0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فنون افزایش هوش هیجانی کودکان

معرفی، خرید و دانلود کتاب فنون افزایش هوش هیجانی کودکان

درباره فنون افزایش هوش هیجانی کودکان
امروزه کودکان و همچنین والدین دوره دشواری را سپری می‌کنند. در طول یک یا دو دهه گذشته دگرگونی بنیادی در ماهیت کودکی به وجود آمده است، نخست اینکه آموختن اصول مربوط به هیجان‌های انسانی برای کودکان دشوارتر است و دوم بالا رفتن انتظار والدین است، والدینی که این آموزش‌ها را به فرزندان دلبند خود می‌دهند. والدین باید در آموزش هیجان‌های اصلی و آموزش‌های اجتماعی به فرزندان خود هوشیارتر باشند. جان گاتمن(۱) در این راهنمای کاربردی به والدین نشان می‌دهد چگونه می‌توانند این کار را انجام دهند. شاید تاکنون این نیاز ضروری و بدیهی به نظر نرسیده باشد. با توجه به آمار، در طول چند دهه گذشته تعداد قتل در بین نوجوانان چهار برابر، تعداد خودکشی سه برابر و تجاوز به محارم دو برابر شده است. در پس آمارهای اینچنینی احساسات هیجانی ناخوشایندتری نهفته است. در یک نمونه‌گیری تصادفی ملی از بیش از ۲۰۰۰ کودک آمریکایی که نخست در میانه سال‌های ۱۹۷۰ و سپس در پایان دهه ۱۹۸۰ انجام شد، این کودکان به‌وسیله والدین و آموزگاران ارزشیابی شدند، میانگین هیجان‌های پایه و مهارت‌های اجتماعی این کودکان در بررسی دوم کاهش یافته بود. این کودکان نسبت به گذشته ناآرام‌تر و تحریک‌پذیرتر و غمگین و دمدمی مزاج‌تر بودند، افسرده‌تر شده بودند و بیشتر احساس تنهایی می‌کردند، تکانشی‌تر و نافرمان‌تر بودند، نمره این آزمودنی‌ها در بیش از چهل شاخص کاهش یافته بود. در پس این شرایط نامطلوب و مخرب عوامل تأثیرگذار بیشتری نهفته است. از سویی معنای واقعیت‌های اقتصادی نوین این است که والدین برای تأمین هزینه‌های زندگی خانواده باید بیش از نسل‌های گذشته کار کنند- بدین معنا که بسیاری از والدین در مقایسه با والدین خودشان وقت آزاد کمتری برای گذراندن با فرزندان خود دارند. بسیاری از خانواده‌ها دور از اقوام خود زندگی می‌کنند، معمولاً در محله‌هایی زندگی می کنند که والدین می‌ترسند به فرزندان خود اجازه بدهند در کوچه و خیابان بازی کنند و به تنهایی به خانه همسایه‌ها بروند. و ساعت‌های زیادی از زندگی کودکان صرف خیره شدن به صفحه تصویری می‌شود- یا تماشای تلویزیون یا نگاه کردن به صفحه کامپیوتر- بدین معنی که دیگر کودکان برای بازی از خانه بیرون نمی‌روند. در کتاب فنون افزایش هوش هیجانی کودکان، جان گاتمن شیوه‌ای علمی و کاربردی به والدین ارائه می‌دهد تا بتوانند به فرزندان خود ابزار و مهارت‌های اساسی برای زندگی را بدهند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۵ مگابایت
تعداد صفحات
271 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۰۲:۰۰
نویسنده جوان دی کلیر
نویسنده دومجان گاتمن
مترجممنا خاطری
ناشرموسسه خدمات فرهنگی رسا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۸/۰۵
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۵ مگابایت
۲۷۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 21 مخاطب
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
9 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب به قدری مفید و کاربردی هست که امیدوارم روزی برسه که این طور کتاب ها جز دروس مدرسه بشه و یک زنگ ب طور کامل اختصاص پیدا کنه برای بسیاری از پدر و مادرها که در تربیت کودکشان دچار مشکل هستن بسیار بسیار کاربردی .ممنون از فدیبو

5

کتاب بسیار عالی و کاربردی است .من هم معلم هستم هم مادر برای آموزش به فرزندان و دانش آموزانم استفاده کردم.ولی قبل از هر چیز خودم از آن یاد گرفتم احساساتم را بپذیرم و چگونه ابراز کنم .به همه قشر ها و گروهای سنی توصیه میکنم.

5

لطفا کتاب صوتی ارائه نمایید

5

کتاب کاربردی هست و نکاتی ک گفته تا حد زیادی اجرایی هست .

5

کتاب خوبیه، همه پدر و مادر ها لازمه که این کتاب رو بخونن

5

کتاب فوق العاده عالی است به همه‌ی والدین توصیه میکنم

5

مطالب خوب و مصداقی رو بیان میکنه.. خیلی هم کاربردیه

4

به تمام مادرها خواندنش رو توصیه میکنم

1

نویسنده کتاب گاتمن هست یا دی کلیر؟؟؟

4

کتاب صوتی باشه بهتره ممنون

نمایش 4 نقد دیگر
4.4
(21)
17,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فنون افزایش هوش هیجانی کودکان
فنون افزایش هوش هیجانی کودکان
جوان دی کلیر
موسسه خدمات فرهنگی رسا
4.4
(21)
17,000
تومان