0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
به دنبال محمد (ص)

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی به دنبال محمد (ص)

نویسنده:
محمد حسینی
درباره به دنبال محمد (ص)

با حضور پیامبر اکرم (ص) و تولد ایشان جهان به جایی متفاوت از آنچه بوده تبدیل می‌شود. پیامبر اسلام در کمتر از 30 سال قبایل عرب را که متفرق بودند و جمعیت زیادی داشتند تبدیل به یک ملت مقتدر و متحد می‌کند. بدیهی است که زندگی فردی که از نظر تاریخی و اسلامی بسیار موثر و درخشان بوده است در چارچوب یک جلد کتاب کوچک و خلاصه نمی‌گنجد. به همین دلیل در این کتاب سعی شده تا به شکل مختصر و مفید به رویدادهای مختلف زندگی پیامبر اسلام پرداخته شود.

درباره کتاب صوتی به دنبال محمد

کتاب به دنبال محمد از مجموعه کتاب‌های به دنبال از مجموعه کتاب‌های نوجوانان در نشر ققنوس است. این کتاب را محمد حسینی نوشته است و نسخه‌ی صوتی آن را انتشارات آوانامه با خوانش اکرم پریمون در 10 فصل و مدت زمان 2 ساعت و 8 دقیقه منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب به دنبال محمد در دسته کتاب‌های زندگینامه قرار دارد. محمد حسینی در این کتاب سعی کرده تا نوجوانان را با زندگی پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) آشنا کند. نوجوانان می‌توانند در کتاب صوتی به دنبال محمد با زندگی پیامبر اکرم از کودکی تا نوجوانی و بزرگسالی و سپس بعثت و آغاز رسالت او آشنا شوند. ما به عنوان افرادی که در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم بهتر است با دین اسلام و شناخت سبک و تاریخ زندگی پیامبر آشنا شویم.

از نکات مثبت کتاب‌های به دنبال... کوتاهی و مختصر بودن آن‌هاست. به طوری که اگر روزی 10 الی 15 دقیقه زمان برای شنیدن قسمت‌های آن صرف شود در کمتر از 4 روز می‌توان هر کدام از کتاب‌های این مجموعه را خواند.

خلاصه کتاب صوتی به دنبال محمد

اوایل قرن ششم میلادی قبیله قریش در شهر مکه به دو گروه تقسیم شد. گروهی که با یکدیگر رقیب و مخالف بود. بزرگ یکی از این دو گروه هاشم بن عبد مناف مرد تاجر و ثروتمند که نیکوکار بود. در رأس گروه دیگر برادرزاده او امیه جای داشت. بعد از مرگ هاشم، رهبری قبیله بنی هاشم به پسرش عبدالمطلب رسید. عبدالله یکی از پسران عبدالمطلب بود که با آمنه بنت وهب ازدواج کرد. حاصل ازدواج آن دو تولد مبارک و خوش یمن پیام‌آور اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) بود.

اما عبدالله خیلی زود از دنیا رفت. آمنه ماند و پسرش. چند سال بعد زمانی که محمد (ص) کودکی خردسال بود آمنه مادرش به دلیل بیماری از دنیا رفت. عبدالمطلب نیز قبل از مرگش حضرت را به پسر خود ابوطالب سپرد تا او را تحت حمایت و سرپرستی خود قرار دهد. عموی بزرگوار پیامبر در همراهی و پرورش پیامبر کم نگذاشت.

در ادامه داستان با بزرگی پیامبر، ازدواج او با حضرت خدیجه و زندگی مشترک آن‌ها آشنا می‌شویم.

خدیجه که از بزرگان و نجبای مکه است با محمد که سرپرستی کاروان تجاری او را بر عهده دارد، ازدواج می‌کند و زندگی آن‌ها پر از سختی‌هایی برای تبلیغ دین اسلام خواهد بود.

مجموعه کتاب‌های به دنبال... برای نوجوانان

کتاب صوتی به دنبال محمد یکی از مجموعه کتاب‌های به دنبال... است که توسط انتشارات ققنوس به چاپ می‌رسند. این مجموعه کتاب با رویکرد معرفی شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار واقعی یا غیرواقعی تاثیرگذار تاریخی برای نوجوانان به رشته‌ی تحریر درآمده‌ است. انتشارات آوانامه خوانش صوتی این کتاب‌ها را ارائه داده است و دانلود این کتاب‌های صوتی در وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو برای مخاطبین امکان‌پذیر است.

چرا باید کتاب صوتی به دنبال محمد را خواند؟

آشنایی با زندگی‌نامه و حیات شخصیت‌های تاثیرگذار اسلامی و تاریخی می‌تواند مرجع الهام و آموزش سبک زندگی برای نوجوانانی باشد که برای اولین بار با این شخصیت‌ها برخورد می‌کنند یا به نوعی اطلاعات زیادی درباره‌ی شخصیت‌ها به ویژه شخصیت‌های بزرگ دین اسلام ندارند. به علاوه آشنایی با زندگی پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین در زمره‌ی اطلاعاتی به شمار می‌رود که هر نوجوان مسامانی باید به عنوان اطلاعات عمومی در سطح جامعه از آن برخوردار باشد. به همین دلیل شنیدن این معرفی کوتاه و نمونه‌های مشابه آن که همگی توسط انتشارات ققنوس چاپ شده‌اند و به همت گروه فرهنگی آوانامه تبدیل به نسخه‌ی صوتی شده‌اند از وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو انتخاب مناسبی برای افزایش گستره‌ی دانش و اطلاعات نوجوانان باشد.

کتاب صوتی به دنبال محمد در دسته‌ی کتاب‌های زندگی‌نامه قرار دارد.

کتاب صوتی به دنبال محمد مناسب برای گروه سنی نوجوان است.

خوانش کتاب صوتی به دنبال محمد را محمد حسینی به‌عهده داشته‌است.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی به دنبال محمد

فصل اول: کودک مکه

فصل دوم: از خلوت صحرا تا هیاهوی بازار

فصل سوم: وحی و وحشت

فصل چهارم: یاری بنی‌هاشم

فصل پنجم: آغاز دشمنی

فصل ششم: هجرت

فصل هفتم: جنگ بدر

فصل هشتم: جنگ احد

فصل نهم: پیروزی بزرگ

فصل دهم: آخرین دیدار

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی به دنبال محمد اثر محمد حسینی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی زندگی‌نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
118.۳۳ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۰۸:۰۷
نویسندهمحمد حسینی
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۱۸.۳۳ مگابایت
۰۲:۰۸:۰۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
50 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

سلام. این کتاب را به امید اینکه تاریخ کاملی از زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، به شیوه صوتی داشته باشم تهیه کردم. اما متاسفانه نه ادبیات گیرایی داشت و نه تاریخ را به درستی و کامل بیان کرده بود! در خصوص ناقص مطرح کردن تاریخ زندگی پیامبر، همین بس که از تنها دختر ایشان، حتی یک نام هم در کتاب برده نشده است و یا اینکه موضوع غدیر را تنها در دو جمله مطرح کرد و بسیاری از کاستی‌های دیگر که مجال گفتنش نیست. خرید این کتاب را توصیه نمی‌کنم.

3

یک نقشه کلی و فشرده درباره زندگی پیامبر نمایش می دهد. احتمالا خیلی از مطالب آن را قبلا شنیده‌اید. قلم نویسنده خیلی خوب نیست. بعضی از نقل‌های کتاب قابل نقد است.

4

کتابی است کوچک اگر دنبال خالصه کوتاهی بر زندگی پیامبر اسلام هستید میتوانید آن را گوش کنید

1

فیلم محمد رسول الله (ص)ببینید یا این کتاب را بشنوید یکیست

1

بسیار ضعیف

2
(6)
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
به دنبال محمد (ص)
به دنبال محمد (ص)
محمد حسینی
آوانامه
2
(6)
48,000
تومان