0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر چیست؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب هنر چیست؟

مواضع زیبایی شناسی از افلاطون تا دانتو
درباره هنر چیست؟
پاسخ به این پرسش که چه چیز هنر است و هنر چیست، هیچ‌گاه مانند امروز با شک و تردید همراه نبوده است. بارها پیش آمده است که در موزه یا نگارخانه مقابل اثری مات‌ومبهوت ایستاده‌ایم و از خود پرسیده‌ایم که آیا این به‌واقع هنر است؟ آشکار است که برخی آن را هنر شمرده‌اند، زیرا درغیراین‌صورت آن را در آنجا نمی‌یافتیم؛ اما نمی‌دانیم چرا باید آن را هنر بدانیم، زیرا برای داوری کردن ملاک و مفهومی در اختیار نداریم تا بگوید هنر چیست. این کتاب شانزده نظریه‌ی گوناگون را معرفی می‌کند که در طی سده‌ها در پیِ پاسخ به این پرسش بوده‌اند که هنر چیست و چه معنایی دارد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۸ مگابایت
تعداد صفحات
132 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۲۴:۰۰
نویسنده میشائل هاوس کلر
مترجمرحمان افشاری
ناشرمهراندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Was ist Kunst?: Positionen der Ästhetik von Platon bis Danto
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۲۷
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۸ مگابایت
۱۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.6
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
27 ٪
3
ستاره
36 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
27 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

به نظرم هنر تا حد زیادی غیرقابل توصیف، چون هنر یک چیز نیست همه چیزه و کاملا با احساس گره خورده و احساس واقعی هم قابل بیان نیست. پس اینکه هرکسی برای خودش تعریفی از هنر داره و هرچی که داخل همون چارچوب باشه رو هنر میدونه کاملا اشتباست و کسایی که پیرو این جور خط فکری ها هم میشن کاملا در اشتباه هستن چون هنر در هیچ قالب، چارچوب و تعریفی قرار نمیگیره هنر میتونه هرچیزی باشه. اما کتاب، این اثر فلسفه و نظر شخصی چند چهره نام آشنا درباره هنر و مفهوم زیبایی هستش. هر کدام از افلاطون گرفته تا دانتو تو بخش های جداگونه دیدگاهش بیان میشه. مشکل ترجمه در بخش هایی از کتاب دیده میشه نمیدونم متن اصلی همین بوده یا ترجمه بعضی اوقات خوب کار نکرده و نتونسته پیام رو برسونه بعضی از جاهای متن رسوب کرده کرده به نظر میان خوندنشون لذت بخش و روان نیست. چندین بار متوجه گنگ، نامفهوم و بدون چفت و بست بودن جملات میشید جوری که انگار هر جمله برای خودش به سمتی میره ترجمه حالتی مصنوعی و اینترنتی پیدا میکنه. اما چیزای جالبی هم از متن دستگیرتون میشه ولی نه جوری بخوام به همه پیشنهادش بدم. امیدوارم هرکسی که میخواد بخونه براش مفید باشه. کنار هم باشیم امیدوار،هوای هم رو داشته باشیم.

4
پربار 🌳

همونطور که از عنوان کتاب مشخصه،نویسنده مقوله ی هنر را از دوران افلاطون تا دوران معاصر بررسی کرده است.در این میان از چیستی هنر،کارکرد آن و نگاه متفاوت بسیاری از اندیشمندان تاریخ از جمله افلاطون،ارسطو،هیوم،کانت،هایدگر،بنیامین،آدورنو و...صحبت شده است. در این میان جای نویسنده هایی همچون سارتر و کامو،رولان بارت و...خالی بود ک ب نظرم ب غنی تر شدن محتوای کتاب اضافه میکرد.

2

ترجمه کتاب بسیار سنگین است و یک جاهایی واقعا ملال آور است. انتظار داشتم واضح تر و رساتر به عنوان کتاب اشاره کند اما همچنان بعد از خواندن این کتاب هنوز احساس نیاز میکنم که باید کتابی دیگر در این باره بخوانم تا موضوع را درک کنم.

3

واقعن عالیست که کتابهای مربوط به هنرهای تجسمی را اضافه کردید خواهش میکنم کتابهای بیشتری درین باب را قراردهید.مانند هنر معاصر کاترین میه,جنبش های هنری,انقلاب مفهومی ,اما آیا این هنر است و ....

1

کتاب خیلی خوبیه ، فقط اگه قبل از خواندن هر فیلسوفی ، با فلسفه و نظریاتش آشنا باشین خیلی بهتر درکش می کنین ، من خودم مجبور شدم در طول خواندن به کتاب های فلسفی جامع تری رجوع کنم

1

افتضاح است،

2.6
(11)
پربار 🌳 (1)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هنر چیست؟
هنر چیست؟
مواضع زیبایی شناسی از افلاطون تا دانتو
مهراندیش
2.6
(11)
پربار 🌳 (1)
60,000
تومان