0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ژولیوس سزار

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ژولیوس سزار

نویسنده:
دان ناردو
درباره ژولیوس سزار

درباره‌ی کتاب ژولیوس سزار اثر دان ناردو

ژولیوس سزار در سالِ 100 پیش از میلاد در خانواده‌ای سرشناس و قدرتمند به دنیا آمد. پدر و مادر او حامی دموکراسی و اعطای حقوق و اختیار به طبقه‌ی پایین‌تر جامعه بودند اما ژولیوس سزار مسری کاملا متفاوت برای حکومت‌داری خود انتخاب کرد. زمانیکه سزار 16 ساله بود، پدرش را از دست داد و سرپرستی خانواده را بر عهده گرفت. او تشنه‌ی قدرت بود و برای رسیدن به اهداف خود بسیار مصمم بود. او در سال 66 پیش از میلاد به عنوان شهردار انتخاب شد. او برای کسب قدرت بیشتر، شیوه‌ای نظامی را درپیش گرفت و سربازان زیادی را به خود وفادار ساخت. او به تدریج دیکتاتوری خود را برای مدت موقت یک سال و سپس ده سال تحکیم کرد و سپس به عنوان دیکتاتور دائم انتخاب شد. سزار پس از دائمی کردن دیکتاتوری خود تعداد زیادی سناتور را برای امور کشور برگزید اما آنها که از قدرت مطلق سزار در هراس بودند، توطئه‌ای علیه او ترتیب دادند و سزار را با 23 ضربه‌ی خنجر به قتل رساندند.

کتاب «ژولیوس سزار» دارای عکس و تصویرسازی‌های متعدد است و مخاطب می‌تواند با مشاهده‌ی عکس‌های شخصیت‌ها، جنگ‌ها و فضای جامعه در آن دوران تصویر دقیقی از روم باستان به دست بیاورد. این کتاب به مجموعه‌ی «شخصیت‌های تاثیرگذار» انتشارات ققنوس تعلق دارد و عرضه‌ی کتاب صوتی آن را انتشارات آوا نامه برعهده داشته است. کتاب ژولیوس سزار دارای 10 فصل است. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر بخش حدود 10 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر با 96 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب ژولیوس سزار

فصل اول: معجزه در آلسیا

فصل دو: شهرت درخشان

فصل سوم: صعود از نردبان سیاست

فصل چهارم: راهروهای قدرت

فصل پنجم: تسخیر گل

فصل ششم: در گرداب جنگ داخلی

فصل هفتم: سزار و کلئوپاترا

فصل هشتم: چهار پیروزی بزرگ

فصل نهم: دیکتاتور مادام العمر

فصل دهم: امپراتوری، میراث سزار

‌درباره‌ی دان ناردو نویسنده‌ی کتاب ژولیوس سزار

دان ناردو نویسنده، تاریخ‌دان و آهنگساز آمریکایی است. او در سال 1947 در ایالت میزوری آمریکا به دنیا آمد. ناردو از دوران کودکی علاقه‌ی زیادی به نویسندگی، موسیقی و تاریخ داشت و تحصیلات خود را در رشته‌ی تاریخ ادامه داد.او توانایی زیادی در خلاصه سازی و ساده کردن داستان‌ها و اتفاقات پیچیده‌ی و سخت تاریخی دارد و آن را در قالب قصه‌های خواندنی برای کودکان و نوجوانان شرح می‌دهد. این تاریخ‌دان با نگارش چند فصل تاریخ برای کتاب درسی این شانس را پیدا کرد که از سوی ناشران متعدد پیشنهاد برای چاپ کتاب دریافت کند. به این ترتیب او توانست تاریخ را از دوران باستان، از تمد مصر و یونان و هند گرفته تا دوران معاصر به صورت چکیده و مختصر شرح دهد. آثار دان ناردو به زبان‌های گوناگونی ترجمه شده است و قلم او در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. تعداد زیادی از آثار جان ناردو به زبان فارسی نیز ترجمه شده است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «زنان یونان باستان»، «جنگ و تسلیحات»، «جنبش زنان در آمریکا» و «ژاپن امروز» اشاره کرد.  انتشارات آوانامه کتاب صوتی ژولیوس سزار را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب ژولیوس سزار را خواند؟

کتاب ژولیوس سزار در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ و زندگی‌نامه قرار دارد.

کتاب ژولیوس سزار برای گروه سنی نوجوانان مناسب است.

خوانش کتاب صوتی ژولیوس سزار را میلاد میرزائی به‌عهده داشته‌است

‌در بخشی از کتاب ژولیوس سزار می‌خوانیم

سزار ترقی در سیاست را برای کسب شهرت و قدرتی که مشتاق آن بود ضروری دید.

پس از اسارت به دست دزدان دریایی طولی نکشید سزار صعود آرام اما پيوسته‌ی خود را به سوی قله‌ی قدرت آغاز کرد. او خواهان موفقیت سیاسی بزرگ و افتخار نظامی بود. درک می‌کرد که در هر نسل تنها چند نفر می‌توانند به چنان حدی برسند. عمویش ماریوس و دیکتاتور سولا برجسته‌ترین شخصیت‌های نسل قبل به حساب می‌آمدند. حال دو سرمشق تازه‌ی سزار در اواخر دهه‌ی سوم عمر پومپئی و کراسوس بودند. گنایوس پومپیوس که پومپئی می‌نامیدندش، محبوب‌ترین فرمانده روم، و مارکوس لیکینیوس کراسوس ثروتمندترین مرد آن خطه به شمار می آمد.

در سال ۷۱ قبل از میلاد سزار شاهد آن بود که این دو به قهرمانان ملی رم تبدیل شدند. دو سال قبل تعدادی برده از یک آموزشگاه گلادیاتوری در شهری از جنوب رم گريخته و دیگر برده‌ها را تشویق کرده بودند به آن ها بپیوندند. وقتی حکومت سربازان را برای سرکوب قیام فرستاد. برده‌‎ها تحت فرمان اسپارتاکوس، رهبر مدبر خود، آنان را شکست دادند. حال وحشت سرتاسر ایتالیا را فرا گرفته بود. می‌ترسیدند تمام بردگان روم سر به شورش بردارند و سلاح به دست گیرند. کراسوس, شیفته شهرت نظامی، پیشنهاد کرد یاغیان را نابود کند و عاقبت به کمک پومپئی موفق شد. در نتیجه پومیئی و کراسوس تبدیل به قدرتمندترین و بانفوذترین مردان رم شدند.

آنچه در بالا خواندید، نقد و بررسی کتاب صوتی ژولیوس سزار اثر ان ناردو بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ و زندگی‌نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
96.۰۷ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۴۴:۱۳
نویسندهدان ناردو
مترجمشهربانو صارمی
راویمیلاد میرزائی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۶.۰۷ مگابایت
۰۱:۴۴:۱۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
25 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

موسیقی شلوغ پس زمینه رو شخصا برهم‌زننده‌ی تمرکزی میدونم که لازمه‌ی کتابهای تاریخیه؛ مخصوصا در شروع.

2

چرا انقدر بی حس و ماشینی میخونن؟؟

5

ایشون بهترین راوی هستند.

4
(4)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
ژولیوس سزار
ژولیوس سزار
دان ناردو
آوانامه
4
(4)
41,000
تومان