0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
انقلاب کشاورزی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی انقلاب کشاورزی

درباره انقلاب کشاورزی

انقلاب کشاورزی اثری خواندنی از کاترین ج. لانگ است. این نویسنده انقلاب کشاورزی را از زوایای علمی، اجتماعی و اقتصادی مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. مهدی حقیقت‌خواه کتاب انقلاب کشاورزی را ترجمه کرده و روایت کتاب صوتی آن را فرناز مرکباتی برعهده داشته است.

‌درباره‌ی کتاب  انقلاب کشاورزی اثر کاترین ج. لانگ

اولین رویداد مهم اما به ظاهر ساده‌ای که مقدمات انقلاب کشاورزی را رقم زد، آغاز حصارکشی شخصی از سوی زمین‌داران بزرگ در بریتانیا بوده است. با گذشت یک قرن کتابی تحت عنوان «گشت و گذاری در سرتاسر جزیره‌ی بریتانیای کبیر» موجب شد اطلاعات زیادی درباره‌ی کشاورزی و اقتصاد محلی حاصل شود. پس از آن نوبت تکنولوژی بود که پا به میدان بگذارد. اختراع موتور بخار پیستونی و تکمیل آن در طول سال‌ها، اختراع خیش کشاورزی، ساخت آبراهه‌ها، خرمنکوب، غربال‌کن مکانیکی، تیغه‌ی چدنی و انتشار کتاب‌های علمی در این حوزه منجر به پدیده‌ی انقلاب کشاورزی شد.

نویسنده در پیش‌گفتار به صورت خلاصه از تاریخ کشاورزی می‌گوید. کشاورزی برای اولین بار حدود یازده هزار سال پیش رخ داد. مردم در آن دوران به مرور دریافتند می‌توانند گیاهان را پرورش دهند و از محصولات آنها استفاده کنند. کشاورزی تنها منجر به یکجا نشینی نشد بلکه الیاف، پوست، و دیگر فراورده‌های گیاهی را نیز به همراه آورد. علاوه بر آن انسان‌ها دامداری را نیز آموختند.

کاترین لانگ در فصل اول کتاب، کشاورزی سنتی در اروپا را مورد بررسی قرار داده است. نویسنده ابتدا نظام فئودالیسم و تغییر شکل آن را مطرح می‌کند. سپس به سراغ سایر عناصر تاثیرگذار در روند کشاورزی می‌رود. از کارهای مزرعه گرفته تا نقش زنان و غنی سازی خاک و در نهایت توزیع محصولات کشاورزی

مخاطب در فصل دوم کتاب با پایان کشاورزی سنتی در اروپا روبه‌رو می‌شود و شاهد تحول و شتاب سریع کشاورزی در قرن هجدهم میلادی است. نویسنده منشا این تغییرات را ورود گیاهان جدید از آمریکای شمالی و جنوبی می‌داند. احیای زمین‌های بایر، بهسازی کشت‌زارها، آبیاری مراتع از جمله اقداماتی بود که به رشد کشاورزی کمک ویژه‌ای داشته است.

فصل سوم کتاب نیم‌نگاهی به تکنولوژی‌های مورد نیاز در صنعت کشاورزی داشته است. اختراع ماشین آلات کشاورزی و بهسازی تجهیزات به کشاورزی سرعت بخشید و کاشت دانه‌های سخت و برداشت آنها را آسان کرد.

فصل چهارم به تغییر الگوهای اقتصادی در انقلاب کشاورزی می‌پردازد. با وجود تکنولوژی‌های نوین، محصولات با سرعت و مقدار بیشتری در اختیار کشاورزان قرار گرفت. مازاد مصرف باعث به وجود آمدن بازارهای جدید و افزایش تجارت شد. به دنبال آن سرمایه‌گذاری در جهت بهسازی کشاورزی اتفاق افتاد.

کاترین ج. لانگ در فصل آخر از دستاوردها و تغییرات اجتماعی انقلاب کشاورزی گفته است. شکست برده‌داری یکی از مهم‌ترین اتفاقات این عصر به شمار می‌آید. قوانین حمایت از تهیدستان، قوانین جدید حمایت کننده از کشاورزان از دیگر دستاوردهای انقلاب کشاورزی به شمار می‌آید.

کتاب فیزیکی عصر انقلاب کشاورزی توسط نشر ققنوس منتشر شده است و به مجموعه‌ی تاریخ جهان تعلق دارد. تاریخِ جهان یک مجموعه کتاب مصور است که تاریخ ادوار گذشته را با لحنی شیرین و گیرا بیان کرده و برای ساختن تصویری صحیح از فضای تاریخی آن دوران از تصویرسازی‌ها و عکس‌های مستند بهره گرفته است. این کتاب دارای 5 فصل با ضمائم جداگانه است. میانگین زمان برای شنیدن هر فصل حدود 20 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر 262 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب  انقلاب کشاورزی

پیشگفتار: بذرافشانی مدرنیت

فصل اول: کشاورزی سنتی در اروپا

فصل دوم: محصولات تازه و روش‌های جدید

فصل سوم: فن‌آوری به انقلاب شتاب می‌بخشد

فصل چهارم: تغییر شکل زمینداری و بازریانی

فصل پنجم: تاثیرات اجتماعی انقلاب کشاورزی

پی‌گفتار: پیامدهای گسترده‌ی انقلاب کشاورزی

‌درباره‌ی کاترین ج. لانگ  نویسنده‌ی کتاب  انقلاب کشاورزی

کاترین جی. لانگ در سال 1946 در شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب‌های تاریخی است و آثار متعددی را در این حوزه به رشته‌ی تحریر درآورده است. از کتاب‌های ترجمه شده‌ به زبان فارسی می‌توان به «آمریکای باستان» و «انقلاب کشاورزی» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب یونان باستان به فارسی

مهدی حقیقت خواه مترجم ایرانی است که آثار گوناگونی را در حوزه‌ی تاریخ و سیاست به زبان فارسی برگردانده است. کتاب‌های «تجدد آمرانه»، «رویارویی فکری ایران با مدرنیت»، «ایران و جنگ جهانی اول» از آثار این ترجم به شمار می‌آید. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس کتاب صوتی «انقلاب کشاورزی» را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت خواه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب  انقلاب کشاورزی را شنید؟

کتاب  انقلاب کشاورزی در دسته‌ی کتاب‌های تاریخی قرار دارد.

کتاب  انقلاب کشاورزی برای گروه سنی نوجوان مناسب است.

خوانش کتاب صوتی  انقلاب کشاورزی را فرناز مرکباتی به‌عهده داشته‌ است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
262.۳۶ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۴۵:۲۳
نویسنده کاترین ج لانگ
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویفرناز مرکباتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۴
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۲.۳۶ مگابایت
۰۴:۴۵:۲۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
25 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

مطالب تاریخی را گوش میکنم .چرا که فقط به عنوان معلومات عمومی برایم جذابیت دارد . به این دلیل بسیار از دست اندر کاران صوتی کردن کتابهای تاریخی ممنونم . از این کتاب سیر تحولات اقتصادی و تاثیر فرهنگی که بر کشاورزی ،تجارت، سیاست،ودستورات و باورهای دینی گذاشته و بر هم کنش صنعت و کشاورزی به شکل اجمالی بررسی شده .

3

کتاب خوبی هست. اما صدابرداری ضعیف است. در بخش های زیادی تلفظ شین سوت دارد و با هدفون آزاردهنده است.

3.3
(4)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
انقلاب کشاورزی
انقلاب کشاورزی
مجموعه تاریخ ۳۴

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
انقلاب کشاورزی
انقلاب کشاورزی
کاترین ج لانگ
آوانامه
3.3
(4)
70,000
تومان