0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سباستین

معرفی، خرید و دانلود کتاب سباستین

، سفرنامه و عکس های کوبا
درباره سباستین
وقتی پرچم آمریکا بالا می‌رفت و در وزش نسیم کناره اقیانوس اطلس، ستاره‌هایش را به رخ دشمن قدیمی می‌کشید، با خودم فکر می‌کردم آینده کوبا چگونه خواهد بود؟ قضاوتی نمی‌کنم که بهتر است یا بدتر، این را خود کوبایی‌ها باید بگویند و تاریخ، اما هر چه هست دیگر شبیه کوبای امروز نخواهد بود. کوبایی که هنوز روح فیدل با همه کهنسالی‌اش در آن حضور دارد، کوبایی که هنوز «چه» قهرمان رویاهایش‌ است، کوبایی که یکی از آخرین مظاهر دیگر گون بودن است... من دوست دارم این کوبا را ببینم، نه کوبایی که مثل جاهای دیگر دنیا پر از مک‌دونالد و کی‌اف‌سی است. من دوست دارم بر دیوارهای شهرهایش عکس چه‌گوارا را ببینم نه جاستین بیبر را... چند روز بعد خطر جدی‌تر شد. باراک اوباما هم قرار شد برای ملاقات با رائول کاسترو به هاوانا برود. شک ندارم که روند تغییرات و آمریکاییزه شدن سرعتی بیش از پیش خواهد گرفت. باید می‌جنبیدم، اگر امسال هم به کوبا نمی‌رفتم معلوم نبود تا سال دیگر چه میزان تغییرات در آن جا صورت بگیرد و چقدر کوبا می‌تواند از دام کاپیتالیسم برهد و همچنان شبیه جاهای دیگر نباشد. باید می‌جنبیدم و می‌رفتم. باید آخرین یادگاری‌های استقلال را می‌دیدم و ثبت می‌کردم.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
15.۱۶ مگابایت
تعداد صفحات
168 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۶:۰۰
نویسندهمنصور ضابطیان
ناشرنشر مثلث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۵.۱۶ مگابایت
۱۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 70 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (2)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
74 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
1 ٪
45 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

کتاب مثل بقیه اثار نثر روان و قابل درکی داره ولی چیزی که دوستان دیگه هم اشاره کردند زیاده گویی درباره شخصیت هایی هست که در سفر باهاشون نویسنده آشنا شده و از مکان های تفریحی تاریخی و... چیزی به زبان زیاد نیاورده شده. حدود صفحات ۹۰ کتاب از خوردن غذا صحبت به میان امده اما از رستوران ها صحبتی نشده و در اثار قبلی نویسنده این توصیفات به چشم میخوره. هرچند که هنوزم نثر شیوا و خودمونی اقای ضابطیان خوندنی هست اما با وجود هر چه تمام تر فقر کوبا انتظار توصیف بیشتری از این کشور را داشتم.

2

واقعا در مقایسه با حجم کتاب ماجرا، نکته و یا داستانی نگفته بود. شاید کل کتاب رو می شد در ده صفحه خلاصه کرد. داستان گونه بودنش نه وصف همه جانبه مسائل رو در بر داشت و نه حاوی طنزی گیرا و روایتی سرگرم کننده بود. ملاحظه برای رد شدن از تیغ سانسور با محافظه کاری شخصی و ادبیات و نگاه ضدزن نویسنده، کتاب رو از جذابیت خالی کرده بود.

2

اگر سفرنامه خون حرفه‌اید این کتاب راضیتون نمیکنه. هشتاد درصد کتاب درباره ارتباطات نویسنده با آدمایی که تو طول سفر باهاشون آشنا میشه (در صورتی که من انتظار داشتم درباره کوبا بدونم نه در چنتا آدم خرد) و فقط یه بخش کوچیک به کوبا اختصاص داره. قلم نویسنده هم به شدت معمولیه و فکر کنم با شوخیاش فقط خودش بتونه بخنده. در کل به شدت کتاب معمولی‌ایه.

2

نصف بیشتر کتاب حاوی غر زدن های نویسنده راجع به اشخاص بود که واقعا حوصله سر بر بود و از نصف به بعد کمی راجع به کوبا صحبت کرده بودند. حتی اوایل چند جا میرن که باز غر میزنن و هیچ تصویری از کوبا ارائه نمیدن. من قطعا انتظار خیلی بیشتری از یک سفرنامه داشتم. دو ستاره رو هم به خاطر نیمه دوم کتاب میدم.

5

با خوندن این کتاب انگار سفر به کوبا رو تجربه می کنید. پر از حس زندگی و انرژی مثبت که از قلم آقای ضابطیان به ما میرسه ... ایشون شخصیت خاصی دارند و همون قدر هم اطرافشونو خاص می بینند و به نظرم حتی تو دل زشتی ها زیبایی رو پیدا می کنند. بسیار لذت بردم امتیاز من: ۵ از ۵

5

اونچه که خوندن کتابهای منصور ضابطیان رو لذتبخش میکنه نه توصیف اون از مکانها (که اونم درنوع خودش عالیه)بلکه نوع روایتی هست که اون از معاشرتش با آدمهایی که اونها رو دیده و شنیده داره .مثل بقیه آثارشون عالی بود. ممنون از آقای منصور ضابطیان و ممنون از فیدیبو.

5

سفرنامه به گونه ای نوشته شده که خواننده احساس میکند که خودش مسافرواقعی سفرنامه هست واین بهترین دلیل برای عالی بودن یک سفرنامه هست،درضمن برداشتم ازچندصفحه آخرکتاب این هست که انگارنویسنده احساسی را درآنجا جا گذاشته باشد مثلا احساس آرامشی خاص.

5

کتاب فوق العاده عالی... از همه ی کتاب های جناب ضابطیان بیشتر به دلم نشست... خیلی خودمونی بود. طوری بود که حس میکردم منم اونجام. عالی بود. خیلی گرم و دوست داشتنی. توضیف ها کامل و جامع و نزدیک به ذهن بودن. من که بسیار لذت بردم ❤️❤️

5

اگه عاشق سفر کردن هستید برای آشنایی با فرهنگ و طرز فکر مردم دنیا این کتاب براتون عالیه. ولی اگه کتابی میخواین که فقط دیدنی هارو بگه و الکی به به و چه چه کنه پس نخرید. برا من عالی بود کیف کردم. ممنون آقای ضابطیان

5

کتاب خوبی بود اطلاعت خیلی خوبی میداد یه سری میگن هیچی از کوبا نفهمیدن باید بگم که اتفاقا از فرهنگ کوبا اطلاعت خیلی خوبی خلال داستان میده درباره بقیه چیزا مثل تاریخ و جغرافیام باید کتاب های مربوطه رو خوند

نمایش 35 نقد دیگر
4.5
(70)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
44,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
سباستین
سباستین
سفرنامه کوبا

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سباستین
سباستین
، سفرنامه و عکس های کوبا
نشر مثلث
4.5
(70)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
44,000
تومان