0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرانکلین د. روزولت
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فرانکلین د. روزولت

نویسنده:
برندا هاوگن
درباره فرانکلین د. روزولت

فرانکلین دلانو روزولت سیاستمدار و سی و دومین رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا است. دوران خدمت او طولانی‌ترین دوره‌ی ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا بوده است. او اداره امور آمریکا را در بدترین شرایط اقتصادی به دست گرفت و با برنامه‌های متعدد، ملتِ ناامید آمریکا را از رکود اقتصادی نجات داد. بزرگترین چالش پیش روی روزولت به قدرت رسیدن هیتلر در آلمان و وقوع جنگ جهانی بود. برندا هاوگن نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی، سرگذشت فرانكلين د. روزولت را از دوران کودکی تا زمان مرگ را روایت کرده و عملکرد سیاسی او را در دوران پرآشوب قرن بیستم مورد بررسی قرار داده است.

‌درباره‌ی کتاب فرانكلين د. روزولت اثر برندا هاوگن

فرانکلین روزولت در 30ژانویه 1882 در خانواده‌ای مرفه به دنیا آمد. او در ناز و نعمت بزرگ شد و فنون اسب‌سواری و قایقرانی را از پدر و پدربزرگش آموخت. او تحصیلات خود را در رشته‌ی حقوق ادامه داد و از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شد. روزولت سردبیری روزنامه مدرسه و دانشگاه را به عهده داشت. توانایی او در مناظره و بحث مثال زدنی بود. به قدرت رسیدن یکی از اقوام خانواده‌ی پدری‌اش به نام تئودور روزولت نام او را در مدرسه و دانشگاه برجسته ساخت و او را به سمت فعالیت‌های سیاسی سوق داد. فرانکلین روزولت در سال 1905 با الینور روزولت ازدواج کرد و آن دو صاحب 5 فرزند شدند.

روزولت با پیروزی کرسی مجلس سنای آمریکا وارد دنیای سیاست شد و عبارت «دوستان من» به شعار تبلیغاتی او بدل شد. او فردی تاثیرگذار بود و با وجود سن کم توانست اعتبار زیادی از سوی مردم به دست آورد. روزولت در سال 1920 به بیماری فلج اطفال دچار شد و توانایی حرکت را از دست داد. او تنها به وسیله‌ی آتل‌های آهنی و با کمک چوب زیر بغل می‌توانست حرکت کند یا کمی بایستد. این تراژدی او را از رویاهایش دور نکرد الینور برای کمک به او کوشید وجهه‌ی مردمی همسرش را بهبود ببخشد و باوجود کم‌روئی در تمام سخنرانی‌های او حضور می‌یافت. او پس ازسپری کردن دوران نقاهت در انتخابات فرمانداری نیویورک پیروز شد و اقدامات موثری برای دوران رکود دهه‌ی سی آمریکا انجام داد.

برندا هاوگن نویسنده‌ی کتاب «فرانکلین روزولت» با زبانی ساده و گیرا داستان پیروزی روزولت در انتخابات، مذاکرات او با هیتلر و ورود به جنگ جهانی دوم را به تصویر کشیده است. او از سال 1933 تا 1945 رئیس جمهور آمریکا بود اما پیش از آنکه چهارمین دوره ریاست جمهوری‌اش به پایان برس، بر اثر بیماری از دنیا رفت.

نسخه‌ی فیزیکی کتاب «فرانکلین د.روزولت» مصور است و مخاطب می‌تواند تصویر شخصیت‌های مختلف، جلسات سران کشورها، خانواده‌ی روزولت و مردم را در آن دوران را مشاهده کند. این کتاب به مجموعه‌ی «شخصیت‌های تاثیرگذار» انتشارات ققنوس تعلق دارد و عرضه‌ی کتاب صوتی آن را انتشارات آوا نامه بر عهده داشته است. کتاب فرانکلین د.روزولت دارای ده فصل است. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فصل  حدود 10 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر با 108مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب فرانكلين د. روزولت

بخش اول: مانعی دشوار در مسیر

بخش دوم - زندگی در ناز و نعمت

بخش سوم - مردی زندگی

بخش چهارم - مسیر سیاست

بخش پنجم - پیروزی بر تراژدی

بخش ششم - روزولت در مقام فرماندار

بخش هفتم - معامله جدید

بخش هشتم - جنگ جهانی دوم

بخش نهم - ورود آمریکا به جنگ

بخش دهم - واپسین روزها

‌درباره‌ی برندا هاوگن نویسنده‌ی کتاب فرانكلين د. روزولت

برندا هاوگن نویسنده‌ی مطرح آمریکایی است. او در دانشگاه رشته‌ی روزنامه‌نگاری خوانده است. هاوگن پیش از آنکه به نویسندگی روی بیاورد در زمینه‌ی روزنامه‌نگاری مشغول به کار بود و مدیریت نشریات بسیاری را برعهده داشت. هاوگن در این زمینه بسیار موفق بود و جوایز متعددی را در این حوزه از آن خود کرده است. او آثار گوناگونی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان نوشته و ویرایش صدها کتاب را بر عهده داشته است. برخی از آثار این نویسنده به زبان فارسی نیز ترجمه شده که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «آدولف هیتلر»، «بنجامین فرانکلین» و «وینستون چرچیل» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب فرانكلين د. روزولت به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب فرانكلين د. روزولت را با ترجمه‌ی محمدرضا دوست طلب عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان به محصولات شنیداری قرارداده است.

‌در بخشی از کتاب فرانكلين د. روزولت می‌خوانیم

تقریبا همزمان با ورود روزولت به کاخ سفید. مردی به نام آدولف هیتلر در آلمان به قدرت رسید. مردم آلمان پس از جنگ جهانی اول رنج‌های زیادی کشیده بودند. معاهده‌ی ترک مخاصمه ورسای آلمان‌ها را مسئول آغاز جنگ دانست و آنها را مجبور کرد سرزمین‌های تسخیرشده را بازپس دهند و خسارات واردشده به کشورها را به طور کامل بیردازند. اما هزينه‌ی این خسارات چنان زیاد بود که نمی توانستند از پس آن برآیند. بحران اقتصادی جهان در دهه‌ی ‎۱٩۳۰‏ مردم آلمان را طوری مستاصل, کرد که دیگر نمی دانستند به کجا پناه ببرند.

مردم آلمان که تحقیر شده و درپی امید بودند تصور کردند که هیتلر می‌تواند آن‌ها را نجات دهد. او به آنان آينده‌ی بهتری را نوید داد و کاری کرد که دوباره به آلمانی بودن خود افتخار کردند. اما وعده‌های هیتلر فقط شامل کسانی می‌شد که آنان را «آلمانی حقیقی» می‌دانست:

نوعی از نژاد آربایی ارباب متشکل از بلوندهای چشم آبی. کسانی که با اين تصویر از نژاد آریایی همخوانی نداشتند. بر اساس برنامه‌ی هیتلر برای نابودی آن ها به اردوگاه های کار اجباری فرستاده می شدند.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
108.۴۵ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۵۷:۴۵
نویسندهبرندا هاوگن
مترجم محمدرضا دوست طلب
راویپویا اشعاری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۸/۰۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۸.۴۵ مگابایت
۰۱:۵۷:۴۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کمی خلاصه بود اما متن نسبتا گیرایی داشت و راحت می شد با داستان ارتباط برقرار کرد. جدا از اینکه کتاب چگونه بود. شخصیت جالبی برای یک رئیس جمهور در کتاب نقل شده است

3

کتابی خوب و خلاصه با اطلاعات مفید از یکی از رهبران دنیا ، البته دوستانه و برادرانه خدمت راوی کتاب میگم قید راوی گری رو بزن برادر

4

بسیارعالی وجالب دررابطه به یک رئیس جمهوروظیفه شناس دررابطه بامردم کشورش.

1

احساس میکردم دارم اخبار هواشناسی گوش میدم👎

3.7
(6)
41,000
٪30
28,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
فرانکلین د. روزولت
٪30
فرانکلین د. روزولت
برندا هاوگن
آوانامه
3.7
(6)
41,000
٪30
28,700
تومان