0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جهان از قصه ها سرشته شده است

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جهان از قصه ها سرشته شده است

نویسنده:
مسیحا برزگر
درباره جهان از قصه ها سرشته شده است

ما از کودکی با قصه‌ها بزرگ شدیم. قصه‌هایی که برایمان ساختند و امروز ما خود خالق قصه‌هایمان هستیم. این قصه‌ها هستند که جهان امروز را ساختند و جهان چیزی جز روایت ما از جهان نیست. مسیحا برزگر در کتاب صوتی جهان از قصه‌ها سرشته شده است می‌گوید: «ما جهان را در همین لباس‌هایی می‌بینیم که خود آن‌ها را می‌بافیم؛ اما آیا چیزی هست که این لباس‌ها را بر تن کند؟ باید گفت که جهان برای ما – جهان لنفسه- همین لباس‌هاست. جهان از گزارش‌های ما درباره‌ی جهان سرشته شده است»

اما چرا ما از کنار قصه‌ها ساده عبور می‌کنیم. چقدر در دنیای قصه‌ها غرق‌شده‌ایم. آیا قصه‌ی خوبی برای جهان رقم زده‌ایم؟

کتاب صوتی جهان از قصه‌ها سرشته شده است نوشته‌ی مسیحا برزگر روایت جالب و عجیبی از دنیای قصه‌ها و نقش آن در دنیای ما دارد.

درباره کتاب صوتی جهان از قصه‌ها سرشته شده است

کتاب صوتی جهان از قصه‌ها سرشته شده است نوشته‌ی مسیحا برزگر مترجم و نویسنده معاصر است. کتاب حاضر را انتشارات آوانامه تهیه و منتشر کرده است. گوینده کتاب صوتی جهان از قصه‌ها سرشته شده است نیز خود مسیحا برزگر است.

چندین قصه خواندنی و تاثیرگذار در این کتاب کنار هم قرار گرفته است. اگرچه این داستان‌ها از نظر موضوع به هم مرتبط نیستند اما درجایی به هم گره می‌خورند. او در این کتاب قصه را در دنیای هستی می‌کاود و می‌گوید: «ما جهان را قصه می‌کنیم و قصه‌ها را زندگی می‌کنیم». برزگر از خلل قصه‌ها انسان را به خودشناسی دعوت می‌کند و توضیح می‌دهد که قصه چیست و نقش انسان در آفرینش این قصه‌ها چگونه است. مسئله خود قصه‌ها نیستند بلکه ربط آدم‌ها به قصه است، از نظر نویسنده ما قصه‌ها را نمی‌بینیم بلکه از طریق قصه‌ها می‌بینیم.

قصه‌هایی که ما درباره‌ی آنچه هست و آنچه نیست نقل می‌کنیم و نیز درباره‌ی خودمان، درباره‌ی درست و غلط، درباره‌ی مرگ و زندگی و درباره‌ی جهان و هرچه در آن است، سرانجام، شالوده‌ی تجربه‌ی ما می‌شود و نیز شالوده‌ی واقعیتی که آن را تجربه می‌کنیم. ما جهان را روایت می‌کنیم. به تعبیری، ما جهان را قصه می‌کنیم و آنگاه، در قصه‌ای که خود نقل کرده‌ایم زندگی می‌کنیم.

این جهان تمام قصه است و ما هر روز با روایت‌های خود قصه‌ها را می‌سازیم. بی آنکه خود بدانیم جهان را از قصه‌ها سرشته کرده‌ایم. با وجود این می‌توان گفت که جهان با همه‌ی تضادها، تلخی‌ها و شیرینی ها شبیه یک کتاب قصه است. کتابی که مثل هزار و یک شب پر از قصه‌های گوناگون است و زمانی که ما به نقش خود در این قصه‌ها عادت می‌کنیم، گرایشات ما شکل می‌گیرند و ما خود را می‌بندیم بی‌آنکه طنابی در کار باشد.

مسیحا برزگر در کتاب صوتی جهان از قصه‌ها سرشته شده است از جملات تأثیرگذار و الهام‌بخش بسیاری از اندیشمندان بزرگ ایران و جهان بهره گرفته تا این مطلب را به خواننده‌ی خود بگوید که هر کدام از ما در قصه‌ی خود زندگی می‌کنیم؛ و جهان بدون قصه امکان‌پذیر نیست. از نظر نویسنده ما به قصه‌های خود سرشته شدیم و قصه‌ها را نمی‌بینیم بلکه ساده از کنار آن‌ها می‌گذریم.

نسخه چاپی کتاب جهان از قصه‌ها سرشته شده است را انتشارات خانه معنا منتشر کرده است و نسخه‌ی صوتی آن در مدت زمان 3 ساعت و 31 دقیقه از سوی آوانامه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نگاهی به فصل‌های کتاب صوتی جهان از قصه‌ها سرشته شده است

کتاب صوتی جهان از قصه‌ها سرشته شده است دارای چند بخش به شرح زیر است:

مقدمه

ما در قصه‌های خود زندگی می‌کنیم

سرشت داستان زندگی

قصه‌ی تاریخ به‌مثابه‌ی تاریخ قصه

قصه‌های بزرگ

درباره مسیحا برزگر

مسیحا برزگر؛ نویسنده و مترجم ایرانی در سال 1340 در تهران متولد شد. او را با ترجمه و خوانش کتاب‌های صوتی خودشناسی و عشق‌ورزی بیشتر می‌شناسیم. او ستایشگر عشق، خنده و زندگی است و می‌گوید: مدام چشم‌هایم را می‌شویم تا از نو ببینم. مسیحا برزگر اهل هیاهو نیست و به کتاب و موسیقی و شعر علاقه دارد.

چرا باید کتاب صوتی جهان از قصه‌ها سرشته شده است را بخوانیم

کتاب صوتی جهان از قصه‌ها سرشته شده است در دسته‌ی کتاب‌های داستان قرار دارد.

کتاب صوتی جهان از قصه‌ها سرشته شده است مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی جهان از قصه‌ها سرشته شده است را مسیحا برزگر به‌عهده داشته‌است

کتاب صوتی جهان از قصه‌ها سرشته شده است حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی صوتی مختصر با موضوع قصه و روایت را بخوانند مفید خواهد بود.

 

در بخشی از کتاب صوتی جهان از قصه‌ها سرشته شده است می‌خوانیم

جهان از اتم‌ها ساخته نشده است؟ البته که جهان از اتم‌ها ساخته‌شده است. این، یکی از مهم‌ترین قصه‌های ماست.

چه قصه‌های دیگری جهان ما را می‌سازند؟ اسطوره‌ها، حکایت‌ها و قصه‌های شاه‌پریان، نمایش‌های عروسکی سایه‌ها، رمان‌های عشقی، نقاشی‌ها، کنسرت‌ها، رادیو و تلویزیون، روزنامه‌ها، سخنرانی‌ها، احساس امروز تو، اتفاقاتی که در این هفته برای تو رخ داده است، برنامه‌ای که برای تعطیلات آخر هفته ریخته‌ای. قصه، گزارشی است از چیزی، «قصه‌ی این قبض‌های پرداخت نشده چیست؟»

اگر جهان از قصه‌ها سرشته شده است، بنابراین، قصه‌ها دیگر قصه نیستند. آن‌ها به ما می‌گویند که چه چیزی واقعی ست، چه چیزی ارزشمند است، چه چیزی ممکن است. بدون قصه‌ها، نمی‌توان به جهان پرداخت، زیرا جهانی وجود نخواهد داشت و نیز کسی نخواهد بود که به جهان بپردازد.

جهان چیزی جز قرائت یا روایت ما از جهان نیست؛ زیرا ما هرگز جهان فی‌نفسه را نخواهیم فهمید. آنچه ما جهاناش می‌نامیم، قصه‌هایی ست پیرامون جهان. علم ما، بی‌واسطه، به پدیده، آن‌گونه که در ذهن ما پدیدار شده است، تعلق می‌گیرد. ما با پدیده، لنفسه، مواجه‌ایم، نه با پدیده، في نفسه.

پدیدارشناسی، بحثی پیرامون پدیده است. پدیده، آنی ست که پدیدار شده است. بدیهی ست، پدیده نیست که پدیدار شده است. پدیدار شدن، به معنای پدیده شدن است. آنچه پدیده یا پدیدار شده است، خود پدیده نبوده است؛ بنابراین، حقیقتی هست که خود پدیده نیست، اما در پدیده‌ها پدیدار می‌شود. پدیده، پدیدار شدن حق است. پدیدار، مظهر حق است. بدون حق، پدیده پدیدار نمی‌شود. حق، خود را در پدیده آشکار می‌کند. حق نمی‌تواند در پدیده آشکار شود، مگر آن که خود را در آن پدیده پنهان کند. حق، خود را در پدیده آشکار می‌کند و جز با پنهان ساختن خود، نمی‌تواند خود را آشکار کند. حق، همواره متعالی از آن چیزی ست که خود را در آن چیز آشکار ساخته است. باید همواره متوجهی حجاب بودن پدیده باشیم. پدیده نمی‌تواند تمامی حق را نشان بدهد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی جهان از قصه‌ها سرشته شده است اثر مسیحا برزگر بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان و روایت می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
194.۷۱ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۳۲:۱۴
نویسندهمسیحا برزگر
راویمسیحا برزگر
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۴
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۹۴.۷۱ مگابایت
۰۳:۳۲:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
10 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

سلام دوستان عزیز میشه خواهش کنم بفرمایید برای درک این کتاب باید اطلاعات زمینه ای داشت یا خیر؟ نصف کتاب رو متوجه نشدم ?‍♀️ سپاسگزارم

5

همیشه مسیحا برزگر عالی است

5

من که به شخصه لذت بردم

3

یکم شعاری بود

5

فوق العاده

5

عااااالی

4.2
(10)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جهان از قصه ها سرشته شده است
جهان از قصه ها سرشته شده است
مسیحا برزگر
آوانامه
4.2
(10)
60,000
تومان