0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
9 ماه انتظار شیرین

معرفی، خرید و دانلود کتاب 9 ماه انتظار شیرین

درباره 9 ماه انتظار شیرین

دل‌نگرانی زنان در زمان بارداری به دلیل تغییرات فیزیکی و هورمونی بدن روز به روز بیش‌تر می‌شود. حالا که یک موجود جدید در بدن مادر در حال رشد است دغدغه‌های او دو برابر شده و دوست دارد کودک خود را در بهترین وضعیت جسمانی به دنیا آورد. مادران و پدران در این نه ماه ممکن است از نظر جسمی و روحی متحمل شرایط مختلفی باشند، از اضافه وزن گرفته تا دردهای بدن مادر و محدودیت‌ها و مراقبت‌های ویژه. اما آن‌چه می‌تواند نه ماه بارداری را تبدیل به یک انتظار شیرین و  خاطره‌انگیز کند داشتن یک برنامه‌ی منظم و اصولی از ابتدای بارداری تا بعد از زایمان است.

کتاب نه ماه انتظار شیرین نوشته‌ی دکتر ویلیام برچ به مادران و پدران کمک می‌کند تا با عمل کردن به نکات و راهکارهای پزشکی، نه ماه از زندگی خود را در انتظاری شیرین سپری کنند.

درباره کتاب نه ماه انتظار شیرین

با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی و دسترسی به منابع نامحدود در همه‌ی حوزه‌ها به ویژه حوزه‌های پزشکی، مادران توانسته‌اند در سال‌های اخیر جواب بسیاری از سوال‌های خود را از اینترنت پیدا کنند اما مشکل آن‌ها در پیدا کردن اطلاعات معمولا این بوده که مادران در یافتن یک برنامه‌ی منظم و عملی خیلی موفق نبوده‌اند. در دهه‌های گذشته کتاب‌های زیادی برای راهنمایی مادران باردار منتشر شده است. یکی از کتاب‌های محبوب در این حوزه کتاب نه ماه انتظار شیرین است. پرفسور ویلیام برچ با چندین سال سابقه‌ی درخشان عضو انجمن پزشکان متخصص زنان و زایمان در آمریکاست که با همراهی گروهی از پزشکان کتاب نه ماه انتظار شیرین را در سال 1981 منتشر کرد. این کتاب به پدران و مادران زیادی در سراسر جهان کمک کرد تا جواب بسیاری از سوال‌هایی را که ممکن است والدین در مدت حاملگی به نظرشان می‌رسد را بدهد.

کتاب با عنوان نه ماه انتظار شیرین در سال 1396 با ترجمه‌ی سعید سعیدیان از سوی کتابسرای بیان منتشر شد و به نوبت چاپ پنجم هم رسید. این در حالی است که کتاب حاضر اولین‌بار در سال 1366 با عنوان «راهنمایی‌های دکتر برای دوران بارداری» از سوی انتشارات واژه منتشر شده بود. نویسنده این کتاب را در 15 فصل به زبان ساده نوشته است تا مادران و پدران بتوانند به راحتی از مطالب آن استفاده کنند. کتاب نه ماه انتظار شیرین در دسته‌ی کتابهای بارداری و مراقبت قرار می‌گیرد که جنبه‌های بهداشتی و مراقبتی این دوره را به خانواده‌ها آموزش می‌دهد.

کتاب نه ماه انتظار شیرین مناسب چه کسانی است؟

کتاب نه ماه انتظار شیرین برای زنانی است که به دنبال یک برنامه‌ی منظم و دقیق هستند تا نه ماه بارداری خود را با خیال راحت پشت سر بگذارند. زنان از زمانی که عادت ماهانه‌شان به تعویق می‌افتد تا زمانی که بعد از آزمایشات متوجه می‌شوند که باردار شده‌اند دغدغه‌ی کودک داخل رحم‌شان را دارند. کتاب نه ماه انتظار شیرین به مادرانی که نگران مسائل مختلف در  این نه ماه هستند کمک می‌کند. مسائلی مثل این که چطور وزن خود را کنترل کنند و با یک رژیم غذایی درست برای خود و کودک سلامت جنین را تضمین کنند. مادرانی که نمی‌دانند در زمان بارداری چطور باید تمرینات ورزشی انجام دهند، تناسب اندام و زیبایی خود را حفظ کنند، روابط جنسی و ویار خود را کنترل کنند نیز می‌توانند از مطالب کتاب نه ماه انتظار شیرین استفاده کنند.چرا که این کتاب به تمام دغدغه‌های مادران از قبل از بارداری تا بعد از زایمان پاسخ خواهد داد.

 خواندن این کتاب نه تنها برای مادران بلکه برای پدران هم مناسب است. پدران آینده باید بدانند که در این نه ماه مسئولیت‌های جدیدی دارند که باید به آن‌ها عمل کنند و پا به پای همسرانشان در سختی و آسانی این مسیر همراهشان باشند. این کتاب به طور کل برای زوج‌هایی که قصد بچه‌دار شدن دارند و یا ممکن است از قبل وارد این مسیر شده باشند مناسب است و اطلاعات کافی و مهمی را در اختیار آنان می‌گذارد.

مروری بر فصل‌های کتاب نه ماه انتظارشیرین

کتاب نه ماه انتظار شیرین شامل 15 فصل است:

فصل1. آزمایش حاملگی: در این بخش دکتر برچ به مادران توضیح می‌دهد که آزمایشات بارداری به چه شکلی انجام می‌شود و زن چگونه و چطور با آزمایشات می‌تواند درباره باردار بودن خود اطمینان پیدا کند. در ادامه نویسنده موضوع مسائل ژنتیکی را مطرح می‌کند.

فصل.2 هنگام بارداری چه رویدادهایی را باید انتظار داشت: مادران در این فصل می‌آموزند که بعضی از موارد و مشکلات مختص دوره‌ی بارداری است. تهوع، معده درد، ادرار مکرر، تغییرات عاطفی از مواردی هستند که زنان اغلب در دوران بارداری آن را تجربه می‌کنند. نویسنده ضمن ارائه راهکار دلایل افسردگی مادران در دوره‌ی بارداری را توضیح می‌دهد.

فصل3. چه روی می‌دهد: در این بخش نویسنده به طور کامل نحوه‌ی شکل‌گیری نطفه و تکامل جنین انسان را مرحله به مرحله تا ماه نهم شرح می‌دهد.

فصل4. گزارش به پزشکتان: ارتباط و معاینه‌های مکرر مادر با پزشک به او کمک می‌کند تا جواب بسیاری از سوال‌های خود را دریافت کند. دکتر برچ تاکید دارد که کنترل وزن، فشارخون و ادرار در هر معاینه باید انجام بگیرد. او در ادامه توضیح می‌دهد که زنان در ماه‌های آخر بارداری ممکن است با چه مشکلاتی مواجه شوند و باید چه کارهایی انجام دهند.

فصل5. وزن و رژیم غذایی شما: در این بخش نویسنده به یکی از سوال‌های مهم مادران در بارداری پاسخ می‌دهد، این‌که چقدر باید به وزن بدن اضافه شود.

فصل6. کار و ورزش: مادران در این فصل یاد می‌گیرند که استراحت، کار و ورزش به چه شکلی و با چه قاعده و قانونی بهتر است انجام شود.

فصل7. داروها و مواد دیگر: نویسنده در این بخش شرح می‌دهد که چرا خوردن داروها و مواد شیمایی حتی به ظاهر معمولی برای زنان باردار می‌تواند خطرناک باشد.

فصل8. حفظ زیبایی و تناسب اندام: زنان در دوره بارداری تغییرات ظاهری زیادی دارند. در این فصل دکتر برچ روش‌های رسیدگی به بهداشت و ظاهر را به مادران آموزش می‌دهد.

فصل9. پدر شدن شوهرتان نیز 9 ماه طول می‌کشد: دکتر برچ  توضیح می‌دهد که مردان هم پا به پای زنان باید این مسیر را همراه زنان طی کنند. او در ادامه به زنان و مردان توضیح می‌دهد که چطور محبت خود را به یکدیگر ابراز کنند و سهم برابری از والد شدن داشته باشند.

فصل10.برنامه‌ریزی: ترس زایمان موضوعی کاملا طبیعی برای زنان است. این بخش به طور مفصل زنان را از همان دوره بارداری آماده می‌کند تا ترس از زایمان و بعد از آن را از ذهن خود بیرون کنند.

فصل11. مادرشدن: این بخش بیش‌تر به روزهای آخر بارداری اختصاص دارد و به زنان راه‌های تشخیص علائم و دردهای زمان زایمان را بیان می‌کند.

فصل12. به طرف بیمارستان: در این بخش از زمان ورود به بیمارستان تا نحوه‌ی خروج کودک از شکم مادر و راه‌های تشخیص یک نوزاد سالم توضیح داده می‌شود.

فصل13.شما و بیمارستان: مادر در این فصل می‌آموزد که شیردهی و زمان و مقدار آن به چه شکل باید انجام شود. در ادامه نویسنده راهکارهایی برای ناراحتی‌های پس از زایمان ارائه می‌دهد.

فصل14. درخانه: نویسنده در این بخش، از زمان رسیدن مادر و کودک به خانه، تمریناتی برای کاهش وزن مادر برای بازگشت به تناسب اندام تا رژیم غذایی سالم و داشتن روابط جنسی با همسر را توضیح می‌دهد.

فصل15.وظایف مادر: آن‌چه مادران باید بدانند این است که کودک از زمان تولد نیاز به مراقبت دائمی دارد. در این فصل دکتر برچ این نکات را متذکر می‌شود که چطور بعد از بیمارستان باید مراقب نوزاد خود بود.

در بخشی از کتاب نه ماه انتظار شیرین می‌خوانیم

در ابتدا ممکن است روش کار بیمارستان عجیب به نظر آید ولی به سرعت خود را با آن وفق خواهید داد. زرنگ باشید. از اینکه عده‌ای هستند که همه کارها را برای شما انجام می‌دهند حداکثر استفاده را ببرید. همین که به خانه برگردید وضع عوض می‌شود؛ آن مقدار استراحتی که اکنون از آن برخوردارید اثر مستقیمی روی سرعت و سهولتی خواهد داشت که بدنتان را به حالت اول بر می‌گرداند.

رحم پس از زایمان، یکی از عواملی که باعث هیجان و ترس ناگهانی شما می‌شود نهادن دست بر روی شکمی است که دیگر برجسته نیست. اما باز هم این فرورفنگی ادامه خواهد داشت. به یاد دارید قبلا درباره این عضو مهم چه گفتيم؟ این عضو به مدت ۹ ماه رشد کرده، تغییر و توسعه یافته و مقاصد مهمی را به انجام رسانیده. اکنون وظیفه‌اش خاتمه یافته و باید به وضع عادی خود برگردد. به دنبال عمل جادویی طبیعت یعنی زایمان، وزن رحم از حدود ۹۰۰ گرم به کمتر از ۱۲۰ گرم تقلیل می‌یابد و به صورتی چروکیده و درهم رفته در می‌آید. این کاهش تنها در ۶ هفته انجام می‌گیرد.

کوچک شدن رحم بلافاصله پس از زایمان و با خروج قسمت اعظم خون آن شروع می‌شود که پس از آن نیز به مدت چند هفته و به مقدار خیلی کم و مداوم ادامه دارد. این حالت شبیه آخرین روزهای قاعدگی است و لازم است از نوار بهداشتی استفاده شود. قبل از استفاده از تامپون باید نظر پزشک را جویا شد. اگر مادر شیر ندهد عادت ماهانه او احتمالا تا هفته‌ها بعد و در غیر این صورت تا مدتی مدید از سر گرفته نمی‌شود. کشیدگی عضلات شکم که گاه گاهی روی می دهد با انقباض‌های رحم همراه است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
7.۳۸ مگابایت
تعداد صفحات
328 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۵۶:۰۰
نویسنده ویلیام جی برچ
مترجمسعید سعیدیان
ناشرنشر هومیس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۸/۱۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
160,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷.۳۸ مگابایت
۳۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بحثش خیلی کامل و جمع و جورتر از بقیه کتاب های موجود بود به همین دلیل خریدمش

1

اصلا جالب نبود،کتاب خیلی قدیمی هست....

3
(2)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
9 ماه انتظار شیرین
9 ماه انتظار شیرین
ویلیام جی برچ
نشر هومیس
3
(2)
60,000
تومان