0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مارتین لوتر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مارتین لوتر

درباره مارتین لوتر

قدرت، حرص و آز و منازعات مذهبی مثل ابری تاریک بر اروپا سایه افکنده بود. اوایل قرن شانزدهم بود. افرادی به خاطر اعتقاداتشان به چوبه مرگ بسته و سوزانده می شدند، در حالی که گروهی دیگر در برج های اندوهبار مشغول عبادت بودند. برخی ادعا می کردند که از جانب خداوند به آن ها وحی می شود و از مواجهه با شیطان حرف می زدند.

در این احوال بود که تیر صاعقه و غرشِ رعد مردی را به خدمت مسیحیت درآورد. روزی گرم و دم کرده در ژوئیه ۱۵۰۵، وقتی مارتین لوتر، دانشجوی حقوق در راه دانشگاه ارفورت آلمان بود، طوفان غافلگیرش کرد. همچنان که باران بر سرش می ریخت و صاعقه در کنارش به زمین می کوبید، ترسان فریاد زد:

آنه مقدس، کمکم کن! قسم می خورم راهب شوم!

طوفان گذشت و لوتر به قول خود وفادار ماند. دانشگاه را رها کرد و وارد صومعه شد. بعدها همان کلیسایی را که به او آموزش و خانه داده و کشیشش کرده بود به چالش خواند. لوتر قرار بود صدای خود را علیه قدرتمندترین نظام حاکمِ مذهبی و سیاسی زمان، یعنی کلیسای کاتولیک، بلند کند. این کتاب داستان رشادت‌ها و افکار سیاسی اوست. ‌

درباره‌ی کتاب صوتی مارتین لوتر اثر باربارا ای سامرویل

کتاب مارتین لوتر نوشته‌ی باربارا ای سامرویل  برای نخستین بار در سال 2006 منتشر شد. این کتاب درباره‌ی مارتین لوتر بانی  نخستین تفکرات فرقه پروتستان در اروپا است. نسخه‌ی فیزیکی این کتاب توسط نشر ققنوس و نسخه‌ی صوتی آن را انتشارات آوانامه با صدای آرمان سلطان زاده منتشر کرده است.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی مارتین لوتر

کتاب مارتین لوتر در نه فصل نوشته شده است.

فصل اول: «نه می‌توانم و نه حاضرم حرف‌هایم را پس بگیرم.»

فصل دوم: دوران مشقت

فصل سوم: راهب صومعه سیاه

فصل چهارم: 95 مسئله برای بحث

فصل پنجم: اتهام بدعت

فصل ششم: مجلس ورمس

فصل هفتم: یونکر یورک

فصل هشتم: کاتارینا فون بورا

فصل نهم: عوض کردن مسیر تاریخ ‌

‌درباره‌ی باربارا ای سامرویل نویسنده‌ی کتاب صوتی مارتین لوتر

باربارا ای سامرویل نویسنده‌ی این کتاب به نویسنده‌ی همه‌چیز مشهور است. او بیشتر سی سال است که می‌نویسد و درباره‌ی همه‌چیز و از همه‌چیز می‌نویسد. او از یک سوی در روزنامه و مجله می‌نویسد و از سوی دیگر فیلم‌نامه و طرح داستان و ویدیو می‌نویسد. او نوشتن درباره‌ی تاریخ، علوم و سرگذشت انسان‌ها را دوست دارد و عطش سیری ناپذیری برای ذات نوشتن دارد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی مارتین لوتر به فارسی

رضا علیزاده متولد سال 1343 در اردبیل است. او تحصیلات خود را در رشته‌ی صنایع ادامه داد اما پس از مدتی آن را رها کرد و تا به دنبال علاقه‌ی خود یعنی ترجمه برود. علیزاده اولین اثر ترجمه‌ی خود را در سال 1370 با نام «ماه گرفتگی» منتشر کرد. نام رضا علیزاده برای مخاطبان آثار فانتزی بسیار آشناست. بازگردانی روان و دقیق آثار جی.آر.آر تالکین نظیر «هابیت» و «سه‌گانه ارباب حلقه‌ها» برای او شهرت و اعتبار زیادی به همراه داشت. او دیگر آثار سنگین و پیچیده‌ی تالکین را به زبان فارسی برگردانده و آن را وارد چرخه‌ی کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان کرده است.

انتشارات آوانامه کتاب صوتی مارتین لوتر را با ترجمه‌ی رضا علیزاده عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

 

  • کتاب صوتی مارتین لوتر در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشتنامه قرار دارد.
  • کتاب صوتی مارتین لوتر مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی مارتین لوتر را آرمان سلطان زاده به‌عهده داشته ‌است.
  • کتاب صوتی مارتین لوتر حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع سرگذشتنامه را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی مارتین لوتر می‌شنویم

در 31 اکتبر 1517 مارتین لوتر نود و پنج مسئله‌ی خود را به درِ کلیسا‌ی «همه‌ قدیسین» در ویتنبرگ آلمان نصب کرد. در سال ۱۵۱۷ لوتر دو رساله از کتاب مقدس را تدریس می‌کرد: رساله‌های پولس به غلاطیان و عبرانیان. در همان حال که او آموزه‌های خود را در مورد رحمت خدا تدریس می‌کرد. کلیسای کاتولیک تلاشش را برای فروش آمرزشنامه افزایش می‌داد. پاپ لئو می‌خواست ساختمان کلیسایی را که به کلیسای جامع سان پیترو معروف بود در رم به اتمام برساند، اما پول کافی وجود نداشت. شیوه زندگی اسرافکارانة لئو و حمایت مالی او از هنر و فرهنگ خزانة کلیسا را تقریباًخالی کرده بود. لئو بهترین راه برای افزایش درآمد کلیسا را افزایش فروش آمرزشنامه اعلام کرد. پاپ اعتقاد داشت که مردم از خرید آمرزشنامه‌های بیش تر برای رهانیدن خودشان یا عزیزانشان از کیفر گناهان خوشحال خواهند شد.

یوهان تتسل؛ راهب فربه دومینیکی، یکی از بهترین فروشندگان پاپ بود. او آزادانه شهر به شهر در آلمان می‌گشت و آمرزشنامه می‌فروخت. با این حال، فردریک خردمند به تتسل اجازه نداد وارد ساکس شود. فردریک مجموعة اشیای متبركة خود را در ویتنبرگ داشت و دنبال رقیب نمی‌گشت. اما در سایر جاهای آلمان هدف تتسل ساده بود: فروش هرچه بیش تر آمرزشنامه برای رهایی از برزخ.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی مارتین لوتر اثر باربارا ای سامرویل بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سرگذشتنامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
94.۲۷ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۴۲:۳۴
نویسنده باربارا ای سامرویل
مترجمرضا علیزاده
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۴.۲۷ مگابایت
۰۱:۴۲:۳۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
0 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خوب بود در کل و دمش گرم که دکان دین فروشهای کلیسا رو تخته کرد و انسان شجاع و باشرفی بود. کاش روزی برسه یه اخوند با شرف پیدا بشه که توان تخته کردن دکان دین فروشی داشته باشه

3

ضمن تقدیر و تشکر از تولید حرفه ای کتابهای صوتی،خواهشم اینه که امکان حذف موسیقی رو به اپلیکیشن اضافه بفرمایید

5

به دیدن فیلم‌ها و نقاشی‌هایی با موضوعیت کلیسا خیلی علاقه دارم،این کتاب باعث شد تصاویرشونو بیشتر درک کنم.خوانش هم که مثل همیشه بی‌نظیر بود.ممنون

4

نگارش ماهرانه برای تعریف یکی از مهمترین تحولات کلیسا و تشریح علل آن در یک نوشته رمان گونه و کوتاه و طبق معمول صدا و هنر عالی جناب سلطان زاده.

2

مختصر و مفید تاریخچه ای از مارتین لوتر و تفکراتش ارائه می‌دهد

5

اسم موسیقی اول کتاب چیه کسی میدونه. کتاب خوبیه.

5

آرمان سلطان زاده مثل همیشه عالی

5

کتاب جذابیه

4.1
(13)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
مارتین لوتر
مارتین لوتر
باربارا ای سامرویل
آوانامه
4.1
(13)
41,000
تومان