0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چین باستان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی چین باستان

نویسنده:
النور ج هال
درباره چین باستان

«چین باستان» نام کتابی اثر «النور ج. هال» است. او در این کتاب با زبانی ساده، تاریخ چین را از اولین زمانی که پادشاهانی قدرت را در این منطقه در دست گرفتند، تا سقوطِ بزرگ‌ترینِ این سلسله‌های پادشاهی، بیان کرده است. کتاب چین باستان با ترجمه‌ی «مهدی حقیقت خواه» در سال 81 در انتشارات ققنوس منتشر شده و انتشارات آوانامه نسخه‌ی صوتی آن را با صدای «اکرم پریمون» منتشر کرده است.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی چین باستان

دودمان شیا؛ افسانه یا واقعیت: امپراتور زرد، یائو، شوین، افسانه‌های یو کبیر، فرمان‌روایان بعدی شیا، افسانه و تاریخ شیا، زندگی در دودمان نخستین شیا، زندگی شیا در عصر مفرغ، سقوط دودمان شیا.

دودمان شانگ؛ برآمدن تمدن چین: پیدا شدن استخوان‌های اژدها و پیشگویی‌های تاریخی، سازمان سیاسی و نظامی شانگ، زبان نوشتاری، ریخته‌گری برنز با قطعات قالب، شکارچیان بزرگ شانگ، باورها آیین‌های مذهبی، نهادهای اجتماعی و اقتصادی، مقبره‌ها و گنجینه‌های هنری، کنده‌کاری و ریخته‌گری، سرانجامِ دودمان شانگ.

دودمان جو غربیِ نخستین؛ میان پرده‌ی صلح‌آمیز: آغاز دودمان جو، ساختار اجتماعی جو، آیین مذهبی جدید، تغییرات اجتماعی و فرهنگی، ادبیات جو، پایان دوره‌ی جو  غربی.

جو شرقیِ پسین؛ ستیزه‌جویی و آفرینش‌گری: دوره‌ی بهار و پاییز در دودمان جو شرقی، جنگاوری در دوره‌ی بهار و پاییز، جنگجویان سلحشور جو، دولت‌های چین در دوره‌ی ستیزه‌جو، جنگ‌افزارهای جدید، تغییرات اجتماعی و فرهنگی، مکتب‌های فکری، فلسفه‌ی کنفسیوس، فلسفه‌ی تائوئیسم، قانون‌گرایی، موسیقی، سرانجامِ دودمان جو.

دودمان چین؛ یکپارچگی و سلطه‌گرایی: اصلاحات شاه ژانگ، نظم جدید با در حکومت شاه ژانگ، تجدید سازمان امپراتوری، یکسان‌سازی در سیستم اقتصادی و فرهنگی، فرمان سوزاندن کتاب‌های پزشکی و کشاورزی، افراط‌کاری‌های ژانگ، سپاه سفالی، مرگ ژانگ، سقوط دودمان چین.

دودمان نخستینِ هان؛ برآمدن یک امپراتوری: ظهور لیو بانگ، آزادی بیان در دربار لیو بانگ، سازمان‌دهی مجدد امپراطوری، ظهور کنفسیوسیسم، جانشینان لیو بانگ، آغاز امپراطوری وو دی، جنگ‌های مرزی، گسترش از راه تجارت و دیپلماسی، دستاوردهای ادبی هانِ نخستین، گنج‌های مقبره‌های نخستین، اقتصاد هان، جانشینان وو دی.

دودمان پسینِ هان؛ زوال و سقوط امپراطوری: سلطنت گوانگ وو دی، بازگشت به فئودالیسم، شورش‌های دهقانی، ظهور خواجه‌ها، ادبیات در دوره‌ی دودمان پسین هان، آثار هنری در مقبره‌های هان پسین، علم و فناوری در دوره‌های پسین، خانواده‌های ثروتمند دوره‌ی هان، سقوط دودمان هان پسین، میراث دودمان هان.

درباره کتاب صوتی چین باستان

چین از کشورهای بسیار کهن است که تاریخی پرفراز و نشیب دارد. چینی که ما امروز می‌شناسیم، مانند سایر تمدن‌های بزرگ دنیا، حوادث زیادی را پشت سر گذاشته و پادشاهان زیادی را به خود دیده است. بنابر تاریخ‌های اولیه‌ی چینی، نخستین دودمان در چین، دودمان شیا بوده که حدود 2000 سال پیش از میلاد تاسیس شده است. پس از شیا دودمان‌های دیگر پشت سر هم می‌آمدند و سقوط می‌کردند. اطلاعات مربوط به این دودمان‌ها سال‌ها از رازهای باستان‌شناسی بوده است. گسترش کاوش‌ها و همچنین مطالعه‌ی متون ادبی و هنری این سرزمین باعث شده تا طی چند سال اخیر، باستان‌شناسان و تاریخ‌شناسان بتوانند تصویر کامل‌تر و منسجم‌تری از تاریخ چین به دست آورند. در تمام تاریخ چین رد پای ادبیات، شعر، نقاشی، فلسفه و معماری دیده می‌شود. در این میان نگارش و ابداع خط از دستاوردهای بزرگ چینی است که تا امروز باقی مانده و در مقایسه با سایر نظام‌های نوشتاری، تغییرات اندکی نسبت به گذشته داشته است.

در این کتاب النور هال، تاریخ این سرزمین را از نخستین زمانی که شواهدی برای آن وجود دارد، تدوین کرده است. النور هال توانسته با زبانی روان و ساده در کتابی کم‌حجم و خوش‌خوان، مطالبی جامع و موثق درباره‌ی تاریخ چین باستان را گردآوری کند. شنیدن این کتاب، نه فقط برای محققان و دانشجویان، که برای نوجوانانِ علاقه‌مند به تاریخ جهان هم جذاب و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی چین باستان می‌شنویم

یائو نیز مانند نیای پرآوازه‌اش، به سبب فرمانروایی توام با خردمندی و مهربانی‌اش، از عشق و احترام مردم برخوردار شد. اما بعدها، در دوران سلطنت یائو، سیل و طوفان آن سرزمین را ویران کرد، و سبب آشفتگی شد و خطر فروپاشی امپراتوری را پیش آورد. یائو با ناامیدی به جستجوی فرد لایقی پرداخت که بتواند با یافتن راه‌هایی برای مهار سیل به او کمک کند.
یائو گزارش‌های مثبتی در مورد مردی به نام شوین شنیده بود و او را راضی کرد که دستیارش باشد. یائو برای این که شوین را بیازماید، به دفعات کارهای سختی را به او واگذار کرد و شوین در همه موارد آن‌ها را با موفقیت به انجام رساند. یائو که متقاعد شده بود شوین کسی است که می‌تواند امپراتوری را نجات دهد، از او خواست که در امپراتوری با او شریک شود.
همین که شوین به امپراتوری منصوب شد، به سرعت مشکلات مربوط به مهار سیل را حل کرد، و به نقاطی که بیش از همه آسیب دیده بود سفر کرد تا از نزدیک نتایج کار را ببیند. از پی آن، به این نتیجه رسید که روش‌هایی که سرمهندسِ یائو، مردی به نام گون، به کار می‌بست نامناسب است. روش‌های گون عمدتا شامل ساختن سدهایی می‌شد که معلوم شده بود در برابر طغیان آب ناکارآمد است. وقتی گون حاضر نشد روش‌های تازه‌ای را بیازماید، شوین او را برکنار و یو، پسر گون، را به عنوان مهندس جدید منصوب کرد. روش یو برای مهار سیل، به جای سد ساختن، عبارت بود از کشیدن کانال و هدایت آب رودخانه با سرعت هر چه تمام‌تر به داخل دریا. یو با چنان مهارت و عزم و اراده‌ای این کار را پی گرفت که تنها چند سال بعد سیلاب تحت کنترل در آمد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
342.۶۷ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۱۲:۱۸
نویسنده النور ج هال
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۵
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۴۲.۶۷ مگابایت
۰۶:۱۲:۱۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب به شکل علمی و گزارشی از وقایع نوشته شده و داستان گونه نیست. فقط از تاریخ چین باستان تا رو آمدن سلسله تانگ حرف میزنه. اسم ها به نسبت خوب ترجمه شدن. گویندگی هم خوب و رساست. در کل برای اولین آشنایی با تاریخ چین خوبه و یه تصویر کلی ارائه میده تا تصویری دقیق و با جزئیات

4

در فایل صوتی نمونه، نام نویسنده و مترجم با آنچه که در مورد این کتاب صوتی نوشته شده متفاوت است. همچنین در مورد کشور چین از جنگ جهانی دوم به بعد صحبت می‌شود که با فهرست یکسان نیست. لطفا رسیدگی کنید.

2

چرا کتاب را خلاصه می کنید؟چرا آن را خودتان دوباره تدوین می کنید؟اگر چه که بسیار زحمت می کشید و انتخاب های خوبی دارید اما محصولتان مستند نیست.

5

خیلی کتاب مفیدیه و گویندگی خیلی خوبی هم داره.

5

عالی

4
(7)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
چین باستان
چین باستان
النور ج هال

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چین باستان
چین باستان
النور ج هال
آوانامه
4
(7)
70,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر