهم آن است که سکوهای کارآمد قادر هستند به سرعت و به راحتی گسترش یابند و در نتیجه الان باورش سخت است، اما زمانی یاهو به مراتب محبوب‌تر از گوگل بود. این که گوگل چگونه توانست به رغم امتیاز چهار ساله‌ی یاهو، از آن سبقت بگیرد، به خوبی نشان‌دهنده‌ی اهمیت مقیاس‌پذیری دو طرف شبکه است.

یاهو با مجموعه داده‌های ویرایش‌شده توسط انسان شروع کرد. برای دسته‌بندی صفحه‌های وب از ساختار درختی زیرمجموعه های داخل هر دسته استفاده کرد؛ به همان روشی که کتابدارها کتاب‌ها را مرتب می‌کنند یا زیست‌شناسان گونه‌های جانوری و حیوانی را سازمان‌دهی می‌کنند. تا مدتی این روش خوبی بود. اما در دهه‌ی نود میلادی و اوایل قرن بیست ویکم، افزایش کاربران اینترنت و تولیدکنندگان صفحه‌ی وب رشد تصاعدی را تجربه کرد و خیلی زود معلوم شد که مجموعه داده‌های سلسله مراتبی که توسط کارمندان قابل ویرایش است، به خوبی مقیاس‌بندی نمی‌شود. یکی از نویسندگان واگذاری صفحه‌های وب به یاهو و پس از آن روزها و هفته‌ها انتظار را به خاطر می‌آورد تا این که نتایج در فهرست‌های اصلی از راه رسیدند.

در مقابل گوگل راهی پیدا کرد تا بتواند با کنترل کار تولیدکنندگان صفحه‌ی وب به جست‌وجوگرهای صفحه‌های وب کمک کند. در الگوریتم رتبه‌بندی صفحه‌ی گوگل، میزان ارتباط صفحه‌های وب با یکدیگر در نظر گرفته می‌شوند. تولیدکنندگان صفحه بای جذب بازدید کنندگان به نیازهای بازدید کنندگان توجه می‌کنند. لینک‌های بیشتر از صفحه‌های مهم به معنای اولویت‌دار بودن نتایج جست‌وجو است. بنابراین، الگوریتم گوگل عملا دو طرف شبکه را تطبیق می‌دهد. نه تنها الگوریتم‌ها بهتر از کارمندان مقیاس‌بندی می‌کنند؛ بلکه با استفاده از لینک‌های وب به عنوان ابزار اصلی دسته‌بندی، کانون توجه را از داخل شرکت به خارج آن تغییر دادند؛ جایی که عمل تحت کنترل انتخاب‌های افراد است که مدلی مقیاس‌پذیرتر از یاهو است.

همان‌طور که داستان گوگل نشان می‌دهد، شبکه‌هایی که ورود آزاد را‏ مجاز می‌کنند، می‌توانند تقریبا بی‌حدومرز و به طور طبیعی رشد کنند. ورود بی‌اصطکاک قابلیتی است که کاربران با آن می‌توانند به سرعت و به سادگی به سکو بپیوندند و در فرآیند ارزش‌آفرینی که سکو امکان‌پذیر می‌کند، مشارکت داشته باشند. ورود بی‌اصطکاک عاملی کلیدی است که رشد سریع سکو را میسر می‌کند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۹۴ مگابایت
تعداد صفحات
368 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۱۶:۰۰
نویسنده جفری جی پارکر
نویسنده دوم مارشال دابلیو وان الستین
نویسنده سوم سانجیت پل چوداری
مترجماحمد روستا
ناشرانتشارات سیته
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Platform revolution: how networked markets are transforming the economy..., 2,016
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۲۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۹۴ مگابایت
۳۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

به نظر بنده مترجم، ویراستار، ناشر و هر فرد دیگه‌ای که در انتشار این کتاب نقشی داشتن، به هیییچ عنوان، تاکید میکنم که به هیچ عنوان کمترین درکی از محتوای این کتاب و اصطلاحات رایج این صنعت نداشتن و کمترین زحمتی برای آشنایی با این اصطلاحات به خودشون ندادن. در حالی که این کتاب بهترین گزینه برای مطالعه در مورد موضوع مورد بحث در دنیا به شمار می‌آید. خواندن این ترجمه برای افرادی که آشنایی با این صنعت ندارند و یا به تازگی وارد این صنعت شدن بسیار مخرب و زیانبار و برای سایر افراد هم خالی از فایده و ناراحت‌کننده است.

4

به نظر بنده مترجم، ویراستار، ناشر و هر فرد دیگه‌ای که در انتشار این کتاب نقشی داشتن، به هیییچ عنوان، تاکید میکنم که به هیچ عنوان کمترین درکی از محتوای این کتاب و اصطلاحات رایج این صنعت نداشتن و کمترین زحمتی برای آشنایی با این اصطلاحات به خودشون ندادن. در حالی که این کتاب بهترین گزینه برای مطالعه در مورد موضوع مورد بحث در دنیا به شمار می‌آید. خواندن این ترجمه برای افرادی که آشنایی با این صنعت ندارند و یا به تازگی وارد این صنعت شدن به بسیار مخرب و زیانبار و برای سایر افراد هم خالی از فایده و ناراحت‌کننده است.

5

من در حال مطالعه این کتاب هستم. با توجه به نزدیک به یک دهه تجربه ای که در ایجاد و یا منتورینگ استارتاپها دارم، توصیه میکنم این کتاب رو مطالعه کنید. ترجمه خوب و قابل قبولی داره. ولی بیشتر به کار افرادی میاد که در حوزه طراحی مدلهای درآمدی و تبیین استراتژی کسب و کار هستن. مثال هایی که توی این کتاب آورده شده، بر روی دید شما به مدل های درآمدی به شدت تاثیر میزاره.

1

واقعا ترجمه ملا لغتی و ضعیف این کتاب نا امید کننده س ترجمه سطحی از platform نشون میده خود مترجم از کتاب چیزی نفهمیده

3

معمولی بود

4
(8)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
انقلاب شبکه های اجتماعی
انقلاب شبکه های اجتماعی
بازارهای شبکه ای چگونه اقتصاد را متحول می کنند و چگونه می توان آن ها را به خدمت گرفت؟
انتشارات سیته
4
(8)
60,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر