0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یوسف آباد خیابان سی و سوم

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی یوسف آباد خیابان سی و سوم

درباره یوسف آباد خیابان سی و سوم

زندگی شهری پیچیدگی و تجربه‌های خاص خود را دارد. سال‌هاست که مردم و نویسنده‌های مختلف در سراسر دنیا دست به توصیف و شهر نگاری کرده‌اند. حتی این موضوع در سینما و مستندها هم رواج پیدا کرده است. داستان‌هایی که توصیفی غنی از گوشه و کنار شهر، از کوچک و بزرگ آن، از مردم و قصه‌های آن‌ها دارند در واقع باب آشنایی و حتی آشتی خیلی از افراد را با کلان‌شهرها باز می‌کنند. کتاب صوتی یوسف‌آباد، خیابان سی و سوم یکی از داستان‌هایی است که می‌تواند تا حدودی به ما بگوید که کلان‌شهرها با وجود همه‌ی مشکلات و آزارهایی که برای ساکنین خود دارند جنبه‌های مثبت و دوست‌داشتنی نیز در خود دارند. سینا دادخواه در این رمان سعی کرده تا نسل امروز تهران و تهران امروز را به مخاطب نشان دهد.

خلاصه کتاب صوتی یوسف‌آباد، خیابان سی و سوم

رمان کوتاه یوسف‌آباد، خیابان سی و سوم درباره‌ی 2 مرد و 2 زن به نام‌های سامان، لیلا، حامد و ندا چهار شخصیت اصلی داستان هستند که هر فصل کتاب به یکی از آن‌ها اختصاص دارد. قصه‌ی زندگی این آدم‌ها از طریق یک آتلیه عکاسی در تهران به هم گره می‌خورد. زندگی این آدم‌ها از زبان خودشان روایت می‌شود؛ اما چیزی که این شخصیت‌ها را به هم مرتبط می‌کند عشقی است که در بستر زندگی شهری اتفاق می‌افتد و در این داستان شهر تهران نقطه‌ی مهمی است که زندگی این آدم‌ها به آن وابسته شده است.

درباره کتاب صوتی یوسف‌آباد، خیابان سی و سوم

رمان کوتاه صوتی یوسف‌آباد، خیابان سی و سوم اثر سینا دادخواه است که نسخه چاپی آن را انتشارات چشمه در سال 1388 راهی بازار نشر کرد. این کتاب بعد از انتشار با استقبال خوبی مواجه شد. این رمان 4 فصل دارد و هر فصل از زبان یکی از شخصیت‌ها روایت می‌شود. در فصل اول رمان سامان راوی داستان است. او زندگی خود را به عکاسی و پاساژ گردی می‌گذراند. در فصل دوم با لیلا آشنا می‌شویم دختری که زمان انقلاب در تهران بزرگ و بزرگ‌تر شده و حالا واگویه‌هایش و شخصیت حساس و شکننده‌اش را به خواننده معرفی می‌کند.

استاد نجات راوی فصل سوم کتاب مردی است که زندگی پر فراز و نشیبی داشته است. او بعد از پشت سر گذاشتن کلاس‌های متعدد مثل کلاس‌های تفسیر نهج‌البلاغه، شرکت در انقلاب، زندگی خارج از کشور حالا به ایران برگشته و در رشته‌های عکاسی و زبان تدریس می‌کند.

ندا دانشجوي زیرک و باهوش دانشگاه تهران فصل چهارم کتاب را روایت می‌کند. او نمونه خوبی از نسل جوان امروز در این رمان است. محوریت اصلی همه‌ی بخش‌های کتاب شهر تهران است. به نوعی می‌توان این کتاب را ستایشی از شهر تهران دانست که روح و مناسبات آن باعث شده تا این آدم‌ها که هر کدام یادآور نسلی هستند در کنار هم قرار بگیرند.

تهران در رمان یوسف‌آباد، خیابان سی و سوم تهران زشتی نیست. بلکه در جای‌جای این رمان و تمام زوایایی که از شهر ترسیم می‌شود تهرانی است که در آن عشق وجود دارد و می‌توان آن را دوست داشت. شاید برای عده‌ای این رمان از این نظر کمی ناخوشایند بیاید اما اینکه یک بار تهران را از نقطه‌ی مشابه به یوتوپیا دید هم می‌تواند جزو نکات مثبت این رمان محسوب کرد.

سینا دادخواه در این رمان لحن محاوره و خودمانی به کار گرفته تا داستان برای مخاطب ملموس‌تر و آشناتر به نظر برسد. شبیه دوستی که روایتی کوتاه از زندگی خود دارد و مخاطب را با خود همراه می‌کند.

دادخواه در این اثر تلاش کرده تا تجربه‌ی شهری و تاثیر زندگی شهری بر ساکنانش را، دغدغه‌های مردم شهر، جزئیات شهری و افکار و دغدغه‌های آن‌ها را به تصویر بکشد. البته نمی‌توان منکر این موضوع شد که او در این رمان نسبت به شهر تهران کمی تعصبی برخورد کرده است و می‌گوید:  «این شهر توی خون همه‌ي تهرانی‌ها هست، ولی چرا همه از خون و خون‌ریزی می‌ترسند؟ باید یکی بیاید و نتایج آزمایش خونشان را نشانشان بدهد تا ببینند درصد تهران از درصد گلبول‌های سفید خونشان هم بیشتر است و این تهران است که دارد از بدنشان در مقابل انواع بیماری‌ها دفاع می‌کند.»

کتاب صوتی یوسف‌آباد، خیابان سی و سوم با خوانش مریم پاکذات، سحر مشرفی، علی دنیوی ساروی، آرمان سلطان زاده در 4 ساعت و 58 دقیقه از سوی انتشارات آوانامه در دسترس علاقه‌مندان به داستان‌های صوتی قرار گرفته است.

اگر به شنیدن کتاب‌های صوتی علاقه‌مند هستید بهتر است زمانی که در یک پیاده‌روی خلوت در شهر قدم می‌زنید این کتاب را گوش کنید تا احساس کنید که ساختمان‌ها، کافه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها، پاساژها و جزئیات شهر چقدر دلنشین هستند.

درباره سینا دادخواه نویسنده کتاب یوسف‌آباد، خیابان سی و سوم

سینا دادخواه نویسنده معاصر ایرانی متولد 1363 است. او در رشته‌ی کارشناسی مهندسی عمران تحصیل کرده و در سال‌های اخیر با چند رمان خود از جمله «یوسف‌آباد، خیابان سی و سوم»، «زیباتر» و «شاهراه» که توسط نشرچشمه منتشر شده‌ به شهرت رسید.

کتاب‌های دادخواه به چاپ‌های متعدد رسیده‌اند که این خود نشانگر تسلط او بر نوشتن و دغدغه‌های شهری‌اش است. دادخواه در زمینه‌ی مطالعات شهری و تهران‌پژوهی هم فعالیت دارد. مقالات متعددی از او در نشریات معتبر کشور در زمینه‌ی ریخت‌شناسی فرهنگ شهری و کنکاش در تاریخ دهه 80 به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب صوتی یوسف‌آباد، خیابان سی و سوم می‌شنویم

به اين فكر كن كدام برند بوت‌هاي خوشگل‌تري دارد. سپيده بوت‌هايش را از كجا مي‌خريد؟ آديداس فقط از آن كتاني هاي رنگ و وارنگ پرپري دارد كه آدم را ياد دو مارتن سالمندان مي‌اندازند. زارا؟زاراي اصل كه پيدا نمي‌شود. نايك؟ نايك كه بوت ساق بلند ندارد. كاترپيلار؟ كاترپيلار چه طور است ندا؟ انگليسي‌ام به خوبي تو نيست، ولي مي‌دانم كاترپيلار به زبان انگليسي مي‌شود كرم ابريشم. بوت‌هاي سبك خردلي كاترپيلار را اگر پات كني، به ثانيه نمي‌كشد كه پروانه‌اي استوايي مي‌شوي و بال بال زنان از پاساژ گلستان مي‌روي بيرون. آل استار و چنل و دولچه را هم بي‌خيال. اول و آخرش بايد پاي تو كاترپيلار ببينم.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب کتاب صوتی یوسف‌آباد، خیابان سی و سوم بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی رمان ایرانی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
274.۵۶ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۵۸:۵۷
نویسندهسینا دادخواه
راویآرمان سلطان زاده
راوی دوم علی دنیوی ساروی
راوی سومسحر مشرفی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۸/۰۶
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۷۴.۵۶ مگابایت
۰۴:۵۸:۵۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 27 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
3 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
33 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اولش یکم ارتباط برقرار کردن با داستان برام سخت بود. به نظر میومد به جای اینکه نویسنده عصا قورت داده باشه و متنش حکیمانه، ماجرا سطحیه و دغدغه های آدمایی که تو زندگی هدف و ارزشی ندارن مطرحه......! اما جلوتر که رفتم دیدم نه همچین بدم نیست. اتفاقا خیلی ظریف و بی پروا واگونه های درونی شخصیت های داستان بیرون ریخته میشه. که خیلی هاش با اینکه در ظاهر جامعه کتمان میشه ولی در زیر پوست روابط جریان داره. شهر تهران هم که دور از نظر نمونده و نویسنده با زبردستی پیوند برقرار کرده بین این شهر و تار و پود داستانش

5

من کتاب رو دارم و چندبار خوندم و دوست داشتم، بنظر من نسخه متنی این کتاب بسیار بهتر از این نسخه صوتیه، واقعا انتخاب راوی مناسب با شخصیت اول این داستان نیست، وقتی شما کتاب رو خونده باشی و شخصیت اول داستان رو شناخته باشی، انتظار این صدا و این لحن رو نداری، یه صدای پویاتر و سرزنده تر لازم بود

5

به نظر، یوسف آباد...، بیشتر از آنکه بر غنای داستانی و پیچیدگی قصه تکیه کند، به شکل روایت و نگاه آدم‌های مختلف داستان، وابسته است. به نظرم، در مجموع کار خوبی بود. این روزها، انگار شکل روایت از غنای داستانی و خود جدابیت ذاتی قصه‌ها اهمیت بیشتری برای نویسندگان پیدا کرده است.

1

آخرش اصلا مشخص نبود. رمان خیلی از نظر من خیلی ساده و معمولی بود. تفکرات ندا در فصل آخر خیلی پیش پا افتاده و قدیمی بود. هرچند نوع نوشتن کتاب خوب بود اما واقعا میتونست روی داستان بیشتر وقت گذاشته بشه و محتوی را قوی تر بیان کنند.

5

چند سال پیش کتابش رو خونده بودم اون موقع محل کارم تو یوسف آباد بود و به خاطر اسمش خریدم و واقعا هم لذت بردم. برای ارتباط برقرار کردن با این کتاب لازمه تهران رو بشناسید و حال و هوای محلات تهران رو بدونید.

1

یک رمان خیلی خیلی معمولی که به نظر من ارزش وقت گذاشتن نداشت ، آخرشم معلوم نشد چی به چی بود

1

واقعا مزخرف ارزش گوش کردن نداره

2

خوب نبود، فقط بلد بود اسم مناطق تهران رو بیاره

1

رمان بسیار ساده و مزخرف . ارزش خواندن نداره اصلا ،👎👎

2

من با کتاب رابطه برقرار نکردم متاسفانه

نمایش 7 نقد دیگر
3
(27)
77,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
یوسف آباد، خیابان سی و سوم
یوسف آباد، خیابان سی و سوم
سینا دادخواه

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یوسف آباد خیابان سی و سوم
یوسف آباد خیابان سی و سوم
سینا دادخواه
آوانامه
3
(27)
77,000
تومان