0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مصر باستان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مصر باستان

نویسنده:
برندا اسمیت
درباره مصر باستان

یکی از سروده‌های باستانی درباره‌ی رود نیل در کشور مصر می‌نویسد:

«درود بر نیل، آن که پیش از زمین پدید

 آن که می آید تا به مردمان مصر زندگی ببخشد.

رازی از جنبش، تیرگی در میان روشنایی روز،

مریدانت که کشتزارهای آن ها را آبیاری می کنی، ستایشت می کنند.

( نیل) را رع (خداوند خورشید) آفرید تا به تمام تشنگان زندگی بدهد. آن که می‍گذارد تا بیابان با جریانش که از

هشت نازل می‍شود، سیراب شود.

محبوب الهه خاک است، مهارکننده الهه بذر است، آن که سبب می شود کارگاه های پِتاح (رب النوع هنرمندان و صنعتگران) ترقی کند.

الهه ماهیان، آن که سبب می شود تا مرغان آبزی در سرچشمه رود پرواز کنند...

 آن که جو و گندم می‌آفریند تا معابد جشن بگیرند...

 وقتی سرریز می شوی، چیزهای فراوانی به تو پیشکش می شود، گله ها برای تو قربانی می شوند، به تو بسیار تقدیم می شود، پرنده ها برای تو پرواز می‌شوند، شیرهای بیابان برای تو به دام می‌افتند تا گشاده دستی و بخشش تو جبران شود.»

مصر باستان نخستین تمدن انسانی‌ بود که در کنار رود نیل بوجود آمد. رود نیل و فرعون‌های مستعد به حکومت دو دلیلی بودند که مصر باستان به یکی از مهمترین تمدن‌های بشری تبدیل شد. کتاب صوتی مصر باستان داستان شکل‌گیری این تمدن است. ‌

درباره‌ی کتاب صوتی مصر باستان اثر برندا اسمیت

کتاب مصر باستان نوشته‌ی برندا اسمیت برای نخستین بار در سال 1996 منتشر شد. این کتاب یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب‌هایی است که برای معرفی تاریخ جهان برای نوجوانان نوشته شده است. برندا اسمت در آغاز کتاب داستان باستان شناسی، به نام هاوارد کارتر را نقل می‌کند و در توضیح کتاب می‌نویسد: «بر اساس اطلاعاتی که از آرامگاه توت عنخ آمون و سایر نواحی مصر به دست آمده است. باستان شناسان معتقدند که مصر باستان نخستین و پایدارترین تمدن در تمام تاریخ بوده است. این تمدن حدود پنج هزار سال پیش در دره‌های حاصلخیز نیل در شمال شرقی آفریقا شروع شد. با گذشت زمان مصری ها به فرهنگ و روش زندگیشان که در مرکز آن فرعونی قدرتمند ومقدس قرار داشت، به شدت معتقد شدند. اقتدار و پیشرفت سرزمین مصر مستقیما به سرنوشت فرمانروایان آن بستگی داشت، وقتی فرعون مقتدر بود، مصر دوران رشد و افتخار را سپری می کرد. اما اگر قدرتش تضعیف می‌شد، مملکت را هرج و مرج و خونریزی فرامی گرفت.

با وجود این، حتی طی دوران‌های سخت، تمدن مصر تقریبا دست نخورده باقی ماند. جوامع باستانی دیگر، به خصوص یونان و روم از موفقیت‌های مصر دچار شگفتی و حیرت بودند. موفقیت‌های مصر در نجوم، ریاضیات، مهماری، طب، کتابت و ادبیات به وسیله‌ی یونانی‌ها و رومی‌ها انتقال یافت و بر تمدن غربی تاثیر گذاشت. این فضایل همراه با این فضایل همراه با خزانه گرانبهای مصر، همواره گواهی است بر عظمت این سرزمین باستانی.»

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی مصر باستان

کتاب مصر باستان از هشت فصل اصلی تشکیل شده است و دو فصل اضافی در انتها برای مطالعه‌ی بیشتر در نظر گرفته شده است.

فصل اول: ریشه‌های تمدن مصر

فصل دوم: سلطنت قدیم: عصر عظمت در مصر

فصل سوم: جامعه مصر در ممفیس در دوران سلطنت قدیم

فصل چهارم: حاکمیت هرج و مرج در مصر

فصل پنجم: دوره سلطنت میانه: مصری جدید پدید می‌آید

فصل ششم: سلطنت جدید: امپراتوری مصر

فصل هفتم: افول مصر باستان

فصل هشتم: میراث مصر باستان ‌

‌درباره‌ی برندا اسمیت نویسنده‌ی کتاب صوتی مصر باستان

برندا اسمیت نویسنده‌ی کتاب مصر باستان است. او متولد سال 1946 است. کتاب مصر باستان یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی چند جلدی «مجموعه‌ی تاریخ جهان» است که نسخه‌ی فیزیکی آن توسز انتشارات ققنوس منتشر شده است. این مجموعه بخش اعظمی از وقایع مهم تاریخی جهان را گردآوری کرده و تاریخ را دربسترهای فلسفی، سیاسی، فرهنگی، بررسی می‌کند.

ترجمه‌ی کتاب صوتی مصر باستان به فارسی

 آزیتا یاسائی تاکنون دو کتاب از مجموعه‌ی تاریخ جهان را به فترسی برگردانده است. کتاب مصر باستان و کتاب رنسانس که نسخه‌ی صوتی و الکترونیکی هر دو کتاب از همین صفحه‌ی فیدیبو قابل دسترس است. انتشارات آوانامه کتاب صوتی مصر باستان را با ترجمه‌ی آزیتا یاسائی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

چرا باید کتاب صوتی مصر باستان را شنید؟

مصریان باستان قدیمی‌ترین سلطنت و تمدن را در میان جهانیان داشته‌اند. آن‌ها به رهبری فرعون‌هایشان توانستند به رسد و پیشرفت بی‌مثالی برسند و این امر مصر را به نقطه‌ی مهم و موثری برای پیشرفت تمدن تبدیل کرد و مطالعه‌ی تاریخ باستانی این کشور همواره برای پیشبرد و رهبری کشورها مهم بوده است.

کتاب صوتی مصر باستان در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.

کتاب صوتی مصر باستان مناسب برای گروه سنی ه (نوجوانان) است.

خوانش کتاب صوتی صوتی مصر باستان را آرمان سلطان زاده به‌عهده داشته‌ است.

کتاب صوتی مصر باستان حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع تاریخ را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی مصر باستان می‌شنویم

موقعیت جغرافیایی مصر، به خصوص رود عظیم نیل، بیش از هر عاملی در شکل گیری تمدن مصر موثر بوده است. از آن جا که رود نیل در واقع تنها منبع آب بوده، زندگی در مصر به آن بستگی داشته است. مصر منطقه سبز و حاصلخیزی مثل یک بوته بزرگ گل در میان صحراست. رودی باریک به طول ۱۱۰۰ کیلومتر و خاک بارور دره نیل ریشه های این بوته گل را تشکیل می دادند. گل های این بوته به شکل باتلاقی مثلثی و پست به نام دلتا در محل ورود نیل به دریای مدیترانه قرار داشت. جیمز هِنری بریستد، مصرشناس، معتقد است که تبدیل سرزمین حاصلخیزی که به وسیله رود نیل مشروب می شد به بیابان شنی برهوت بسیار ناگهانی و سریع بوده است: مثل یک چشم به هم زدن.

عطیه نیل

هر سال با فرا رسیدن بهار، بارش باران های سنگین و ذوب برف ها در سرچشمه نیل در کوه های آفریقای مرکزی باعث جریان یافتن سیلاب هایی می شود. بین ماه های ژوئیه ( تیرماه ) تا اکتبر ( آبان ماه ) رود نیل از کناره هایش سرریز می کند و آب هستی بخشش را در صحرای تشنه توزیع می کند. با پایین رفتن سیلاب ها، لایه ای از گل سیاه حاصلخیز به جا می ماند. مصریان باستان برای نیل احترام خاصی قایل بودند، آن ها نیز مثل هرودوت  مورخ یونانی می دانستند که مصر خودش « عطیه نیل است. »

مصری های باستان برای حفظ روش کشاورزیشان به سیلاب طغیان های سالانه نیل وابسته بودند. مصریان در خاک مرطوب اطراف نیل گندم، جو و غلات دیگر کشت می کردند. زراعت هم غذای مردم و هم غذای احشام را فراهم می کرد. مصری ها در دهکده های دایمی ساکن شدند و با آجرهای ساخته شده از گل نیل و مقداری کاه خانه هایی محکم و یک طبقه بنا کردند.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی مصر باستان اثر برندا اسمیت بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
236.۲۸ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۱۴:۳۴
نویسندهبرندا اسمیت
مترجمآزیتا یاسائی
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۹
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۳۶.۲۸ مگابایت
۰۴:۱۴:۳۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

انتظار یه کتاب داستان وار داشتم اما بیشتر به کتاب جغرافیایی و خبری است ...صداش عالیه اما بعد به مدت کسل کننده میشه انگار داری کتاب مدرسه رو میخونی

5

عالی مخصوصا با صدای آرمان سلطان زاده، که باعث شده حسابی علاقه مند به کتاب های صوتی شوم!

5

بسیار عالی، با صدای جذاب آقای آرمان سلطان زاده

3

نمی دونم چرا کسل کننده بود

1

این کتاب عالیه

5

بینظیره

5

عالی

4.1
(14)
75,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مصر باستان
مصر باستان
مجموعه تاریخ ۲

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مصر باستان
مصر باستان
برندا اسمیت
آوانامه
4.1
(14)
75,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر