0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پدر پولدار پدر فقیر
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پدر پولدار پدر فقیر

ناشر:
سبکتو
درباره پدر پولدار پدر فقیر

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که پول در کیفیت زندگی‌مان اثرگذاری بسیار زیادی دارد. برای دستیابی به پول راه‌های زیادی وجود دارد اما اگر نگاهی به دوروبرتان بیندازید یک نکته‌ی مهم وجود دارد بیشتر افرادی که پدر پولداری دارند پولدار می‌شوند اما افراد طبقه‌ی متوسط یا پایین حتی بار کردن چندین برابر هم به ثروت چندانی دست پیدا نمی‌کنند، موانع پیروزی و دست‌یابی به ثروت چه چیزهایی هستند و چرا این اتفاق می‌افتد. کتاب پدر پولدار پدر بی پول کتابی است که می‌تواند به بخشی از این سؤال پاسخ دهد.

درباره رابرت کیوساکی، خالق نظریه پدر پولدار

رابرت کیوساکی متولد ۱۹۴۷ در آمریکاست. او صاحب کمپانی بزرگ rich dad است که آموزش‌های مربوط به امور مالی را از طریق فیلم و کتاب و ... در اختیار مردم قرار می‌دهد. مجموعه سمینارهای متنوعی تحت‌نظر این مؤسسه در سراسر دنیا برگزار می‌شوند و اغلب قیمت بسیار زیادی دارند.

او متولد هاوایی است و در خانواده‌ای با ریشه‌های ژاپنی متولد شده است. او در همین ایالت بزرگ شد و بعدها به نیویورک رفت تا در دانشکده‌ی افسری نیروی دریایی تحصیل کند. او تا سال ۱۹۷۳ در ارتش بود و سابقه‌ی حضور در جنگ ویتنام را هم دارد. او در سال‌های پایانی حضور در ارتش در رشته‌ی ام بی اِی مدرک فوق‌لیسانس خود را دریافت کرد و سپس تلاش کرد به دنبال تجارت خودش برود. تلاش‌های اولیه‌ی او کمی ناموفق بود تا این که بالاخره توانست راهش را پیدا کند و کتاب‌هایش هم کم‌کم منتشر شدند. او بیش از ۲۶ جلد کتاب نوشته است که چند جلد از آن‌ها در سری پدر پولدار جای می‌گیرند. از میان این کتاب‌ها می‌توان به «افزایش هوش مالی به روش پدر پولدار»، «راهنمای پدر پولدار برای رسیدن به آزادی مالی»، «فرزند پولدارِ پدر پولدار» اشاره کرد. کتاب‌های کسب‌وکارهای قرن ۲۱، برنامه‌ریزی برای پول، شگردهای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات و امپراتوری ارزهای دیجیتال هم تعدادی از کتاب‌های این نویسنده هستند. رابرت کیوساکی همچنان مشغول نوشتن و برگزاری سمینار است و به راه رسیدن به ثروت‌های بزرگ را پیش روی آن‌هایی که به دنبالش هستند می‌گذارد.

درباره کتاب پدر پولدار پدر بی پول اثر رابرت کیوساکی

از روزی که رابرت کیوساکی کتاب «rich dad, poor dad» را نوشت سال‌های زیادی می‌گذرد. شاید زمانی که این کتاب اولین‌بار در سال ۱۹۹۷ منتشر شد هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد در سال ۲۰۰۱ در فهرست ۱۰ کتاب پرفروش دنیا از نظر مجلاتی مانند وال‌استریت ژورنال و نیویورک‌تایمز قرار بگیرد و چند سال بعد به رکورد فروش ۲۶ میلیون نسخه دست پیدا کند. با این که بیش از بیست سال از انتشار این کتاب می‌گذرد هنوز هم افراد زیادی آن را مسیری به سمت موفقیت می‌دانند.

«پدر پولدار پدر بی‌پول: آنچه پولدارها به فرزندانشان می‌آموزند» کتاب مفصلی است که در نه فصل نوشته شده است و در هر فصل به موضوعی پرداخته است. خلاصه کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول این است؛ شما باید فرق دارایی و بدهی را بدانید، باید سواد مالی‌تان را بالا ببرید، باید راهی را پیدا کنید که پول برای شما کار کند نه شما برای پول. رابرت کیوساکی این کتاب را بر اساس آموزه‎های کودکی‌اش نوشته است. زمانی که پدر خودش مردی محبوب اما فقیر بود و برای چند دلار درآمد زحمت زیادی می‌کشید اما پدر بهترین دوستش بسیار ثروتمند بود. او به دلیل وقت زیادی که در خانه‌ی دوستش می‌گذراند تحت تربیت این دو پدر مختلف قرار داشت و به‌خوبی طرز فکر متفاوت آن‌ها را می‌دید. آنچه او می‌گوید این است که پدرم مرا به سخت کار کردن و پس انداز کردن تشویق می‌کرد درحالی که پدر دوستم ما را تشویق می‌کرد ایده‌های بزرگ داشته باشیم.

کتاب پدر پولدار پدر فقیر تاکنون به ده‌ها زبان مختلف برگردانده شده است و همچنان دائماً تجدید چاپ می‌شود. در سال ۲۰۱۷ و در بیستمین سالگرد انتشار کتاب، کیوساکی اصلاحاتی روی آن انجام داد که در چاپ‌های جدید اعمال شدند.

میکروبوک صوتی پدر پولدار پدر بی‌پول چیست؟

ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که بسیاری از ما وقت کافی برای خواندن یک کتاب چند صد صفحه‌ای نداریم. میکروبوک صوتی پدر پولدار پدر بی پول نسخه‌ی خلاصه‌شده‌ی این کتاب است که نکات اصلی کتاب را برای کسانی که زمان کمی برای خواندن در اختیار دارند جمع‌آوری کرده است تا بتوانند در زمان کمی بشنوند و از آموزه‌هایش استفاده کنند. این نسخه را گروه مترجمان سبکتو به فارسی برگردانده‌اند و دادبه دادمهر خوانش آن را برعهده داشته است. میکروبوک صوتی پدر پولدار پدر بی‌پول در همین صفجه از فیدیبو قابل خریداری و دانلود است.

وبسایت پدر پولدار، برای همراهان آموزه‌های کیوساکی

همان‌طور که گفته شد پدر پولدار پدر بی‌پول تنها کتاب کیوساکی در این حوزه نیست و او این کتاب‌ها را به‌صورت یک مجموعه درآورده است. وبسایت کیوساکی به نام www.richdad.com جایی است که شما می‌توانید به چیزی بیش از کتاب‌ها دسترسی داشته باشید. این وبسایت شامل برنامه‌ی رادیویی پدر پولدار، رویدادهای مختلف و پست‌های بلاگ مختلفی است که دائماً در حال به‌روز شدن هستند و می‌توانند اطلاعات به‌روز زیادی درباره‌ی موضوعات اقتصادی در اختیار شما بگذارند. مشاوران مختلفی هم با این وبسایت همکاری می‌کنند و برای دوران کرونا و قرنطینه هم محتوای قابل‌توجهی در پدر پولدار در نظر گرفته شده است.

شنیدن کتاب صوتی پدر پولدار پدر بی‌پول چه فایده‌ای دارد؟

آنچه رابرت کیوساکی می‌گوید این است که تفکری که در خانواده در ذهن کودک شکل می‌گیرد در آینده‌ی او تأثیر زیادی دارد. در واقع افراد بی‌پول آن‌قدر ذهنشان درگیر روز بعد و کوتاه‌مدت است که فرصتی برای یک ایده‌ی بزرگ پیدا نمی‌کنند. آن‌ها همین را هم به فرزندانشان می‌آموزند درحالی‌که آنچه در خانه‌ی افراد ثروتمند می‌گذرد کاملاً برعکس است. حالا کیوساکی در کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول تلاش کرده آنچه باید از یک پدر پولدار یاد بگیرید را از کتاب خواندنی خودش یاد بگیرید. این کتاب پر از راهنمایی‌هایی است که می‌تواند دید اقتصادی شما را کاملاً تغییر دهد و باعث شود با دید بازتری به مسئله‌ی پول بیندیشید و در نتیجه رفتار مالی صحیح‌تری را در پیش بگیرید. توسعه هوش مالی در دنیای ما یک ضرورت است و چیزی نیست که بتوانید به‌راحتی از آن بگذرید. میکروبوک صوتی پدر پول دار پدر بی‌پول را بشنوید و به همه‌ی آن‌هایی که فکر می‌کنید نیاز دارند اندیشه‌هایشان را بازبینی کنند پیشنهاد دهید.

پدر پولدار پدر بی‌پول در کتابفروشی‌های ایران

کتابی که توانسته است در دنیا همچین سروصدایی به پا کند حتماً به ایران هم رسیده است. ترجمه‌های مختلفی از کتاب پدر پولدار پدر بی پول در کتابفروشی‌های کشورمان در دسترس است. انتشارات پندار تابان این کتاب را با عنوان پدر ثروتمند، پدر فقیر با ترجمه‌ی مژگان مقتدری در بازار عرضه کرده است و می‌توانید ترجمه‌ی عالی و مفصل دکتر مهدی نکوئی و میترا افشاری را هم در میان کتاب‌های انتشارات نگاه نوین پیدا کنید. این ترجمه با عنوان «پدر پولدار، پدر بی پول، درسی در مورد پول که پولدارها به فرزندانشان یاد می‌دهند ولی فقرا و طبقه‌ی متوسط نه!» در دسترس است. ترجمه‌ی مامک بهادرزاده از این کتاب را هم انتشارات آوین چاپ کرده است. کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول با ترجمه هنگامه خدابنده هم در دسترس است. چندین نسخه خلاصه کتاب و میکروبوک هم از روی این اثر چاپ شده است که از میان آن‌ها می‌توانیم به نسخه‌ای که فیدیبو تهیه کرده و در دسته‌ی کتاب‌های ۲۰ دقیقه‌ای جا می‌گیرد اشاره کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی پدر پولدار پدر بی‌پول می‌شنویم

مهارت‌های هوش مالی خودتون رو برای ایجاد مداوم و مفید فرصت‌های کسب و کار به کار بگیرید. مزیت اصلی توسعه‌ی هوش مالی اینه که گزینه‌های بیشتری در اختیارتون قرار میده و این درحالیه که اکثر مردم همچنان به تفکر سخت کار کنید و به طور منظم پول پس‌انداز کنید وفادار موندن. توسعه‌ی هوش مالی فرصت‌‌های بیشتری در ایجاد راه حل‌های خلاقانه برای مشکلات مالی تون فراهم میکنه. بزرگترین و سریعترین رقابت در جهان در اطراف شما در حال شکل گرفتنه و در عصر اطلاعات پول به‌صورت تساعدی افزایش پیدا می‌کنه. برخی افراد با یک ایده‌ی خوب و برخی هم از طریق توافق با اشخاص دیگه به ثروت می‌رسن. در چنین شرایطی بزرگترین دارایی‌ای که هر فرد می‌تونه داشته باشه ذهنشه و از طریق افزایش هوش مالی هرکس در حال توسعه دادن قدرتمندترین دارایی خودش خواهد بود. در این شرایط چسبیدن به ایده‌های قدیمی به‌شدت به رفاه شما آسیب خواهد زد. غفلت از اینکه قوانین بازی تغییر کرده‌اند می‌تونه تا حد زیادی مانع از موفقیت شما بشه. مانع دیگه‌ای که گزینه‌های شما رو محدود می‌کنه منتظر زمان مناسب نشستنه. هوشمندان مالی همیشه گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارن. چونکه اونها خلاقانه به دنبال روش‌هایی هستن تا به‌طورجدی و موفقیت‌آمیزی به رقابت بپردازن. به‌جای اینکه یکجا بشینن و درباره‌ی طرف رقابتشون به گله و شکایت بپردازن. با توسعه هوش مالی این فرصت رو پیدا می‌کنید تا در تکامل رو به رشد روابط تجاری شرکت کنید. طلوع عصری که در اون انسان‌ها صرفاً با ذهن خودشون کار می‌کنن و نه با بدنشون تنها با تسلط بر چهار مهارت فنی هوش مالی امکان پذیره. این چهار مهارت عبارت‌اند از:

  • سواد مالی
  • استراتژي‌های سرمایه‌گذاری
  • دانش چرخه‌ی عرضه و تقاضای بازار
  • هماهنگی با الزامات قانونی مناسب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
72.۲۸ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۰۵:۱۸
نویسندهرابرت کیوساکی
مترجمگروه مترجمان
راویدادبه دادمهر
ناشرسبکتو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۱۸
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۲.۲۸ مگابایت
۰۱:۰۵:۱۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 521 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (3)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
52 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
329 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

این کتاب دو تفکر رو به چالش میکشه یکی میگه خوب درس بخون که تو بهترین شرکت استخدام شی و با استخدام شدن و مزایای بیمه و امتیازاتی که بدست میاری زندگی بدون ریسک و امن و راحتی رو تجربه کنی تفکر دیگه میگه درس بخون تا خودت شرکت بزنی هرچند تو این مسیر مجبور شی ریسک کنی یا ورشکست شی

4

من دوبار این کتاب رو گوش کردم بار اول ۶ سال پیش و بار دوم ۳ سال پیش، برای من ۳ سال طول کشید تا درک کنم مطالب رو و به کار ببرم در زندگی واقعی اما الان از نظر مالی خدا را شکر بسیار موفقم، توصیه میکنم به تمام کسانی که به بن بست مالی خوردن

4

چه شهوت وحشتناکی در میان این مردم برای پول و پولدار شدن وجود دارد!!پولدار هم که بشوید به جای تصادف با پراید با یک پورشه به درخت می کوبید و جان تان در میرود!! کاش این حرص و آز را برای طلب دانش و فهم و معنای زندگی داشتید

2

گوینده کتاب خیلی خوب هست.اما خلاصه کردن کتاب باعث شده پر از تناقض بشه و حتی گاهی گمراه کننده. باید به این گتاب هوشمندانه گوش کرد چون ساز و کارهایی که یاد میده بیشتر تجربی هست و نه علمی.مثلا جایی که میگه در یهام پول بگزترید نه در املاک با شرایط آمریکا درسته چون اونجا مردم خونه رو قسطی میخرن و یه عمر قسط میدن اما در ایران خونه دارایی حساب میشه و نه بدهی.در کلیات کتاب نکات مهمی هست اما جزئیات تناقض درونی زیاد داره که احتمالا ناشی از خلاصه کردن کتاب هست.

5

کتاب خیلی خوبیه، دیدتون رو درباره پول و دارایی واقعی عوض میکنه?، به عنوان اولین کتابی که درباره آموزش مالی حتمن باید بخونین پیش نهاد میکنم?، فکنم پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز برای ۶ سال پیاپی بوده و میلیونی در سراسر جهان فروخته و به بسیاری زبونا برگردونده شده?، به صورت داستانی واسه تون توضیح میده و داستان زندگی خود نویسنده هم که یکی از پول دارهاس گفته شده، عالی????

1

کتاب کتاب خوبیه اما راوی با اینکه صدای خوبی داره, بسیار بد خونده کتاب رو. اشتباهات فاحشی تو خوانش داره و تاکیدش بر بخش های مختلف جملات و همچنین لحنش به قدری غلط و غیر حرفه ایه که مطمئن میشید راوی کوچکترین درکی از فحوای کتاب نداره و به تدریج که گوش میدید, انقدر این مساله تکرار میشه که کم کم از این موضوع عصبانی میشید.

4

واقعا همین طوری هست یه سری خانواده ها هستن بچه ها بزرگ می کنن که درس بخونن و به اینو اوون کار کنن یا کارمند بشن ولی یه سری خانواده ها هم جوری تربیت می کنن که کارآفرینی بکنه ..البته هستند افرادی که با اینکه خانواده به انتخاب خود ما آفرینی می کنن حتی بعد موفق شدن هم تو کار خودشون خانواده می گن ای کاش کارمند می شدی

4

کتاب خوبی به نظرمیرسه برای تغییر دید نسبت به روشهای پولدارشدن

3

این کتاب؛ تنها دو جمله‌ی مشترک با کتاب ثروتمندترین مرد بابل داره: اول اینکه ابتدا ب خودت پرداخت کن! و دوم اینکه هنگام تجارت در حوزه‌ی خاص با اهلش مشورت کن بنظرم کتاب ثروتمندترین مرد بابل با فرهنگ و تعالیم انسانی سازگارتره چون تمرکز بر تلاش و سختکوشی داره تا سودجوییو منفعت طلبی شخصی

2

کتاب خوبیه ولی هیچ جا ذکر نشده میکرو کتابه. من این کتاب رو به نیت کتاب اصلی خریدم و متاسفانه میکرو بودنش خیلی از جزئیاتی رو که من میخواستم بشنوم رو حذف کرده بود که خب این منو مایوسم کرد.

نمایش 319 نقد دیگر
4.2
(521)
انگیزه‌بخش 🚀 (3)
8,000
٪50
4,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پدر پولدار پدر فقیر
٪50
پدر پولدار پدر فقیر
رابرت کیوساکی
سبکتو
4.2
(521)
انگیزه‌بخش 🚀 (3)
8,000
٪50
4,000
تومان