0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
به دنبال امیرکبیر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی به دنبال امیرکبیر

نویسنده:
محمد حسینی
درباره به دنبال امیرکبیر

میرزا تقی خان فراهانی ملقب به امیرکبیر از درخشان‌ترین چهره‌های سیاسی ایران ، فردی وطن پرست و آزاده بود. او در دوران کوتاه صدارتش دست به اصلاحات گسترده‌ای زد و زمینه ساز تعادل اقتصادی، بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی، حفظ استقلال کشور و از بین بردن ریشه‌های فقر در ایران شد. برای آشنایی با سرگذشت پرچالش میرزا تقی خان فراهانی می‌توانید کتاب صوتی به دنبال امیر کبیر را با روایت اکرم پریمون بشنوید.

‌درباره‌ی کتاب به دنبال امیرکبیر اثر محمد حسینی

کتاب به دنبال امیرکبیر شرح مختصر و جامعی از دوران کودکی امیرکبیر تا فعالیت‌های سیاسی و دوران صدارت و در نهایت واپسین روزهای عمر اوست. محمد حسینی برای نگارش این اثر از اسناد معتبر تاریخی مانند نامه‌های امیرکبیر به شاه و حکمرانان و اسناد سفارتخانه‌های روس و انگلیس استفاده کرده است. از دیگر منابع قابل استناد در نگارش این اثر، کتاب باارزش امیرکبیر و ایران نوشته‌ی فریدون آدمیت، امپراتوری ایران اثر دان ناردو بوده است.

امیرکبیر تنها به مدت 39 ماه عنوان صدر اعظم ایران را داشت اما در طول همین مدت تغییرات بنیادین و اقدامات اساسی بی‌شماری را به پایان رساند تاسیس دارالفنون، فرستادن ایرانیان به خارج برای تحصیلات و تدریس در ایران، مبارزه با فساد، اصلاح امور مالی و تعدیل بودجه شاهزادگان، تاسيس بيمارستان، کارخانجات اسلحه‌سازی و... از تلاش‌های او برای ساخت ایرانی نوین و باقتدار بود.

نویسنده در کتاب امیرکبیر تلاش کرده است با قراردادن تصویرسازی‌ها و عکس‌های مستند در کنار متن داستان، فضایی مناسب برای درک بهتر رویدادهای مهم تاریخی ایجاد کند و داستانی جذاب و خواندنی را در اختیار مخاطب قرار دهد.کتاب به دنبال امیرکبیر دارای ده فصل است و نشر کتاب صوتی آن را انتشارات آوا نامه بر عهده داشته است. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فایل‌های صوتی حدود 9 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر با 97 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب به دنبال امیرکبیر

بخش اول -  پشت درهای کلاس

بخش دوم - سفر به پایتخت

بخش سوم - آغاز اصلاحات

بخش چهارم - در کنار توپ مرواری

بخش پنجم - از اندرونی

بخش ششم - کار و کار و کار

بخش هفتم - سفر به اصفهان

بخش هشتم - فقط امیر نظامی

بخش نهم - آغاز تبعید

بخش دهم - سرانجام

درباره‌ی این کتاب

‌درباره‌ی محمد حسینی نویسنده‌ی کتاب به دنبال امیرکبیر

محمد حسینی متولد سال 1350 و اهل ایران است. حسینی نزدیک به بیست سال ویراستار انتشارات ققنوس بوده و مسئولیت کارشناسی کتاب‌های این انتشارات را برعهده داشته است. او هم‌چنین از سال 78 به تدریس مبانی ویرایش داستان در هنرستان و سایر مراکز پرداخته است. او اکنون  مدیریت تحریریه و دبیری بخش داستان نشر ثالث را بر عهده دارد. حسینی نویسنده‌ای تواناست و با انتشار رمان «آبی‌تر از گناه» توانست دو جایزه‌ی معتبر هوشنگ گلشیری و مهرگان را از آن خود کند. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «یکی از همین روزها ماریا»، « آن‌ها که ما نیستیم» و «به دنبال فردوسی» اشاره کرد.

چرا باید کتاب به دنبال امیرکبیر را خواند؟

کتاب به دنبال امیرکبیر در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشت‌نامه قرار دارد.

کتاب به دنبال امیرکبیر مناسب برای گروه سنی نوجوانان است.

خوانش کتاب صوتی به دنبال امیرکبیر را اکرم پریمون به‌عهده داشته ‌است.

‌در بخشی از کتاب به دنبال امیرکبیر می‌خوانیم

امیرنظام

ما تمام امور ایران را به شما سپردیم و شما را مسئول هر خوب و بدی که اتفاق افتاد می‌دانیم و به عدالت و حسن رفتار شما با مردم کمال اعتماد و وثوق داریم و بجز شما به هیچ شخص دیگری چنین اعتقادی نداریم. به همین جهت این دستخط را نوشتیم.

ناصرالدین شاه

دستخط شاه روی میز کار امير است و امیر در اتاق قدم می‌زند. نامه شاه نشان‌دهنده اعتماد زیاد او به امیر است و این باعث خوشحالی است. اما از مسئولیتی خبر می‌دهد که از این به بعد امير بر دوش دارد. «مسئول هر خوب و بدی که اتفاق می‌افتد.» آن هم با اين همه مشکلات. با این همه کارشکنی، با این همه دشمن؛ دشمنانی که سعی دارند از اعتماد شاه به او بکاهند و صدارت را باز به کسی چون حاجی میرزا آقاسی بسپارند که مرد سیاست نبود و به سادگی فریب می‌خورد.

امیر می‌ایستد و از پشت شيشه‌های رنگ‌رنگ اتاق به حیاط نگاه می‌کند. درحیاط رفت و آمدی نیست و پرواز چند کلاغ و نسیمی که شاخه‌ها را تکان می‌دهد تنها حرکتی است که دیده می‌شود. امیر به چنارهای بلند نگاه می کند که مثل هميشه سبزند. فکر می‌کند: هیچ فصلی نمی‌تواند این درخت‌های هشیار را خواب کند و سبزیشان را به یغما ببرد. و این همان چیزی است که امير می‌خواهد؛ ایران و ایرانیان را اين گونه می‌خواهد: بیدار و سربلند.

امیر می‌داند چه باید بکند؛ سال‌هاست که می داند. روسیه را دیده است. عثمانی را دیده است از اروپا خبر دارد و از تبریز تا تهران شهرها و روستاهای ایران را با آن ها سنجیده است. مدت ها پیش در اقامت چهارساله اش در عثمانی به خوبی دریافته بود که جهان به سرعت پیش می‌رود و هر کس لحظه‌ای غفلت کند. از این قافله پرشتاب عقب خواهد ماند. می‌داند که نباید غفلت کرد و می‌داند که مردم کشورش با غفلت و خواب خو گرفته‌اند. می‌داند که حاکمان هميشه تلاش کرده‌اند مردم را درخواب و بی خبری نگاه دارند تا به آسودگی به خواسته‌های نادرست خود برسند. امير ضعف‌های کشورش را می‌شناسد و باز می‌داند که کشورهای قدرتمند برای توسعه صنعت خود به منابع کشورهای ضعیف چشم دوخته‌اند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب به دنبال امیرکبیر اثر محمد حسینی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ و زندگی‌نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
97.۵۰ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۴۵:۱۸
نویسندهمحمد حسینی
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۷.۵۰ مگابایت
۰۱:۴۵:۱۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من دوست داشتم....عالی بود البته نظر شخصی هست یکی از بهترین کتاب هایی که خوانده ام. پیشنهاد میشود شما هم تهیه بفرمایید

4

به نظر نگاهی مختصر به زندگی امیر است

4

خیلی خوب

5

خوب

4.5
(4)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
به دنبال امیرکبیر
به دنبال امیرکبیر
محمد حسینی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
به دنبال امیرکبیر
به دنبال امیرکبیر
محمد حسینی
آوانامه
4.5
(4)
41,000
تومان