0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنبش زنان در آمریکا

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا

نویسنده:
دان ناردو
درباره جنبش زنان در آمریکا

از زمان شکلگیری آمریکا تا اواسط قرن هفدهم جامعه‌ی این کشور دو دسته بود و پنجاه درصد از مردم این کشور از هیچ‌گونه حقوق سیاسی یا اجتماعی‌ نداشتند. این کتاب داستان تلاش و کوشش‌ این زنان برای یافتن حق‍‌شان است. ‌

درباره‌ی کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا اثر دان ناردو

کتاب جنبش زنان در آمریکا برای نخستین را در سال 2011 منتشر شد. این کتاب راه شکل‌گیری و پیشرفت جنبش زنان را در آمریکا شرح می‌دهد. کتاب جنبش زنان در آمریکا یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی تاریخ جهان است که توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است. انتشارات آوانامه نسخه‌ی صوتی این کتاب را منتشر کرده است. انتشارت آوانامه درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «پیکار زنان در آمریکا برای برابری کامل با مردان، که هنوز هم ادامه دارد، به چند سده پیش بر می‌گردد. از همان دوران ابتدایی شکل‌گیری آمریکا، ابتدای دوره مهاجرنشینی، زنان به لحاظ حقوقی، سیاسی و اجتماعی در جایگاه دوم قرار داده شدند. نگرش تحقیرآمیز به زنان و جایگاه اجتماعی شان اواخر سده نوزدهم و اوایل سده بیستم، آهسته اما پیوسته تغییر کرد و با گذشت زمان، به طور فزاینده‌ای، پسندیده تلقی می‌شد که برخی از زنان، به کارهایی چون آموزگاری، سرپرستی یا مددکاری اجتماعی بپردازند. این امر به آن‌ها اجازه داد که برای خود در بازار کار جا باز کنند.»

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا

کتاب جنبش زنان در آمریکا در شش فصل نوشته شده است.

فصل اول: آزمون دشوار نخستین زنان آمریکایی

فصل دوم: زنان می‌آموزند که چگونه سازمان یابند

فصل سوم: راه دراز به سوی صندوق رای

فصل چهارم: پیدایش زن اجتماعی جدید

فصل پنجم: خواست فزاینده برابری جنسیتی

فصل ششم: تلاش برای پیگیر برای منزلت اجتماعی و حقوق ‌‌

‌درباره‌ی دان ناردو نویسنده‌ی کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا

دان ناردو نویسنده، تاریخ‌دان و آهنگساز آمریکایی است. او در سال 1947 در ایالت میزوری آمریکا به دنیا آمد. اغلب نوشته‌های تاریخی دان ناردو برای گروه سنی کودک و نوجوان مناسب است.  او داستان‌ها و اتفاقات پیچیده‌ی و سخت تاریخی را به زبانی ساده بازگو می‌کند و آن را در قالب قصه‌های خواندنی برای کودکان و نوجوانان شرح می‌دهد. او از دوران کودکی علاقه‌ی زیادی به نویسندگی، موسیقی و تاریخ داشت و تحصیلات خود را در رشته‌ی تاریخ ادامه داد. دان ناردو در این دوران از موسیقی غافل نبود و اهنگسازی را آموخت و در اجراهای متعددی به عنوان نوازنده حضور داشت. اگرچه او اشتیاق و توانایی زیادی برای نوشتن داشت اما نویسندگی را تا سال 1980 تجربه نکرده بود. او با نگارش چند فصل تاریخ برای کتاب درسی این شانس را پیدا کرد که از سوی ناشران متعدد پیشنهاد برای چاپ کتاب دریافت کند. به این ترتیب او توانست تاریخ را از دوران باستان، از تمد مصر و یونان و هند گرفته تا دوران معصر به صورت چکیده و مختصر شرح دهد. او در سال 1990 عضو انجمن تاریخ‎دانان باستان شد. آثار دان ناردو به زبان‌های گوناگونی ترجمه شده است و قلم او در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا به فارسی

مهدی حقیقتخواه مترجم توانا و پرکار ایرانی در حوزه‌ی تاریخ، متولد سال 1327 است. او تاکنون با برگرداندن بیش‌از بیست کتاب تخصصی تاریخ به فارسی کارنامه‌ی ادبی پرباری را برای خود درست کرده است. او مترجم تخصصی مجموعه‌ی کتاب‌های «تاریخ جهان» است. این مجموعه‌ی بیست و پنج جلدی می‌کوشد تا اندیشه‌های تاثیرگذار در زمینه‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در گستره‌ی متنوعی از نقاط مختلف جهان از تمدن‌های قدیمی مانند مصر تا زمان معاصر را در اختیار علاقمندان قرار دهد.

انتشارات آوانامه  کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت خواه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.  

 

  • کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.
  • کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی جنبش زنان در آمریکا را فرناز مرکباتی  به‌عهده داشته ‌است.
  • کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع تاریخ را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا می‌شنویم

در آمریکای مهاجرنشین در آغاز آموزش چندانی برای زنان جوان وجود نداشت، مگر آنچه آنان در خانه از پدر و مادرشان می آموختند. معمولاً مادر به دخترش آشپزی، ریسندگی و بافندگی، خیاطی و آمادگی انجام دادن دیگر « وظایف سنتی زنان » را می آموخت. افزون بر آن، تعداد کمی از دختران مهاجرنشین از این نعمت برخوردار می شدند که والدینشان به آن ها خواندن و نوشتن یاد دهند. با این حال، زنان باسواد که زنان جلوی دیگران، از جمله با خواندن و نوشتن، اظهار وجود کنند. وضعیت آموزش زنان، بجز چند مورد استثنایی جزئی به مدت تقریبا دو سده به همین گونه باقی ماند.

سرانجام در سده نوزدهم فرصت ها برای آموزش زنان، هرچند بسیار آهسته، رو به افزایش گذاشت. نخستین مدرسه دولتی دختران در سال ۱۸۲۴ در ووسترِ ماساچوست گشایش یافت. در آن جا، و در مدارس مشابهی که در ایالت های دیگر پدیدار شدند، دانش آموزان مهارت های پایه خواندن، نوشتن و حساب را می آموختند. با افزایش تعداد مدارس ابتدایی، تقاضا برای مدارس آموزش عالی برای دختران افزایش یافت. در پاسخ به این تقاضاها، در سال ۱۸۳۷ کالج اوبرلین در اوهایو نخستین نهاد آموزش عالی در کشور بود که هم پسران و هم دختران را پذیرفت.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی جنبش زنان در آمریکا اثر دان ناردو بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
204.۳۵ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۴۱:۲۹
نویسندهدان ناردو
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویفرناز مرکباتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۹
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۰۴.۳۵ مگابایت
۰۳:۴۱:۲۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی خیلی جالب بود. طرز تفکر ذاتی مرد که از ابتدای تاریخ سعی کرده زن رو فرودست و بنده نگه داره، انگار تکرار مکرر هر دوره و زمانه است. ذهنیت روسو و مرد سفیدپوست قرن ۱۷ آمریکا گویی دست نخورده در زمان حال ما حاکم است و تکرار می شود. باشد که زنان روزی به حقوق مسلم خود دست یابند.

5

کتابهایی که در مورد تاریخ و سرگذشت یه موضوعی حرف میزنن جذابن برای زنها دونستن این سرگذشت مختصر به نظرم خیلی خوبه

5

کتابی قابل‌اعتنا و جالب که مخاطب رو تا حد درخور توجهی با این جنبش آشنا می‌کند

5

خیلی جذاب نبود ولی ما را با کلیات روند مبارزه زنان آمریکا آشنا میکند

5
(4)
58,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جنبش زنان در آمریکا
جنبش زنان در آمریکا
دان ناردو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنبش زنان در آمریکا
جنبش زنان در آمریکا
دان ناردو
آوانامه
5
(4)
58,000
تومان