0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قصه های مجید 1

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قصه های مجید 1

درباره قصه های مجید 1

در ادبیات ایران هم مانند سایر نقاط دنیا قصه‌های جذابی برای کودکان وجود دارد. قصه‌های مجید یکی از همین قصه‌هاست. این مجموعه داستان جالب و بامزه روایت پسر نوجوانی به نام مجید است که همراه با مادربزرگش که او را بی بی می‌نامد زندگی می‌کند. هوشنگ مرادی کرمانی این مجموعه را در پنج جلد نوشته است و 38 داستان مختلف از مجید روایت کرده است. شروع چاپ این مجموعه داستان به سال 1353 برمی‌گردد.

هوشنگ مرادی کرمانی در این داستان از ادبیاتی ساده و عامیانه استفاده کرده است و لحن کتاب به لحن مردم کوچه و بازار نزدیک است. همین باعث محبوبیت زیاد قصه‌های مجید شده است و با اینکه این داستان برای کودک و نوجوان نوشته شده است بزرگسالان زیادی هم به آن علاقه نشان داده‌اند. این مجموعه به قدری جذاب بوده است که در ساال 1371 کیومرث پوراحمد تصمیم گرفت از روی آن یک سریال بسازد. سریالی که بارها و بارها از تلویزیون ایران پخش شد و طرفداران زیای پیدا کرد.

کتاب قصه‌های مجید تا کنون بارها منتشر شده است. انتشارات نوین کتاب کتاب صوتی قصه‌های مجید 1 را با صدای مهدی پاکدل، بازیگر محبوب کشورمان در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. شما می‌توانید این نسخه صوتی را در همین صفحه در دسته‌بندی داستان و رمان فیدیبو دانلود کنید.س

خلاصه داستان کتاب صوتی قصه‌های مجید

کتاب صوتی قصه‌های مجید1، مجموعه‌ای از ده قصه‌ از ماجراهای مجید به نام آینه قلب‌ها، عاشق کتاب، گربه، طبل، ژاکت پشمی، دعوت، سلمانی سوم، سماور، سفر، عکس یادگاری، آرزوها و دوچرخه است که هرکدام روایتی از این پسر بامزه ارائه می‌کنند. مجید پسری از طبقه‌ی پایین جامعه است که درست است پدر و مادر ندارد و برای کمک به مادربزرگش مجبور است کارهایی همچون کار کردن در نانوایی محل انجام دهد اما روح بزرگ و رویاپردازی دارد و قدرت نویسندگی‌اش بالاست. او در ریاضی ضعیف است اما انشاهای فوق‌العاده‌ای می‌نویسد و امیدوار است یک روزی در آینده تبدیل به یک نویسنده شود یا از دنیای سینما سردربیاورد. او ساده‌دل و مهربان است و مانند همه‌ی بچه‌ها وقتی به دردسر می‌افتد دروغ‌های کوچک عجیب و غریب می‌گوید.

هوشنگ مرادی کرمانی، قصه گوی محبوب بچه‌ها

هوشنگ مرادی کرمانی در سال 1322 در سیرچ کرمان به دنیا آمد و در همین روستا بزرگ شد. او تا پنجم ابتدایی در روستا درس خواند و پس از آن به کرمان رفت تا دبیرستان را تمام کند. این دوران آغاز علاقه‌ی او به سینما بود. پس از آن هوشنگ مرادی کرمانی به تهران رفت تا در دانشگاه درس بخواند. او لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارد.

مرادی کرمانی از کودکی به نوشتن علاقه داشت و در دوران تحصیل در تهران سر از رادیو در آورد. او داستان‌هایش را با الهام از فرهنگ عامه می‌نوشت و طنز خوشایندی در قصه‌هایش داشت. هرچند رنج و فقر مردم در داستان‌های مرادی کرمانی پیداست اما ارزش‌هایی مانند امید به آینده و همدلی هم در آن‌ها به چشم می‌خورد. او بیشتر داستان‌هایش را برای کودکان و نوجوانان نوشته است و به خاطر داستان‌هایش جایزه جهانی اندرسن را دریافت کرده است. از این نویسنده 78 ساله ده‌ها و کتاب و فیلمنامه و اثر ارزشمند به جا مانده است که بسیاری از آن‌ها ارزش مطالعه کردن را دارند. در ادامه تعدادی از این آثار را معرفی می‌کنیم:

چرا باید کتاب صوتی قصه‌های مجید را شنید؟

قصه‌های مجید یک داستان نوستالژیک و دوست داشتنی است و روزگار بخشی از مردم ایران در زمانه خودش را توصیف می‌کند. این کتاب پر از ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه‌ی فارسی است و بسیار جذاب و گیرا نوشته شده است. اگر به ادبیات عامه پسند ایران علاقه‌دارید و می‌خواهید یک داستان جذاب و خواندنی بخوانید این کتاب بهترین گزینه برای شماست. صدای مهدی پاکدل به عنوان گوینده بر جذابیت این داستان افزوده است و می‌توانید لحظات لذت بخشی را با پخش این کتاب برای خودتان و خانواده‌تان بسازید.

در بخشی از کتاب صوتی قصه‌های مجید می‌شنویم

مش اسداله صفحه از کتابی پاره کرد با صفحه پاره شده پاکت قیفی درست کرد نوشتن با گلی گذاشت روی ترازو وزنش کرد درشو بذار داد دست من قند و چای زردچوبه گرفته بودم و مش اسداله چرتکه انداختن حساب کرد و پولشو گرفت راه افتادم به خونه رسیدم مادربزرگ چیزهایی را که از مش اسداله سلام حال سر کوچه گرفته بودم از من گرفت و پاکت ها را خالی کرد و کاغذهایی که صفحه کنده شده کتاب بود، به من گفت که بریزم که سطل آشغال، تعطیلات تابستان بود و کار درست حسابی نداشتم هم جور کنم، برای اینکه خودمونو سرگرم کنم، نشستم گوشه اتاق و بنا کردم به خوندن صفحای کتابی که توشون تنباکو و قند و چای زردچوبه پیچیده شده بود، هشت پشت هم بود، از صفحه 15 تا 22 اول زرد یا زردچوبه و سفیده‌های قند و قشنگ با صبر و حوصله و صفا فوت کردک و پاک کردم و بنا کردم به خوندن چقدر خوب و ساده و گیرا نوشته شده بود، قصه خوبی بود برای خوندن، حقیقتش تا اون موقع کتابی غیر از کتاب های درسی نخونده بودم، این هشت صفحه را که خوندم مزه کتاب رفت زیر دندونم، اما شانس بد اینجا بود که قصه جایی شیرین می‌شد، درست ته صفحه 22 آخرین صفحه‌ای که به دست رسیده بود، قطع شد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب قصه‌های مجید

داستان‌هایی مثل قصه‌های مجید که زیبا و لطیف و نزدیک به حقایق و روزمره‌ی همه‌ی ماست، چندان شیرین هستند که هر کس دوست دارد، آن‌ها را پی بگیرد و بیشتر مانند آن‌ها بخواند، از این رو کتاب‌هایی به این سبک و نزدیک به حال و هوای کتاب مرادی کرمانی طرفداران بسیاری دارد. به همین جهت پیشنهادهای پیش رو، به امید آن که لذتی زائدالوصف ببریم، ارائه شده‌اند، باشد که خوانندگان گرامی دوست داشته باشند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
263.۲۹ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۴۴:۱۱
نویسنده هوشنگ مرادی کرمانی
راویمهدی پاکدل
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۸/۱۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۳.۲۹ مگابایت
۰۴:۴۴:۱۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 170 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (3)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
5
ستاره
78 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
4 ٪
116 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من اصلا اهل این نیستم که بخوام کتاب صوتی گوش بدم، اما با شنیدن نمونه این کتاب و صدای دلنشین آقای پاکدل، مشتاق به خرید این کتاب شدم... ^_^ به نظرم کتاب های آقای مرادی کرمانی نظیر ندارن👌

5

ضمنا قشنگی قصه های مجید لهجه اصفهانی اشون بود بهتر نبود خود مجید یا یکی از بازیگران سریال یا یکی همسن مجید بالهجه اصفهانی؟؟ اینجوری نوستالژیک هم میشد وگرنه کسی صدای گرم ودلنشین وارامبخش اقای پاکدل رو انکار نمیکنه توی این مجموعه شاید بهترینش یود

5

قصه‌های شاد و دلنشین مجید با صدا و روایت جذاب و هیجان انگیز آقای مهدی پاکدل و آهنگسازی نشاط بخش آقای مهدی زارع، یک مجموعه کامل و بی‌نظیر... پیشنهاد می‌کنم هر سه نُسخه صوتی قصه‌های مجید را تهیه کنید و از شنیدن آن‌ها لذت ببرید. روزهایتان را سرشار از شادی و نشاط خواهد کرد.

5

هر بار که بچه هام رو ترغیب به دیدن کارتون های بچگی خودم میکردم میدیدم پنج دقیقه بیشتر از کارتونها رو نمیبینن براشون جذابیت نداشت اما در کمال تعجب داستان های مجید رو براشون پخش کردم هم از داستان و هم از شیوه روایت آقای پاکدل خیلی خوششون اومد.

5

کتاب بسیار جذاب و خنده داره. برام بسیار نوستالژیک بود و حتی خییییلی بهتر از سریالشه. حیف که دوران کودکی و نوجوانی این کتاب رو نخونده بودم و فقط سریالش رو دیده بودم.

5

صدای گرم مهدی پاکدل و شیوه ی روایت بسیاااار دلنشین و دلچسبش باعث شد بعد شنیدن ۳-۴ تا قصه هر ۳ تا کتاب و با عشق بخرم و هی گوش بدم.

5

من عاشق اون موسیقی اول سریالش بودم و هستم. خاطرات کودکی روزهای جمعه که مینشستیم پای تلویزیون و این سریال رو نگاه میکردیم برام زنده میشه. کاش تو نسخه های صوتی از همون موسیقی ابتدای سریال استفاده میشد

3

برای من که سریالش رو تو بچگی دیدم کتابش یه حال و هوای دیگه داره .کاش راوی یه کم لهجه اصفهانی داشت مثل مجید توی سریال .کاش کتاب رو خود مهدی باقربیگی بازیگر نقش مجید می خوند.

5

خیلی دلنشین و با صدای اقای پاکدل عالیه ولی متاسفانه صدای موزیک بین قصه یک مرتبه خیلی بلند میشه من چون عادت دارم قبل‌خواب به عنوان قصه شب گوش میدم, ولی انقد بلند میشه میپرم.

5

به پیشنهاد همسرم این کتاب رو گوش دادم واقعا لذت بردم و پسرو دخترم هم عاشق این کتاب شدن بسیار شیوا و دلنشین خوندن کتاب رو آقای پاکدل ممنون از فیدیبو

نمایش 106 نقد دیگر
4.6
(171)
حال‌خوب‌کن ✨ (3)
58,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قصه های مجید 1
قصه های مجید 1
هوشنگ مرادی کرمانی
نوین کتاب
4.6
(171)
حال‌خوب‌کن ✨ (3)
58,000
تومان