0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
به دنبال دزدان دریایی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی به دنبال دزدان دریایی

نویسنده:
تیئری آپریل
درباره به دنبال دزدان دریایی

با کشف قاره‌ی آمریکا و تکمیل مسیر مثلثی شکل تجارت و بازرگانی سروکله‌ی ملوانان آزادِ سوار بر کشتی پیدا شد که به دزدی و غارت کشتی‌ها می‌پرداختند. تردد بی‌شمار کشتی‌های تجاری، نظامی و باربری در این مسیر موجب شد این دزدی‌ها افزایش یابد و دریانوردان اروپایی با فجیع‌ترین نبردها و غارت‌های مواجه شوند. دزدان دریایی عصر طلایی 80 ساله‌ای داشتند که توانستند منطقه‌ی حمله و دزدی‌های خود را در سراسر جهان نظیر جزائر کارائیب، اقیانوس هند، دریای سرخ و ... گسترش دهند.

‌درباره‌ی کتاب به دنبال دزدان دریایی اثر تیئری آپریل

از اواخر قرن پانزدهم تا قرن نوزدهم میلادی جزایر حوزه کارابیب، جزایر هند غربی، درگیر جنگهای ملتهای اروپایی بودند. نویسنده در این اثر داستان دزدان دریایی ای را توصیف می‌کند که کشتیهای بازرگانی را غارت می کردند. از آنجا که شکر در هند غربی به خوبی عمل می آمد، استعمارگران اروپایی بردگان آفریقایی را به کار در مزارع شکر وادار می کردند و سودهان کلان بدست می آوردند. کتاب به دنبال دزدان دریایی با نقشه‌های دقیق و اینوگرافیک‌های تاریخی و تصویرسازی‌های جذاب تلاش کرده است فضایی مناسب و اطلاعات طبقه بندی شده‌ای را برای درک بهتر حرکت دزدان دریایی و مسیرهای آنان خلق کند و داستانی گیرا و خواندنی را در اختیار مخاطب قرار دهد. کتاب به دنبال دزدان دریایی دارای یازده  فصل است. نسخه‌ی فیزیکی این کتاب متعلق به مجموعه‌ی «به دنبالِ» انتشارات ققنوس است و نشر کتاب صوتی آن را انتشارات آوا نامه بر عهده داشته است. میانگین زمان برای شنیده هر فایل‌های صوتی حدود 10 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر با 116 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب به دنبال دزدان دریایی

بخش اول – پیش به سوی جزایر آنتیل

بخش دوم - جزیره لاتورتو

بخش سوم - کشت و زرع

بخش چهارم - در جنگل

بخش پنجم - قرار داد تعقیب و شکار

بخش ششم - ناخدایی ترسناک

بخش هفتم - حمله!

بخش هشتم - حمله به پاناما

بخش نهم - در میکده

بخش دهم - در خدمت پادشاه

بخش یازدهم – خاتمه

‌درباره‌ی بیتا شمسینی مترجم کتاب به دنبال دزدان دریایی

بیتا شمسینی مترجم ادبیات نوجوان و آثار تاریخی در سال 1354به دنیا آمد. او آثار گوناگونی را در این حوزه ترجمه کرده است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «به دنبال ژاندارک»، «به دنبال کریستف کلمب» و «به دنبال لئوناردو داوینچی» اشاره کرد. انتشارات آوانامه کتاب به دنبال دزدان دریایی را با ترجمه‌ی بیتا شمسینی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

انتشارات ققنوس و مجموعه به دنبالِ...

گروه انتشارات ققنوس با فعالیت خود را در سال 1350 با نام انتشارات امیر آغاز کرد و در 1356 نام خود را به انتشارات ققنوس تغییر داد. این انتشارات در طول سال‌ها فعالیت، آثار متنوعی را در اختیار علاقمندان به کتاب قرار داده است و از تخصص نویسندگان برجسته، مترجمین بنام و ویراستاران حرفه‌ای بهره گرفت است. انتشارات ققنوس با درنظرگرفتن گروه سنی مختلف و سلایق گوناگون آنها، مجموعه‌های متعددی طراحی کرده‌ است تا علاقمندان به یک حوزه خاص، بتوانند به آسانی آثار جدید و پرطرفدار در جهان را مطالعه کنند. این مجموعه‌ها تنها به بزرگسالان اختصاص ندارد و برای نوجوانان نیز مناسب است. مجموعه «به دنبالِ...» زندگی شخصیت‌های بزرگ تاریخی را در قالب داستان و تصویرگری‌های جذاب توصیف می‎‌کند.

 چرا باید کتاب به دنبال دزدان دریایی را شنید؟

کتاب به دنبال دزدان دریایی در دسته‌ی کتاب‌های تاریخی  قرار دارد.

کتاب به دنبال دزدان دریایی مناسب برای گروه سنی نوجوانان است.

خوانش کتاب صوتی به دنبال دزدان دریایی را سعید مرزبالی به‌عهده داشته‌ است.

‌در بخشی از کتاب به دنبال دزدان دریایی می‌خوانیم

درحالی که قدم می‌زنیم. دوست جدیدم سرگذشتش را برایم تعریف می‌کند.

ده سالی می‌شه که توی این جزیره‌ام. با جوونکی از روستایم به این جا اومدم. طبق روال معمول با هم شریک شدیم. فرماندار یه سری از زمین های کنار دریا رو که موقعیت عالی‌ای داشتن بهمون داد: اون جا خیلی راحت می شه تنباکو پیچوند. ما شانس داشتیم: اول کار آن‌هایی را که اول اومدن: راه انداختن، بعدی‌ها زمین‌هایی داشتن که خیلی داخل جزیره بود. اول سبزیجات »نخود سبز، سیب زمینی و مانیوک که ازش نون درست می‌کنن کاشتیم، بعد از اون درخت‌های میوه موز، انجیر و چیزهای دیگه. بعد از یه سال افتادیم تو کار کشت تنباکو. باید همه درخت‌ها رو قطع می‌کردیم و کنده‌ها رو از خاک درمی‌آوردیم. اون وقت شریکم مالاریا گرفت و مُرد. من به زحمت از این بیماری جون سالم به در بردم. به لطف قراردادی که با هم بسته بودیم. همه سهم اون به من رسید.»

«چطور تونستی جای خالی اون رو پر کنی؟»

«با کلی صرفه جویی و پس انداز تونستم دو تا برده سیاهپوست بخرم. پارسال با یکی از دخترهایی که فرماندار دستور داده بود تا از فرانسه بیارن ازدواج کردم. زن پرکاریه و تنبلی سرش نمی شه... خیلی دوست دارم که نیشکر بکارم، سود خیلی زیادی داره. ولی فوق العاده پول می‌خواد و کارش هم نسبت به تنباکو سخت‌تره. باید بتوتم اشخاصی رو که درست مثل تو قراردادی‌اَن استخدام کنم. این روزها شرکت مشغول آوردن این جور آدم‌ها از فرانسه به این جاست و به پيشنهاد بیش‌ترین قیمت می فروشدشون. البته. کشتکارهای ثروتمند بهترین هاشون رو گلچین می کنن...»

پس از حدود نیم ساعت پیاده روی وارد خانه میزبانم می‌شویم. خانه او کلبه بزرگی است که از تنه درختان درست شده و با برگ‌های درخت خرما و نی‌ها پوشیده شده است. موفق به دیدن زنش نمی‌شویم چون در کلبه کوچک کناری است که به عنوان آشپزخانه استفاده می شود. او تختخوابم را نشانم می دهد و من هم در آن جا دراز می کشم.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب به دنبال دزدان دریایی اثر تیئری آپریل بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ و زندگی‌نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
116.۶۶ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۰۶:۱۲
نویسندهتیئری آپریل
مترجمبیتا شمسینی
راویسعید مرزبالی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۱۶.۶۶ مگابایت
۰۲:۰۶:۱۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

تا حالا کتابی به این اندازه بی ارزش نخوانده بودم.

3
(2)
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
به دنبال دزدان دریایی
به دنبال دزدان دریایی
تیئری آپریل

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
به دنبال دزدان دریایی
به دنبال دزدان دریایی
تیئری آپریل
آوانامه
3
(2)
48,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر